انواع لمینت دندان و انتخاب بهترین نوع

انواع لمینت دندان و انتخاب بهترین نوع

انواع لمینت دندان و انتخاب بهترین نوع . امروزه دندان ها را می توان یکی از تاثیرگذارترین اجزا در زیبایی چهره افراد دانست. دندان هایی زیبا و مرواید گونه به افراد کمک می کنند جذابیت بیشتری داشته و باعث افزایش اعتماد به نفس آن ها می شوند. لمینت ها که امروزه بازار استفاده از آن ها بسیار داغ شده است دقیقا با همین هدف مورد استفاده قرار گرفته و با رفع عیوب ظاهری دندان ها لبخندی زیبا را به شما هدیه می دهند. به همین منظور در این مقاله از سایت دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان قصد داریم شما را با انواع لمینت و شیوه انتخاب بهترین نوع آن بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

انواع مختلف لمینت ها چیست؟

لمینت ها که به تازگی وارد صنعت دندانپزشکی شده اند در دو نوع مختلف لمینت پرسلن و لمنیت رزین کامپوزیتی در انواع گوناگون لمینت ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با بررسی انواع مختلف لمینت ها به شما کمک خواهیم کرد که با شناسایی انواع مختلف لمینت بهترین نوع آن را متناسب با نوع دندان ها ، بودجه و… انتخاب نمایید.

لمینت پرسلن یا سرامیکی

این نوع از لمینت ها از جمله رایج ترین لمینت های مورد استفاده در دندان پزشکی ها می باشد که شما می توانید آن ها را در هرجایی پیدا کنید. لمینت پرسلن از نوعی ماده شیشه ای – سرامیکی تشکیل شده است که به زیباتر شدن دندان های شما کمک می کند. لمینت های سرامیکی در صورت استفاده محتاطانه و درست از آن ها دارای دوام مناسبی بوده و نسبت به تغییر رنگ و شکستگی و خرد شدن مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. شاید بتوان تنها عیب این نوع از لمینت ها را مدت زمان طولانی آماده شدن آن ها دانست.

لمینت پرسلن یا سرامیکی

لمینت E-Max

لمنیت ایمکس لمینتی محبوب در میان پزشکان و همچنین بیماران شناخته می شود. علت این محبوبیت را می توان ظاهر طبیعی آن دانست. لمینت ایمکس با جنس سرامیکی شیشه ای خود دارای مقاومت مناسبی بوده و به دلیل شفافیت، ظاهری زیبا و در عین حال طبیعی به دندان های شما می بخشد. با وجود مزایای بیشماری که این نوع لمینت ها با خود به همراه دارند نمی‌توان از برخی از معایب آن ها چشم پوشی نمود. این معایب شامل برگشت ناپذیر بودن لمینت ( لمینت ایمکس جزو لمینت های دائمی با عمر 10 تا 15 سال می باشد)، مدت زمان طولانی آماده سازی و همچنین نازک بودن و احتمال ترک خوردگی و یا شکستگی می باشد.

لمینت E-Max

لمینت های زیرکونیوم

لمنیت های زیرکونیا دارای جنسی بسیار سخت و محکم بوده و از سرامیک های یکپارچه تشکیل می شوند. به دلیل سختی و مقاومت بالای این نوع لمینت ها، لمینت زیرکونیوم بهترین گزینه جهت ترمیم دندان های شکسته، ترک خورده و پوسیده می باشد و باعث افزایش استحکام دندان ها می شود. ظاهر مات لمینت های زیرکونیوم تا حدودی آن ها را غیر طبیعی جلوه داده و این موضوع می تواند یکی از معایب لمینت های زیرکونیومی باشد.

لمینت های زیرکونیوم

لمینت بدون تراش (لومینیرز)

لمینت های بدون تراش و یا لیمنت های بدون آماده سازی لمینت هایی مناسب افرادی است که نمی خواهند بر روی دندان های خود کارهای تهاجمی انجام داده و به صورت سریع در یک جلسه انجام می گیرد. این نوع لمینت ها بسیار باریک بوده و با اتصال بر روی سطح دندان ها عیوب آن را می پوشانند. لمینت های بدون تراش با وجود آن که بسیار سریع بر روی دندان قرار میگیرند بدلیل بدنه نازک ممکن است نتوانند تمامی عیوب دندان را پوشش داده و یا ممکن است خیلی سریع دچار ترک و یا شکستگی گردند. علاوه بر این نصب نادرست و توسط افراد غیر متخصص می تواند لثه ها را با مشکل مواجه کند.

ونیرهای کامپوزیتی

گاهی اوقات بدلیل هزینه های بالای لمینت پرسلن از ونیرهای کامپوزیتی به عنوان جایگزین آن ها استفاده می شود. این نوع لمینت ها که از جنس رزین می باشند جزو لمینت های موقت یا یک روزه به حساب آمده و دندان ها را با ظاهری با رنگ طبیعی در یک جلسه و بدون نیاز به برداشتن مینای دندان اصلاح نموده و عیوب آن ها را بر طرف می کند. ونیرهای کامپوزیتی در مقایسه با لمینت پرسلن مقاومت بسیار کمتری در مقابل خراشیدگی و شکستگی داشته و به راحتی آسیب می بیند و عمر آن بسیار کوتاه می باشد.

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

همان طور که در بالا گفته شود لمینت ها انواع مختلفی داشته که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند. اما اگر این سوال برای شما به وجود آمده است که در میان طیف گسترده ای از انواع لمینت ها کدام نوع برای شما بهتر است ؟ در جواب این سوال باید بگوییم که نوع لمینت مناسب برای شما به عوامل گوناگونی بستگی داشته که بدون انجام معاینات پزشکی و مشورت با پزشک متخصص نمی توان آن را مشخص نمود. پزشکان متخصص پس از بررسی های لازم بر روی دندان های شما و متناسب با توان مالی و بودجه در نظر گرفته برای این کار بهترین نوع لمینت را به شما معرفی می کنند تا طرح لبخند شما بهبود یافته و دندان هایی زیبا داشته باشید. شما عزیزان می توانید جهت انجام لمینت دندان در اصفهان و دریافت مشاوره های پزشکی به مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر عاطفت مراجعه نمایید.

لمینت با چه موادی مناسب تر است؟

همان طور که بررسی کردیم لمینت ها با مواد متنوعی تولید می شوند که هرکدام ویژگی های منحصر بفرد خود را دارا می باشند. با این حال در میان انواع لمینت ها لمینت های سرامیکی پرسلن را به دلیل ظاهر طبیعی و شفاف و همچنین مقامت مناسب می توان از بهترین نوع لمینت ها دانست.

نتیجه گیری

در این مقاله آموختیم که لمینت ها دارای انواع گوناگونی بوده که بهترین نوع آن برای هر شخص متفاوت بوده و وظیفه تشخیص نوع لمینت مناسب برای شما به عهده پزشک متخصص می باشد. طبیعی بودن رنگ و تناسب با دندان ها، مقاومت مناسب و همچنین قیمت از مهم ترین عواملی هستند که در انتخاب لمینت برای بیماران اثر گذار می باشند. به منظور آن که بتوانید بهترین خدمات دندانپزشکی را دریافت نمایید ما به شما دکتر عاطفت را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید تحت نظر دکتر عاطفت بهترین کامپوزیت دندان اصفهان را تجربه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *