آیا کورتاژ لثه درد دارد؟

آیا کورتاژ لثه درد دارد؟

آیا کورتاژ لثه درد دارد ؟ کورتاژ لثه  یکی از درمان‌های رایج دندان ‌پزشکی است که کلینیک های دندانپزشکی زیبایی در اصفهان برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های پریودنتال مانند التهاب لثه و پریودنتیت انجام می شود. اینها بیماری‌هایی هستند که درصد بالایی از جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهند و توسط باکتری‌هایی ایجاد می‌شوند که در بافت‌های نرمی که از ساختارهای دندانی حمایت می‌کنند، ایجاد می‌شوند و می‌توانند بر بافت استخوان تأثیر بگذارند و باعث از دست دادن دندان شوند. این امر به این دلیل رخ می دهد که روال تمیز کردن دندانی که ما در خانه دنبال می کنیم، همیشه باقیمانده های مواد غذایی را که به طور ناخواسته در اطراف دندان ها جامد می شوند، حذف نمی کند و در غیاب تمیز کردن حرفه ای دندان که آنها را زودتر از بین می برد، پلاک باکتریایی و جرم ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: پریودنتیت یا پیوره چیست و چگونه با آن مبارزه کنید

هنگامی که باکتری‌ها در ناحیه زیر لثه کلون می‌شوند و پریودنتیت ایجاد می‌شود، کورتاژ لثه ضروری می‌شود و بیماران نباید آن را به تعویق بیندازند، علی‌رغم ترس‌های بی ‌اساسی که از این درمان احساس می‌کنند. در کلینیک ما متخصص پریودنتیکس داریم که بدون ایجاد ناراحتی برای بیمار کار دقیق و موثری را انجام می دهند. در این پست که برای اهداف آموزنده آماده کرده ایم، توضیح خواهیم داد که کورتاژ لثه شامل چه مواردی است، چگونه انجام می شود، فواید آن، بهبودی و دلایل قانع کننده ای به شما ارائه می دهیم که فکر کنید کورتاژ لثه ضرری ندارد.

کورتاژ لثه شامل چه مواردی است؟

کورتاژ لثه که جرم ‌گیری و پلنینگ ریشه نیز نامیده می‌شود، به روش تمیز کردنی گفته می‌شود که با آن متخصصان پلاک‌های جرم و باکتری چسبیده به سطح دندان‌ها در زیر خط لثه، یعنی زیر لثه را از بین می‌برند. برای انجام این کار، از کورت استفاده می کنیم که به ما امکان می دهد پلاک باکتریایی، جرم و بافت لثه اطراف را به صورت دستی خراش دهیم.

در مطب دندانپزشکی دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان ، ما از بی حسی موضعی استفاده می کنیم تا دسترسی به پاکت های عمیق پریودنتال باعث ناراحتی بیمار نشود. این یک درمان ایمن و بدون درد با نتایج فوری است. پس از درمان، احساس ناراحتی خفیفی در لثه‌ها طبیعی است که خود به خود از بین می‌رود و در مقایسه با احساس خوشایند تمیز کردن مجدد دندان‌ها از اهمیت کمتری برخوردار می‌شود.

بر خلاف جرم گیری کردن دندان، که ما برای از بین بردن جرم تجمع یافته در سطح دندان و در نتیجه جلوگیری از گسترش آن به زیر لثه انجام می دهیم، کورتاژ لثه  پیشگیرانه نیست بلکه درمان اصلاحی است، ما این کار را در بیمارانی که پریودنتیت دارند، زمانی که باکتری ها به زیر لثه رسیده اند انجام می دهیم.

کورتاژ لثه چگونه انجام می شود؟

در زیر، اقداماتی را که در کورتاژ لثه برای درمان پریودنتیت گنجانده شده است، نشان می‌دهیم که به شما کمک می‌کند ایده روشنی داشته باشید که این فرآیند ساده است، آسیبی نمی‌زند و لازم نیست شما را بترساند:

مطالعه پلاک باکتریایی

قبل از شروع درمان، پلاک باکتریایی را مطالعه می کنیم تا نوع باکتری موجود در دهان، حدت آن و میزان کلونیزاسیون مشخص کننده پریودنتیت را مشخص کنیم. به این ترتیب می توانیم داروهای مناسب را برای مقابله با عفونت تجویز کنیم.

بی حسی موضعی

هنگامی که برای انجام کورتاژ لثه در مطب ما هستید، ما با استفاده از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن لثه ها و در نتیجه اجتناب از هر گونه ناراحتی که ممکن است باعث ناراحتی شما شود، شروع می کنیم.

تراشیدن دندان

در مرحله بعد، با کورت دندان، به تراشیدن و برداشتن پلاک و تارتار از روی دندان‌ها و از داخل لثه‌ ها ادامه می‌دهیم. روش دیگر، ما همچنین می توانیم از دستگاه اولتراسوند برای حذف جرم و پلاک دندان استفاده کنیم.

برنامه ریزی ریشه

در پایان تراشیدن، سطح دندان شما را جلا می‌دهیم و لکه‌ها و بافت‌های خشن را که ممکن است باعث تجمع مجدد پلاک شوند، از بین می‌بریم.

ما از ضد عفونی کننده استفاده می کنیم

پس از جرم گیری، از یک ماده ضد عفونی کننده و یک پانسمان دندان برای جلوگیری از خونریزی لثه استفاده می کنیم. در صورت لزوم از لیزر برای سوزاندن استفاده می کنیم. در صورت از بین رفتن بیحسی، در صورت احساس درد، یک مسکن تجویز می کنیم.

پیگیری

در پایان درمان، سه ماه صبر می کنیم تا وضعیت پریودنتیت را بررسی کنیم تا در مورد نیاز به تقویت درمان تصمیم گیری کنیم. از طرف دیگر، اگر نگران هستید، انجام کورتاژ لثه چقدر طول می کشد؟ به اطلاع شما می‌رسانیم که بسته به پیشرفت عفونت، کورتاژ لثه ممکن است به یک یا دو جلسه کاری نیاز داشته باشد تا از خستگی در طول درمان جلوگیری شود. این تصمیمی است که متخصص ما خواهد گرفت و همیشه به فکر رفاه شماست.

در این مرحله از خواندن این پست، می توانید به تنهایی به این سوال پاسخ دهید:

پس آیا کورتاژ لثه دردناک است؟

ما قبلاً به شما گفته ایم نه. با استفاده از بی حسی موضعی هیچ دردی در طول درمان احساس نخواهید کرد. متعاقباً در ساعات بعد از کورتاژ، احساس ناراحتی، حساسیت در لثه یا درجاتی از التهاب برای شما طبیعی است، اما اینها تظاهراتی هستند که ظرف چند ساعت از بین می روند. البته مهارت متخصص برای انجام صحیح عمل بسیار مهم است. به همین دلیل است که باید به دنبال دندانپزشکان توصیه شده در اصفهان باشید.

فواید کورتاژ لثه

از جمله مزایای کورتاژ لثه  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاکت های پریودنتال را از بین می برد یا کاهش می دهد.

از بیماری لثه، حفره و آبسه ریشه جلوگیری می کند.

از پری ایمپلنتیت ایمپلنت های دندانی جلوگیری می کند.

راحتی و سلامت دهان را فراهم می کند.

از از دست دادن زودرس دندان ها جلوگیری می کند.

بهبودی از کورتاژ لثه

به طور معمول، کورتاژ لثه بدون عارضه است. اما توصیه می کنیم علاوه بر مسواک زدن دندان ها با برس های بسیار نرم و خوردن غذاهای نرم در روز درمان، موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید تا بهبودی خوبی از کورتاژ داشته باشید:

روز بعد از درمان از شستشوی دهان و تف کردن خودداری کنید، زیرا ممکن است خونریزی را تحریک کند.

نوشیدنی ها و غذاهای گرم را دور بریزید، ترجیحا سرد مصرف کنید.

تا دو روز بعد از کورتاژ سیگار نکشید.

پس از ارائه اطلاعات فراوان به شما و با توجه به اهمیت نحوه انتخاب کلینیک دندانپزشکی، از شما دعوت می کنیم برای انجام کورتاژ لثه که ممکن است به آن نیاز داشته باشید با ما تماس بگیرید. ما متخصصان عالی داریم که ایمنی و موفقیت درمان را تضمین می کنند. ما منتظر شما خواهیم بود!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *