مشکلات رایج دندان و رفع آن با کامپوزیت

مشکلات رایجی که کامپوزیت دندان آن ها را برطرف می کند!

در بسیاری از کشورها، کامپوزیت، روشی محبوب برای بهبود ظاهر دندان‌ها است. این روش یک راه عالی برای رفع طیف وسیعی از مشکلات مربوط به لبخند شما هستند و باعث می شوند که ظاهر و احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. پس اگر از داشتن دندان‌های کج خود ناراضی هستید یا اگر دندان‌ هایتان به دلیل سال‌ ها نوشیدن قهوه و سیگار دچار لک شده است، انجام کامپوزیت نزد بهترین دکتر کامپوزیت دندان در اصفهان می‌تواند راه‌ حل مناسبی برای شما باشد. اما مانند هر روش دیگری در دندانپزشکی، قبل از اقدام به کامپوزیت باید به چند نکته توجه داشت. در این مقاله، برخی از رایج‌ترین مشکلاتی را که کامپوزیت می‌تواند برطرف کنند، بیان می‌کنیم. بنابراین اگر کنجکاو هستید که بدانید، کامپوزیت ها برای دندان های شما چه کاری انجام دهند، ادامه مطلب را بخوانید!

ونیرهای دندانی چیست؟

ونیر یا کامپوزیت، روکش های چینی نازک و سفارشی از مواد همرنگ دندان هستند که برای پوشاندن قسمت های جلویی دندان ها طراحی شده اند. این پوسته ها روی دندان های طبیعی شما چسبانده می شوند تا ظاهر و شکل آن ها را بهبود بخشند. برای سلامت مطلوب دندان، دندان‌ های کامپوزیت شده، همچنان به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن  و همچنین مراجعه منظم به دندانپزشک برای تمیز کردن و معاینه دندان هر شش ماه نیاز دارند.

دو نوع روکش معمولی برای دندان، ونیرهای چینی و کامپوزیت ها هستند. روکش پرسلن زیباترین و سازگارترین ماده موجود برای ترمیم دندان است. همچنین سخت ترین و بادوام ترین مواد در بین تمام مواد روکش است. از مواد کامپوزیت رزین برای ساخت روکش استفاده می شود. آن ها از همان مواد پرکننده کامپوزیت ساخته شده اند که به خوبی با رنگ طبیعی دندان شما ترکیب می شود. با این حال، ونیرهای کامپوزیت ممکن است به مرور زمان لکه‌دار شوند و ماندگاری کمتری نسبت به ونیرهای چینی داشته باشند.

مشکلات رایج دندان و رفع آن با کامپوزیت

کامپوزیت دندان چه نوع مشکلاتی را برطرف می کنند؟

از ونیرها برای اصلاح مشکلات دندانی زیر استفاده می شود:

  • دندان های تیره
  • عصب کشی
  • لکه های ناشی از داروهایی مانند تتراسایکلین یا سایر آنتی بیوتیک ها
  • فلوراید بیش از حد
  • استفاده از غذاها و نوشیدنی های تیره رنگ
  • دندان شکسته
  • دندان های نامرتب یا دندان های کج
  • دندان های ناهموار یا بد شکل
  • فاصله بین دندان ها

معاینه دندانپزشکی

اولین جلسه مشاوره کامپوزیت دندان اصفهان زمانی است که دندانپزشک زیبایی دندان های شما را ارزیابی می کند تا ببیند آیا آنها کاندید مناسبی برای کامپوزیت هستند و این روش و محدودیت های آن را توضیح می دهد. دندانپزشک همچنین ممکن است عکس های اشعه ایکس و قالب هایی از دهان و دندان شما بگیرد.

آماده سازی دندان ها

آماده سازی روکش پرسلن شامل تغییر شکل سطح دندان است که تقریباً معادل ضخامت روکشی بوده که روی آن اعمال می شود. دندانپزشک از دندان شما قالب گرفته و برای پردازش به آزمایشگاه می فرستد. ونیرها معمولاً در عرض 2-4 هفته از آزمایشگاه بازگردانده می شوند. زمانی که شما منتظر روکش های دائمی هستید، روکش های موقت توسط دندانپزشک شما بر روی دندان ها قرار می گیرد. برای اطمینان از اینکه روکش به درستی و با رنگ منطبق شده است، دندانپزشک شما قبل از چسباندن محکم روکش روکش را چندین بار در جای خود برمی دارد.

خطرات احتمالی ونیرهای دندانی

در صورتی که دندان های خود را به هم ساییده یا فشار دهید، احتمال شکستگی یا تراشه شدن آن ها بیشتر است. در موارد نادر، روکش‌ ها ممکن است شل شده و بیفتند. از جویدن ناخن، جویدن مداد، یخ یا سایر اجسام سخت یا فشار بیش از حد به دندان خودداری کنید. این احتمال وجود دارد که روکش های شما کاملاً با دندان های دیگر شما مطابقت نداشته باشد. همچنین پس از نصب روکش، تغییر رنگ غیرممکن است.

مشکلات رایج دندان و رفع آن با کامپوزیت

هزینه کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان بسته به جنس مورد استفاده قیمت متفاوتی دارند. مواد کامپوزیت نسبت به پرسلن هزینه کمتری دارند اما نسبت به خرد شدن و شکستن حساس تر هستند.  دندانپزشکی زیبایی امروزه به طور فزاینده ای محبوب شده است زیرا مردم نگران ظاهر خود هستند. مردم حاضرند پول زیادی را  برای این کار بپردازند زیرا ظاهر دندان های دائمی آنها را بهبود می بخشد. زیرا اگر لبخندی خیره کننده داشته باشید، احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت و تأثیری ماندگار بر دیگران خواهید داشت. بنابراین، مزایای روکش ها به طور قابل توجهی بیشتر از هزینه آن است. کامپوزیت ها با نگهداری مناسب و مراجعه منظم به دندانپزشک می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند. از نظر سلامت دهان، ونیرها سرمایه گذاری قابل توجهی هستند، زیرا ثابت شده است که سال ها دوام دارند.

سخن پایانی

دندان‌ ها یکی از اعضای ضروری بدن شما هستند که می‌ خواهید مطمئن شوید که همیشه بهترین ظاهر را دارند. کامپوزیت دندان می‌ تواند راه‌ حلی عالی برای سفیدتر کردن دندان‌های لکه‌دار یا صاف‌تر کردن دندان‌های کج‌شده باشند، زمانی که این عیوب شما را هر بار که لبخند می‌زنید آزار می‌دهند. با دلایل بسیاری که چرا درمان کامپوزیت اصفهان ممکن است برای شما مفید باشد، مطب دکتر عاطفت مراجعه کنید. ما طیف وسیعی از گزینه های درمان دندانپزشکی زیبایی را متناسب با هر نیاز و بودجه ارائه می دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *