ایمپلنت اندواستیل و ساب پریواستیل

معرفی و مقایسه دو ایمپلنت اندواستیل و ساب پریواستیل

با گذشت زمان و افزوده شدن تکنولوژی های مختلف، راه های رسیدن به لبخندی زیبا دیگر سخت نخواهد بود. یکی از روش های پر کردن جای دندان کشیده شده و خالی، به شکلی که چیدمان دندان ها بهم نخورد ایمپلنت می باشد. اگر بنا به دلایل مختلفی مانند درمان ارتودنسی، خرابی دندان ها و… مجبور به کشیدن دندان هایتان شده اید دیگر نگران نباشید چون با ایمپلنت می توانید جای خالی به وجود آمده در فکتان را پر کنید و از داشتن لبخندی زیبا لذت ببرید. در این مقاله دکتر عاطفت به عنوان بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان قصد دارد به بررسی دو نوع ایمپلنت اندواستیل و ساب پریواستیل بپردازد. تا انتها با ما همراه شوید.

معرفی ایمپلنت اندواستیل:

اندواستیل ایمپلنت

ایمپلنت به دو روش اندواستیل و ساب پریواستیل انجام می شود. ایمپلنت اندواستیل طی 2 مرحله انجام می شود. در مرحله اول بافت لثه را جراحی می کنند تا به استخوان برسند. سپس مرحله اول یعنی کاشت ایمپلنت اندواستیل به کمک دریل را انجام می دهند. پس از قراردادن آن بین 2 تا 4 ماه طول می کشد تا ایمپلنت با استخوان فک و لثه شما جوش بخورد. در این روش پس از اتمام دوره نقاهت و مدت زمان جوش خوردن روکش دندان به قسمتی از ایمپلنت که بیرون زده است متصل می شود. رعایت نکاتی مانند مصرف آنتی بیوتیک و خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن کمتری دارند مانند سوپ به شدت پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است این روش برای افرادی که دارای پوکی استخوان هستند روش مناسبی نیست.

برای کاشت ایمپلنت اندواستیل باید علاوه بر داشتن سلامت بدن، استخوان فک و لثه شما به میزان کافی سالم باشد. این روش یکی از بهترین روش های جایگزین قرار دادن دندان مصنوعی است اما هزینه بیشتری هم دارد. این نوع ایمپلنت برای خانم ها از سن 15 سالگی و برای اقایان از 18 سالگی قابل اجرا می باشد.

بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر موفقیت ایمپلنت دندان

عیب های این روش ایمپلنت:

این روش هم مانند همه روش ها علاوه بر مزایایی که دارد ممکن است عیوبی هم داشته باشد که ضروری است پیش از انجام هر گونه اقدامی آن ها را بدانید. در ادامه برخی از این عیوب برای شما جمع آوری شده است. در این نوع ایمپلنت همانند سایر روش ها این امکان وجود دارد که لثه شما دچار عفونت شود و برای رفع این مشکل ممکن است مجبور شوید مدتی روکش دندانتان را بردارید تا التهابات لثه شما برطرف شود. علاوه بر این، در سال اول ممکن است روکش دندان شما بیافتد چون در این زمان هنوز از چسب دائم برای قراردادن روکش استفاده نشده است. همچنین لازم است بدانید اگر بنا به هر دلیلی روکش ایمپلنت شما دچار شکستگی شد قابل ترمیم نخواهد بود و نیاز است روکش را تعویض کنید. همچنین در صورت خوردن خوراکی های سفت یا اتفاقی جویدن سنگ و… ممکن است پیچ دندان شما شل شود.

بهترین زمان برای انجام ایمپلنت اندواستیل چه زمانی است؟

بهترین زمان با توجه به شرایط بالینی بیمار و وضعیت دهان و دندان وی ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد اما در حالت کلی می توانید از زمانی که دندان خود را کشیده اید تا 6 ماه پس از آن برای کاشت این نوع ایمپلنت اقدام کنید. ایمپلنت فوری درد کمتری دارد چون یک بار دندان کشیده می شود و درجا پس از کشیدن دندان می توانید ایمپلنت را جایگزین آن کنید. در سایر موارد می توانید پس از کشیدن دندان یک تا دو ماه یا دو تا چهار ماه، و یا چهار تا شش ماه صبر کنید تا استخوان فک و لثه شما بازسازی شود و شرایط مطلوب تری برای قرارگرفتن ایمپلنت در دهاناتان به وجود بیاید. برای این که بهترین زمان را با توجه به شرایط دندان هایتان بدانید بهتر است به یک متخصص ایمپلنت اصفهان مراجعه کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت این نوع ایمپلنت با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

معرفی ایمپلنت ساب پریواستیل:

ایمپلنت ساب پریواستیل

این نوع ایمپلنت در اکثر موارد برای دندان های انتهایی فک مورد استفاده قرار می گیرد و برای دندان های جلویی استفاده نمی شود. روش کاشت ایمپلنت ساب پریواستیل کاملا متفاوت از روش اندواستیل است. در این روش ایمپلنت درون لثه و بالای استخوان با کمک یک قالب فلزی قرار می گیرد. در این روش سر پیچ ایمپلنت کاملا مشخص است و پس از گذشت مدت زمان مشخص روکش روی آن نصب می شود. این روش بیشتر برای افرادی استفاده می شود که استخوان فک آن ها آسیب دیده یا تحلیل رفته میباشد و ترجیح آن ها این است که عمل پیوند استخوان را انجام ندهند. هزینه این روش با توجه به شرایط دهان بیمار و میزان جراحی مورد نیاز متفاوت است و باید توسط متخصصین ایمپلنت اصفهان مشخص شود. این نوع ایمپلنت نیز مانند سایر روش ها قابل اجرا به صورت کاملا همرنگ دندان می باشد و دوام بسیار بالایی دارد و کاملا طبیعی است.

مقایسه دو نوع ایمپلنت:

همانطور که در این مقاله گفته شد دو روش مختلف برای انجام ایمپلنت با توجه به شرایط فک بیمار و زمان دقیق کشیدن دندان وجود دارد. روش اندواستیل برای افرادی که استخوان فک سالم دارند کاملا مناسب است و برای افرادی که مدت زمان زیادی از کشیدن دندان هایشان می گذرد و نمی توانند یا بنا به هر دلیلی نمی خواهند از پیوند استخوان استفاده کنند روش ساب پریواستیل مناسب تر است. پیش از انجام هر کدام از این روش ها بهتر است یک عکس تمام فک و بین دندانی تهیه و به دندانپزشک ایمپلنت اصفهان مراجعه کنید. لازم به ذکر است اگر دندان های شما سالم است و فقط به دنبال زیبا سازی لبخندتان هستید بهتر است با دکتر دندانپزشک کامپوزیت اصفهان مشورت کنید. کامپوزیت علاوه بر این که هزینه کمتری دارد کاملا روش مناسبی برای زیبا سازی و از بین بردن فاصله های بین دندانی می باشد.

اگر این مطلب برایتان مفید بود یا تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها آن را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *