انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

همانند سایر روش‌ های زیبایی، ایمپلنت‌ های دندانی روش‌های مختلفی دارند و به دنبال رفع نیازها و ویژگی‌های هر مورد هستند. آن ها عبارتند از:

ایمپلنت کوتاه

در مواردی که ایمپلنت‌های باریک وجود دارد، جایگزین‌ هایی هستند که ایمپلنتولوژی برای حل مشکلاتی مانند ساختار استخوان و ارتفاع امتداد کمتر و در موارد فضای کم بین دندان‌ها انجام می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، برای موفقیت در طی روش سنتی، باید علاوه بر ناحیه ساختاری استخوان که در آن ایمپلنت باید معرفی شود، مقدار عناصر استخوانی موجود را نیز در نظر گرفت. بنابراین، ضخامت استخوان به طور مستقیم با تثبیت پایدار مرتبط است. بنابراین، ایمپلنت کوتاه برای کسانی که کمبود استخوان دارند و نمی‌خواهند پیوندی داشته باشند که می‌تواند درمان را به خطر بیندازد، به منظور افزایش قیمت و طولانی‌تر کردن درمان توصیه می‌شود. از طریق این روش، می توان از فرآیند پیوند جلوگیری کرد.  اگرچه اندازه این ایمپلنت ها کوچک است، اما می تواند ثباتی مشابه مدل سنتی ایجاد کند.

ایمپلنت تیتانیوم

تیتانیوم ماده ای است که در بین گزینه های مورد استفاده برای ساخت ایمپلنت بیشترین استفاده را دارد و مطابق با تحقیقات انجام شده توسط متخصصان برای موفقیت و دوام درمان است. تیتانیوم دقیقاً به این دلیل که افزایش استحکام و زمان را برآورده می‌کند، با در نظر گرفتن فرآیند خورندگی، از سایر مواد متمایز می‌شود. تیتانیوم ماده ای مایل به سفید است که ویژگی قطعی آن سختی و رنگ فلزی آن است. علاوه بر این، زیست سازگار است و به خوبی برای انسان قابل پذیرش است.

ایمپلنت سرامیکی

در مورد ایمپلنت سرامیکی باید گفت که این روش جایگزین جدیدتر برای درمان ایمپلنت دندان اصفهان است، همچنین بر اساس تحقیقاتی است که تجربه درمانی بهتری را ایده آل می کند. حتی به عنوان یک رویکرد جدیدتر، نتایجی را ارائه می دهد که نتایج رضایت بخش آن به دلیل شباهت مواد به دندان های طبیعی است. این ماده ای مقاوم و راحت است که از ساییدگی رنج نمی برد و میزان سمیت ندارد.

ایمپلنت زیرکونیوم

زیرکونیوم یکی دیگر از انواع مواد برای ساخت ساختار ایمپلنت است. مانند سرامیک، زیرکونیوم یکی از جدیدترین فناوری ها برای نتایج بهتر درمان است. همچنین به دلیل اینکه یک چسبندگی جدید است، ایمپلنت زیرکونیوم نمی تواند از تعداد روش های انجام شده در تیتانیوم بیشتر شود و مطالعات در مورد مدت زمان و مقاومت آن هنوز در حال انجام است. به نوبه خود، رنگ آن مایل به سفید است که ساختار را شبیه ساختار ریشه ها می کند و جلوه زیبایی شناختی بهتری به ارمغان می آورد. وقتی صحبت از مواد می شود، بدون اینکه هنوز رابطه مستقیمی با نتایج روش داشته باشد، روند اکسیداسیون و سایش را طی نمی کند. در برابر ضربه های قوی مقاوم است که جویدن آرام تر را امکان پذیر می کند.

ایمپلنت نانوتکنولوژی

ایمپلنت از نوع فناوری نانو یکی از جدیدترین ابداعات در این روش است که هدف آن بهینه سازی روش و نتایج آن است. نانوتکنولوژی، زمانی که به کار می رود، بهبود بهتر محل و بهبود وضعیت استخوان را برجسته می کند. این نوع ایمپلنت توسط بهترین دندانپزشک ایمپلنت دندان در اصفهان در موارد با خطر بالاتری که نیاز به نتیجه فوری دارند، استفاده می کند و زمان قرار دادن تاج دندان را کاهش می دهد.

ایمپلنت بیولوژیک

دندانپزشکی مرتبط با زیست شناسی سال هاست که این جایگزین را مطالعه می کند و به دنبال تجربه ای رضایت بخش تر در دندانپزشکی ایمپلنت است. در مورد این روش، هدف اصلی، طبیعی تر کردن روند ترمیم و بهبود است. با این کار، ایمپلنت بیولوژیک دارای ترکیبات سازگار با بدن انسان است و کمتر تهاجمی محسوب می شود. علاوه بر این، روند بهبود و شمول نیز تسریع می شود. بر خلاف مدل های دیگر، ایمپلنت دندان مستقیماً استخوان پایه و دندان جدید را به هم متصل می کند.

تکنیک های مورد استفاده در  ایمپلنت

علاوه بر انواع مواد و مدل‌هایی که می‌توان استفاده کرد، تکنیک‌های مختلفی نیز در فرآیند کاشت دندان وجود دارد. ببینید آنها چه هستند:

ایمپلنت دندان

تک ایمپلنت ثابت

این روش رایج ترین روش در مطب دندانپزشکی است و بر اساس قرار دادن پیچ تیتانیومی برای جایگزینی دندان از دست رفته است. قرار دادن این روش در بیشتر موارد ماه ها پس از مرحله اول انجام می شود. با این روش پروتزها و تاج های سرامیکی بعد از 2 یا 3 ماه قرار می گیرند. در این فاصله است که دوره انجماد استخوانی رخ می دهد.

تک ایمپلنت فوری

با این فرآیند، ایمپلنت پس از کشیدن دندان قرار می گیرد. در این تکنیک جایگزینی فوری ایمپلنت او می شود که جایگزینی برای عارضه در دندان است. همچنین ایمپلنت چند ماه پس از استئواینتگراسیون که معمولاً بیمار با استفاده از پروتزهای متحرک انجام می دهد، قرار می گیرد. ایمپلنت تک و فوری با پروتز ثابت می شود ویژگی این روش این است که معمولاً به دنبال کشیدن دندان است. معمولاً پس از چند هفته در همان تاریخ اتفاق می افتد. کاشت ایمپلنت دندانی همزمان با استفاده از تاج، اعم از دائمی یا موقت انجام می شود. از جمله مزایای این تکنیک ظاهر زیبایی و زمان اجرای کوتاهتر آن است. این تکنیک که “بارگذاری فوری” نیز نامیده می شود، عنصر استخوان را تنها با یک جلسه مشاوره در دسترس قرار می دهد و در حال حاضر تثبیت دندان را انجام می دهد. با این حال، انجام این روش به همه بیماران توصیه نمی شود.

کاشت دوبل

این روش که به عنوان پرکردن 3 دندان از دست رفته نیز شناخته می شود، روشی با ویژگی هایی مشابه روش ایمپلنت تک و فوری است. از طریق این تکنیک، کشیدن و عمل در یک تاریخ انجام می شود و همچنین می توانید ایمپلنت ها را پس از چند هفته منتظر بمانید تا استخوان بازسازی شود. در صورت عدم وجود سه دندان، دندانپزشک ارزیابی ناحیه دهان و شرایط استخوانی بیمار را انجام می دهد و تنها 2 قطعه را می توان کاشت کرد که فاصله بین فضای خالی را حفظ کند. در هر دو ایمپلنت، یک پل سرامیکی در سه قسمت قرار داده می‌شود که از ناحیه لثه پشتیبانی می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *