تعرفه لمینت دندان اصفهان در سال 1402

تعرفه لمینت دندان اصفهان در سال 1402

قیمت لمینت دندان در اصفهان چقدر است؟ این سوالی است که هر زمان افراد می خواهند ظاهر دندان های خود را بهبود بخشند، می پرسند. با توجه به مراجعه متداول بیماران به کلینیک دندانپزشکی زیبایی دکتر عاطفت بهترین دکتر لمینت و کامپوزیت دندان در اصفهان و پرسیدن این سوال، در این راهنما، عواملی که بر هرینه لمینت دندان اصفهان تاثیر می گذارد، را بیان خواهیم کرد.

تعرفه لمینت دندان اصفهان در سال 1402 چقدر است؟

قرار دادن روکش های لمینت دندان یک روش زیبایی است. روشی که تقریباً به اندازه سفید کردن دندان محبوب شده و به طور فزاینده ای از نظر محبوبیت از آن پیشی می گیرد. تعداد دفعات درمان زیبایی دندان با استفاده از لمینت سالانه 30 درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود در تمام گروه های سنی به ویژه جوانان افزایش یابد. قیمت لمینت دندان اصفهان با توجه به مطب و کلینیک و سایر عواملی که ما تجزیه و تحلیل خواهیم کرد، می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

لمینت در اصفهان

قیمت لمینت کامل دندان در اصفهان چقدر است؟

اغلب روکش های لمینت، بر روی دندان های جلویی قرار می گیرند. بنابراین تعدادی از روکش های لمینت، تنها برای دندان های بالایی کاربرد دارند نه کل دندان ها و در مجموع 6 دندان می شود. بنابراین، اکثر افراد لمینت دندان را با توجه به قیمت بالای آن تنها برای 6 دندان بالایی قابل مشاهده که پایه و اساس هر لبخندی است، قرار می دهند. دندان نیش در هنگام لبخند زدن، قابل مشاهده بوده، بنابراین نقش مهمی را بازی می کنند. از نظر زیبایی، دندان هایی که در پشت دندان نیش قرار می گیرند ثانویه هستند. البته این بدان معنا نیست که دندان های دیگر برای لمینت مناسب نیستند. بسیاری از افراد نیز تمایل دارند، 8 یا 10 دندان خود را لمینت کنند. به طور معمول، هر چه تعداد دندان های لمینت شده بیش تر باشد، قیمت لمینت دندان اصفهان در سال 1402 افزایش می یابد.  این قیمت شامل هزینه های دندانپزشک و سایر هزینه های مربوطه می شود.

هزینه تعویض روکش های لمینت دندان

روکش های چینی معمولاً کمتر از 10 تا 15 سال عمر می کنند. بعد از 15 سال معمولا تعویض می شوند. برداشتن روکش های چینی و قرار دادن روکش های جدید روشی بسیار مشابه با قرار دادن لمینت برای اولین بار است، بنابراین هزینه های نیز همانند بار اول است.

قیمت لمینت دندان در اصفهان به چه چیزی بستگی دارد؟

طبق توصیه دکتر عاطفت به عنوان یک دندانپزشک با تجربه در حوزه لمینت و کامپوزیت اصفهان، همیشه نباید با مشاهده قیمت پایین به سمت آن بروید. همان طور که طبق یک ضرب المثل، هر چیز ارزانی می تواند گران تمام شود. پس اگر می خواهید، لمینت ارزان قیمت انجام دهید، این مورد را در نظر بگیرید. قیمت لمینت دندان اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد که اکنون بررسی خواهیم کرد. اگر روکش های لمینت از مواد با کیفیت ساخته شوند، ارزان نیستند. اگر آن ها را با قیمتی مقرون به صرفه ای در اختیار شما قرار می دهند، تمام فاکتورهایی را که اکنون فهرست می کنیم، به خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید که این روکش ها دارای کیفیت و دوام بالایی هستند. تعرفه لمینت دندان اصفهان در سال 1402 به عوامل زیر بستگی دارد:

الف) جنس روکش ها

مواد روکش لمینت متفاوتی وجود دارد. در حال حاضر می توان گفت که روکش ها به دو گروه بزرگ تقسیم می شوند:

روکش های پرسلن در آزمایشگاه ساخته می شوند و سپس روی دندان های شما چسبانده می شوند.

ونیرهای کامپوزیت با مخلوطی از رزین ها در حالی که روی دندان ها اعمال می شوند ساخته می شوند.

لمینت دندان اصفهان

ونیرهای کامپوزیت بسیار ارزان‌ تر از ونیرهای چینی هستند، اما کیفیت و دوام پایین‌تری نیز دارند (بین 5 تا 7 سال دوام می‌آورند)، زیبایی کمی کمتری دارند، به نگهداری بیشتری نیاز دارند و به دلیل تأثیر برخی غذاها و رنگ های غذایی، رنگ خود را از دست می دهند. اما ونیرهای پرسلن گرانتر از ونیرهای کامپوزیت بوده، اما از نظر راحتی، زیبایی و دوام بسیار بهتر هستند. سطح پولیش آن از تغییر رنگ در اثر تاثیر مواد غذایی یا رنگ های غذایی جلوگیری می کند. بسته به ماده ای که پرسلن با آن ساخته می شود و بسته به مراقبت فرد از روکش ها، می توانند بین 15، 20 و 30 سال (گاهی بیشتر) دوام بیاورند. مراقبت های مورد نیاز به طور کلی عبارتند از:

  •     بهداشت مناسب را رعایت کنید.
  •     غذای سفت را گاز نزنید.
  •     نجویدن ناخن
  •     از دندان های خود به عنوان ابزاری برای باز کردن مواد غذایی مختلف استفاده نکنید.
  •     از دندان قروچه (فشرده کردن یا ساییدن دندان) خودداری کنید.
  •     در صورت وجود رفلاکس معده درمان کنید زیرا اسیدها به روکش ها آسیب می رسانند.

ب) تعداد دندان هایی که باید روکش شوند

قیمت لمینت دندان اصفهان، به ازای هر دندان متغیر است. اما به طور معمول حتی اگر بخواهید تعداد بیش تری از دندان های خود را لمینت کنید، شامل تخفیف نشده و هزینه لمینت برای هر دندان به طور کامل محاسبه می شود.

ج) کیفیت چسب استفاده شده

همانطور که در هر چیزی که مبتنی بر روش چسباندن یک سطح به سطح دیگر است، در قرار دادن روکش ها نیز کیفیت چسب نقش مهمی دارد. فقط مهم این نیست که همه چیز خوب و برای مدت طولانی بچسبد، بلکه به رنگ یا کم رنگ بودن چسب نیز مربوط می شود و این یک ماده کاملاً غیرسمی برای انسان است.

تراش قبل از لمینت

د) کارهای مقدماتی

همه روکش ها به سطح یکسانی از آماده سازی دندان نیاز ندارند. به عنوان مثال، ونیرهای کامپوزیت معمولاً قبل از قرار دادن دندان نیازی به تراش دادن ندارند و این یکی از بزرگترین مزایای آن ها است. از طرف دیگر، لمینت دندان به تراشیدن آن در جایی که قرار است قرار گیرد نیاز دارد زیرا وظیفه آن جایگزینی مینای دندان است. نکته دیگر در زمینه آماده سازی دندان ها برای لمینت این است که دندان ها نباید در وضعیت نامناسب یا نامرتب باشند. قبل از قرار دادن روکش ها، برداشتن انواع حفره ها و همچنین اصلاح هر گونه خرابی و پوسیدگی ضروری است. اگرچه این موارد در قیمت روکش‌ ها لحاظ نمی شوند، اما هزینه‌ای را که باید برای آن ها صرف کنید، می تواند در کل هزینه شما تاثیرگذار باشد.

ه) اینکه آیا کلینیک آزمایشگاه مخصوص به خود را دارد یا خیر

روکش های لمینت همیشه در آزمایشگاه ساخته می شوند، برخلاف روکش های کامپوزیت یا رزین که در زمان قرار دادن ساخته می شوند. اگر کلینیکی که ونیرها در آن قرار می گیرند آزمایشگاه مخصوص به خود را داشته باشد، احتمالاً قیمت نهایی درمان لمینت دندان را کاهش می دهد. از سوی دیگر، اگر کلینیک مجبور باشد خدمات یک آزمایشگاه خارجی را متحمل شود، این مورد باعث افزایش هزینه لمینت می شود.

و) میزان تخصص

قیمت روکش ها با توجه به سطح تخصص کادر فنی آزمایشگاه برای ساخت روکش ها  تعیین می شود. آماده سازی لمینت دندان ساعت ها زمان می برد زیرا سعی می شود تا جایی که ممکن است، از نظر شکل و رنگ به دندان های اصلی شبیه باشند. بسته به مهارت تکنسین آزمایشگاه، می توان این کار را با پرداخت کم یا زیاد پول انجام داد و احتمالاً بر قیمت تأثیر می گذارد.

ز) محل کلینیک

در نهایت، قیمت نهایی درمان لمینت دندان باید شامل هزینه های دندانپزشک یا تیم دندانپزشکان باشد که این روش را انجام می دهند. این به نوبه خود با توجه به اینکه آیا کلینیک در یک شهر بزرگ واقع شده است یا در برخی از شهرهای کوچک یا حومه شهر تعیین می شود. متخصص هرچه مدرک حرفه ای بالاتری داشته باشد ممکن است هزینه بیشتری دریافت کند و همچنین خدمات با کیفیت بالاتری را به شما ارائه دهد. همچنین هر چه مکانی که کلینیک در آن قرار دارد، شیک تر باشد، قیمت لمینت دندان بیشتر می شود. در پایان، پیشنهاد می کنیم چندین کلینیک لمینت دندان اصفهان را بررسی کنید. نکته مهم این است که، بین یک کلینیک و کلینیک دیگر، قیمت ها می تواند بسیار متفاوت باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *