لمینت دندان های خرگوشی

لمینت دندان خرگوشی و کج چگونه انجام می شود؟

مقدمه

امروزه همه افراد به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند لبخند خود را اصلاح کنند. دندان های کج و خرگوشی که در قسمت های جلوی دندان ها قرار دارند، ممکن است تاثیر بسیار منفی بر روی زیبایی ظاهر افراد بگذارند. بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند که در پروسه درمان دندان خرگوشی قرار نگیرند، زیرا آن را مشکل‌ساز و غیر طبیعی نمی‌دانند. اما برخی دیگر به علت بروز مشکلات عملکردی مانند آسیب به زبان، تنفس، گفتار، لثه ها حتی اختلال در جوییدن نیازمند درمان فوری هستند. در صورتی که این اختلال شدید باشد اعتماد به نفس شخص به شدت پایین می آید و در اکثر مواقع فرم صورت وی را بهم می ریزد. در این مواقع بیمار ترجیح می دهد که لبخند نزند.

این افراد می توانند با مراجعه به بهترین دکتر لمینت اصفهان به راحتی دندان های خود را اصلاح و ترمیم کنند. شاید برای شما عزیزان نیز این سوال پیش آید که آیا همه افراد می توانند برای دندان های کج و خرگوشی از روش درمانی لمینت استفاده کنند یا خیر؟ ما در این مقاله قصد داریم درباره این موضوع و دلایل انجام لمینت دندان های خرگوشی توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اصلاح دندان خرگوشی

چه عواملی ایجاد دندان خرگوشی نقش دارند؟

علل مختلفی وجود دارد که می توانند در ایجاد دندان خرگوشی نقش داشته باشند. در این قسمت به برخی دلایل خواهیم پرداخت:

  1. بسیاری از کودکان عادت مکیدن انگشت یا پستانک را تا نوجوانی و زمان رشد دندان های دائمی به همراه دارند. مکیدن انگشت شست یا پستانک در نحوه قرار گرفتن و رشد دندان ها در فک تاثیر بسیاری دارد. این مکیدن باعث کج شدن دندان ها می شود و ممکن است یکی از عوامل موثر بر ایجاد دندان خرگوشی باشد.
  2. یکی دیگر از عوامل موثر بر بروز چنین اختلالی عوامل ژنتیکی و نحوه تنفس است. کودکانی که تنفس از راه دهان را به جای بینی انتخاب می کنند و به خصوص در هنگام خواب از دهان نفس می کشند ممکن است دچار این اختلال شوند. سایر عوامل ژنتیکی و ارثی مانند داشتن پدر یا مادر دارای این اختلال نیز می توانند در بروز آن موثر باشند.
  3. عده ای از افراد نیز دارای مشکلاتی مانند فک کوچک یا دندان های بدون فاصله هستند. در هنگام رشد دندان های جدید این دندان ها به دندان های بدون فاصله فشار می آورند و سبب کج شدن یا خرگوشی شدن دندان می شوند. فک جلو و غیر نرمال نیز در بروز این اختلال نقش دارد.

سایر موارد پزشکی مانند تومور های دندانی و… نیز عاملی هستند که ممکن است باعث ایجاد دندان کج یا خرگوشی بشوند.

اصلاح دندان خرگوشی

یکی از بهترین راهکارها برای اصلاح دندان های خرگوشی، استفاده از روش درمانی لمینت می باشد. این نوع روش درمانی بسته به وضعیت دندان ها و شرایط فک بیماران پس از انجام معاینات اولیه توسط دندانپزشک متخصص، مشخص می شود. قبل از انجام لمینت برای دندان های خرگوشی و کج شده ممکن است نیاز باشد تا قسمتی از دندان برش داده شده تا روکش های لمینت بتواند به راحتی بر روی دندان ها نصب شود. انتخاب روش ایمپلنت و یا کامپوزیت برای اصلاح دندان های کج و یا خرگوشی به وضعیت قرارگیری دندان ها و سلیقه مراجعه کننده ها، بستگی دارد.

دکتر عاطفت به عنوان یکی از بهترین دندانپزشکی لمینت در اصفهان قادر است کلیه ی دندان های کج شده شما را با استفاده از جدیدترین متدهای درمانی، اصلاح کند. در صورتی که قصد دارید دندان خرگوشی خود را اصلاح کنید، می توانید به مطب این دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و پس از انجام عکسبرداری و معاینات اولیه، روند درمانی خود را طی کنید. جهت رزو نوبت برای انجام معاینات تخصصی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

طرح لبخند دندان خرگوشی

علاوه بر روش درمانی لمینت برای اصلاح طرح لبخند دندان های خرگوشی، می توان از روش ارتودنسی نیز استفاده کرد. با توجه به این که روند درمان ارتودنسی بسیار طولانی مدت است و ممکن است پس از برداشتن براکت ها، دندان ها به وضعیت قبل خود برگردند، بهترین راه استفاده از روکش های لمینت می باشد. در صورتی که قصد دارید در مدت زمان بسیار کوتاه دندان های کج شده خود را اصلاح کنید، می  توانید از روکش های لمینت استفاده کنید. توجه به این نکته بسیار ضروی می باشد که تنها در شرایطی لمینت می تواند دندان های خرگوشی را اصلاح کند که میزان انحراف و کج بودن تاثیری بر روی فک بالا نداشته باشد، در شرایطی که ساختار فک نیز تغییر کرده باشد، برای اصلاح دندان های خرگوشی باید از روش های درمانی دیگر استفاده کرد.

طرح لبخند دندان خرگوشی

برای این که لمینت بتواند دندان های خرگوشی شما را ترمیم کند، باید این کار توسط دندانپزشک های ماهر و متخصص انجام شود. در صورتی که روکش های لمینت توسط افراد غیر متخصص بر روی دندان ها اعمال شود، ممکن است باعث ایجاد عفونت و یا مشکلات بسیار جدی در ساختار دندان ها و فک بیماران نیز شود. با توجه به موارد گفته شده مراجعه به بهترین کلینیک های دندانپزشکی برای اصلاح دندان های خرگوشی، امری ضروری می باشد.

لمینت دندان های خرگوشی

در صورتی که رشد فک شما به حد نهایی رسیده باشد، می توان روکش های لمینت را بر روی دندان ها اعمال کرد. این نوع روکش های بسته به وضعیت دندان ها و در آزمایشگاه ها ساخته می شوند. نوع متریال که برای روکش های لمینت استفاده می شود، تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان دوام آن ها دارد. هرچقدر لمنیت از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، می تواند بسیار شبیه با مینای طبیعی دندان ها باشند.

برای انجام لمینت دندان های خرگوشی در ابتدا مراجعه کننده ها از دندان خود به صورت کامل عکس رادیولوژی می گیرند. دندانپزشک متخصص با مشاهده عکس و بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان های شما، درمان های اولیه را برای قرار دادن روکش های لمینت شروع می کنند. ممکن است نیاز باشد تا قسمتی از مینای دندان ها برش داده شود، پس از برش دندان ها مرحله قالب گیری انجام می شود و سپس قالب ها به آزمایشگاه ها فرستاده می شوند. در نهایت روکش های لمینت توسط دندانپزشک بر روی دندان ها نصب می شوند. پس از اعمال روکش های لمینت بر روی دندان های خرگوشی خود، برای چک کردن وضعیت آن ها در بازه های زمانی مشخص شده، ممکن است نیاز به معاینه داشته باشید؛ این امر توسط دندانپزشک مشخص می شود. در صورت ایجاد ترک و یا شکستن سطح روکش، به راحتی می توان آن ها را ترمیم کرد. هرچقدر برند روکش لمینت از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، آن ها در دراز مدت می توانند بدون تغییر باقی بمانند.

لمینت دندان های خرگوشی

قیمت لمینت دندان خرگوشی

تعرفه ها و قیمت های متعددی برای انجام لمینت دندان مشخص شده است. هرچقدر میزان مهارت دندانپزشک متخصص بیشتر باشد و از روکش هایی با متریال های درجه یکی استفاده شود، هزینه انجام لمینت برای دندان ها نیز افزایش می یابد. میزان شکستگی و کج بودن دندان ها، تاثیر بسیار زیادی در افزایش و یا کاهش هزینه ها دارد. ولی در کل می توان گفت قیمت مشخص و دقیقی نمی توان برای انجام لمینت دندان های خرگوشی تعیین کرد، قیمت لمینت در اصفهان پس از معاینات اولیه و توسط دندانپزشک متخصص، مشخص می شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم درباره روش های درمانی برای اصلاح دندان های خرگوشی توضیح دهیم. دندان های خرگوشی و کج شده علاوه بر این که تاثیر بسیار منفی بر روی ظاهر افراد می گذارند، ممکن است مشکلاتی را در زمینه خوردن و یا حتی نفس کشیدن نیز برای افراد ایجاد کنند. این دسته از مشکلات اگر در مدت زمان طولانی ادامه داشته باشند، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به ساختار دهان و دندان افراد ایجاد کنند. از این جهت در صورت مشاهده کوچکترین علائمی از کجی بودن دندان های خود باید به سرعت اقدام به برطرف کردن آن کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *