ایمپلنت دندان اصفهان

آیا سن در نتیجه ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد؟

آیا سن در نتیجه ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد؟

از دست دادن یک یا چند دندان وضعیتی است که می تواند علاوه بر مشکلات دهانی، تأثیر زیادی بر عزت نفس و اعتماد به نفس بیمار داشته باشد. برای جلوگیری از بی دندانی، دندانپزشکی انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی را عرضه می کند که نتایج عالی را ارائه می دهند. اما سن مناسب برای ایمپلنت دندان کدام است؟ دکتر عاطفت متخصص ایمپلنت دندان اصفهان در این راهنما به شما کمک می کند تا تمام شک و تردیدهای خود را در مورد این موضوع برطرف کنید.

ایمپلنت دندان اصفهان راه حل عالی برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته به دلیل حفره، بیماری لثه، ضربه و سایر مشکلات است و عملکرد دندان های طبیعی را بازیابی می کند، جویدن، گفتار و زیبایی لبخند را بهبود می بخشد، همچنین به عزت نفس بیمار کمک می کند. این تکنیک با ثابت کردن پین تیتانیومی در استخوان فک بالا یا فک پایین انجام می شود.  پروتزهای ایمپلنت از آنجایی که رزوه ای هستند و محکم می مانند، ایمن تر از پروتزهای متحرک هستند. زمانی که از دست دادن دندان رخ می دهد، بیمار ممکن است از عدم تناسب در بایت رنج ببرد، زیرا دندان هایی که در کنار هستند تمایل دارند به فضای کنار حرکت کنند، که می تواند منجر به از دست دادن دندان های بیشتر شود.

سن مناسب ایمپلنت دندان

زمانی که بزرگترین آرزوی شما تسخیر یک لبخند زیبا باشد، سن دخالتی ندارد. دندانپزشکی هر روز پیشرفت می کند و درمان های موثری را ارائه می دهد که علاوه بر کمک به زیبایی شناسی بیمار، به بهبود کیفیت زندگی نیز کمک می کند. به عنوان مثال، ایمپلنت دندان برای افراد مسن، روشی است که می تواند زندگی بیمار را تغییر دهد.

ایمپلنت دندان در سنین بالا چگونه کار می کند؟

بسیار شایع است که سالمندان به دلیل سنشان در برابر برخی بیماری ها آسیب پذیرتر هستند. به همین دلیل،  ایمپلنت دندان در افراد مسن نیاز به ارزیابی توسط متخصص ایمپلنتودنتیست دارد. به این ترتیب، انجام آزمایش، ویزیت و مشاوره در مورد سلامت بیمار، که در آن آسیب شناسی های موجود، تاریخچه خانوادگی و سابقه بیمار تایید می شود، ضروری است. در صورت لزوم، دندانپزشک برخی معاینات تکمیلی مانند توموگرافی و یا رادیوگرافی را درخواست می کند.

چگونه متوجه می شوید که این روش برای بیمار مناسب است؟

درمان در موارد زیر توصیه می شود:
بیمار اخیراً دندان های خود را از دست داده است.

ایده آل این است که این روش را در اسرع وقت انجام دهید، به این ترتیب می توانید از عوارض خاصی مانند تحلیل استخوان یا حرکت آرکید دندان جلوگیری کنید.

بیمار مدت ها پیش دندان های خود را از دست داده است.

همه بیماران می توانند با تشخیص بالینی تحت درمان با ایمپلنت دندان قرار گیرند. جایی که پس از بررسی معاینات رادیوگرافی مانند توموگرافی برای تایید ضخامت و ارتفاع استخوان و انتخاب صحیح ایمپلنت دندان، این تکنیک امکان پذیر می شود.

مدرن ترین تکنیک ها برای کاشت ایمپلنت در سالمندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک مکانیسم تکنولوژیکی است که جایگزین دندانی می شود که قبلا از دست رفته است. این توسط یک پین تیتانیومی که نقش ریشه را بازی می کند و تاج که دندان مصنوعی است تشکیل می شود. ایمپلنت وسیله ای است که دارای چندین مزیت است زیرا تیتانیوم یک ماده زیست سازگار است، یعنی به طور طبیعی به استخوان بیمار متصل می شود. علاوه بر این، هدف و ظاهری مشابه دندان طبیعی دارد. اما انواع مختلفی از ایمپلنت وجود دارد و نوع آن به هر موقعیتی بستگی دارد. بنابراین، این وظیفه دندانپزشک است که ارزیابی دقیقی از هر مورد انجام دهد و بهترین روش را برای هر فرد نشان دهد.

سخن پایانی

درمان ایمپلنت دندان در افراد مسن فواید متعددی را به همراه دارد که با مسائل بهداشتی و حتی زندگی اجتماعی مرتبط است. این روش عملکرد جویدن را باز می گرداند و همچنین گفتار را بهبود می بخشد. سالمندان با بهتر غذا خوردن از برخی بیماری ها که در این مرحله از زندگی شایع هستند دوری می کنند. علاوه بر مزایایی که قبلا ذکر شد، ایمپلنت همچنین به افراد مسن اجازه می‌دهد بدون اینکه از دندان‌های خود خجالت بکشند لبخند بزنند و عزت نفس بالاتری برای آن‌ها ایجاد کند. ایمپلنت دندان برای سالمندان درمان مناسبی برای کسانی است که به دنبال لبخندی زیبا هستند و می خواهند دوباره به طور معمول جویدن و صحبت کنند. اگرچه یک روش جراحی است، اما این روش کاملا بی خطر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *