آیا زنان باردار می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند

آیا زنان باردار می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

آیا زنان باردار می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟ دوران بارداری مرحله بسیار حساسی است که در آن همه خانم ها تغییرات جسمی، هورمونی و در نتیجه عاطفی زیادی را تجربه می کنند که هر کوچکترین تغییری تاثیر بسیار مهمتری نسبت به وضعیت معمولی دارد.

یک زن باردار هرگز نمی خواهد کاری را انجام دهد که بر جنین او تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل، بسیاری از آنها تعجب می کنند که آیا می توانند در دوران بارداری از درمان هایی مانند ایمپلنت دندان استفاده کنند یا حتی می توانند به دندانپزشک متخصص ایمپلنت در اصفهان مراجعه کنند. در ادامه این شبهات هر خانم باردار را برطرف می کنیم.

در دندانپزشکی و پزشکی، قبل از انجام هر درمانی، خطرات و مزایای آن را می سنجیم. ما همیشه می خواهیم خطر آسیب به بیماران خود را به حداقل برسانیم، اما این در دوران بارداری اهمیت بیشتری دارد. ممکن است در دوران بارداری قبلی پرکردگی دندان دریافت کرده باشید یا شاید یکی از دوستانتان دندان عقل عفونی را در دوران بارداری کشیده باشد. چرا آن روش ها خوب هستند، اما ایمپلنت های دندانی خوب نیستند؟ تفاوت این است که روش کاشت دندان انتخابی است، که هنگام سنجش خطرات و مزایای آن، تعادل را تغییر می دهد.

یک دندان عفونی سلامت شما و کودکتان را در معرض خطر قرار می دهد: خطر تاخیر در درمان بیشتر از خطر ادامه آن است. در مورد ایمپلنت های دندانی، انتظار خطر قابل توجهی برای سلامتی ندارد، بنابراین ادامه مداخله خطر بیشتری دارد. اگر نگران ایجاد شکاف در لبخند خود هستید، می‌توانیم به شما یک ترمیم موقتی ارائه دهیم تا زمانی که منتظر جراحی ایمپلنت هستید، آن را بپوشید.

آیا ایمپلنت دندان در دوران بارداری خطرناک است؟

در وهله اول، باید تاکید کرد که قبل از انجام هر نوع درمان، توصیه می شود تا زمان تولد نوزاد صبر کنید. و فقط باید درمان های فوری و بسیار ضروری انجام شود. اگر در مورد ایمپلنت دندان صحبت کنیم، حتی واضح تر است زیرا یک درمان نسبتاً پیچیده است. فقط باید متوجه باشید که برای انجام ایمپلنت دندان باید تعداد مشخصی اشعه ایکس بگیرید، چیزی که با بارداری ناسازگار است.

به نوبه خود، بارداری تعداد زیادی تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می کند که بر ادغام ترکیب با استخوان تأثیر می گذارد. علاوه بر این، در زنان باردار معمولاً لثه‌ها متورم می‌شوند، چیزی که هم مداخله و هم بهبودی آتی آن را پیچیده می‌کند. و مهم تر اینکه در زمان کاشت دندان مادر باردار ممکن است دچار ترس و استرس شود که تحمل چنین شرایطی برای جنین اصلاً خوب نیست.

ماه بارداری در ایمپلنت

ماه بارداری هم مهمه

باید مشخص شود که ماه بارداری مادر نیز بر اثربخشی و خطر یک مداخله تاثیر دارد. در سه ماهه اول جنین در حال شکل گیری است، بنابراین هیچ مداخله ای توصیه نمی شود. در عین حال، سه ماهه سوم نیز توصیه نمی شود، زیرا با انجام هر نوع درمانی می توان زایمان زودرس را القا کرد.

این باعث می‌شود که سه ماهه دوم بارداری، مفیدترین و کم خطرترین گزینه برای آن دسته از موارد اضطراری که مادر آینده به آن نیاز دارد، باقی بماند.

بیشتر بخوانید: آیا مراجعه به دندانپزشک در دوران بارداری امکان پذیر است ؟

در این مورد یک استثنا وجود دارد: اگر خانمی قبل از بارداری ایمپلنت موقت را انجام داده باشد، می تواند بدون مشکل تاج موقت را به تاج دائمی تغییر دهد، زیرا این یک مانور بسیار ساده است.

پس، چرا معمولاً به زنان باردار انجام ایمپلنت دندان توصیه نمی شود؟

عمل کاشت ایمپلنت دندان در بیمار به خودی خود خطری نه برای زن باردار دارد و نه برای جنین ، اما عوامل خطری وجود دارد که در این موارد باید در نظر گرفته شود. برخی از دلایلی که نشان می دهد ایمپلنت های دندانی و بارداری همیشه باید از هم جدا شوند به شرح زیر است:

نوسانات هورمونی: اولین جنبه ای که باید مورد توجه قرار گیرد، تغییر هورمونی است که در دوران بارداری رخ می دهد، این نوسانات می تواند بر روی یکپارچگی ایمپلنت دندانی تأثیر بگذارد و باعث شود که بهبود بافت کاملاً اصولی اتفاق نیوفند. که این عمل بر روند انطباق استخوانی ایمپلنت دندان تأثیر می گذارد و مانع از ادغام صحیح آن در سطح استخوان می شود. این تغییرات همچنین می‌تواند در لثه‌ها منعکس شود، آنها را متورم کرده و مداخله در آن ناحیه و بهبودی بعدی را دشوار ‌کند.

لثه ها در دوران بارداری: همانطور که گفتیم لثه ها در این دوران خونریزی و حساسیت بیشتری دارند، به همین دلیل عفونت در ناحیه جراحی راحت تر پخش می شود و بار دیگر بهبودی ایمپلنت ها دشوارتر می شود.

مشکلات بیهوشی: ایمپلنت های دندانی در اکثر موارد مانند بسیاری از روش های دندانپزشکی مانند پرکردن، بازسازی، کانال ریشه، کشیدن دندان و غیره تحت بی حسی موضعی قرار می گیرند. استفاده از بی حسی موضعی در مقادیر کم در دوران بارداری یا شیردهی هیچ گونه منع مصرفی ندارد، اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که پس از اتمام کاشت فیکسچر نیاز به استفاده از آرامبخش، آنتی بیوتیک و چرک خشک کن ( به جهت جلوگیری از عفونت) باشد که معمولاً در دوره بارداری توصیه نمی شود.

و همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ایمپلنت دندان اصفهان درمانی است که زیبایی و عملکرد لبخند ما را بازیابی می کند، اما در این شرایط خاص در زندگی بسیاری از زنان، به چیزی تبدیل می شود که به وضوح می توان آن را تا پایان شیردهی به تعویق انداخت.

عکس برداری: برای انجام پروسه کاشت ایمپلنت دندانی، ارزیابی قبلی از دهان و دندان بیمار لازم است. این شامل انجام عکسبرداری با اشعه ایکس است که برای زنان باردار توصیه نمی شود.

در صورت بارداری چه زمانی می توانم به دندانپزشک مراجعه کنم؟

زنان باردار از پوسیدگی، شکستگی دندان، زخم یا حتی بیماری های پریودنتال مصون نیستند. در صورت بروز این اتفاق باید به دندانپزشک مراجعه کنند تا راه حلی برای مشکل خود بیابند و یا در صورت نیاز به ایمپلنت دندان با کلینیک دندانپزشکی خود در تماس باشند تا بتوانند آن را تحت نظر داشته باشند و در نتیجه از بروز هرگونه عارضه احتمالی جلوگیری کنند.

خانم‌های باردار می‌توانند و باید مانند سایر بیماران، چه مشکلات دهانی داشته باشند و چه نه هر ۶ ماه یک بار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنند.

آیا زنان باردار می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

امکان ایمپلنت دندان در بارداری

حتی بعد از این همه هشدار در مورد ایمپلنت دندان. زنان باردار معمولاً دارای تعداد بیشتری از حفره‌ها و عفونت‌های دندانی هستند. در این نوع موارد، مراجعه بیمار به دندانپزشک برای یافتن راه حلی برای این مشکلات و در نتیجه جلوگیری از تکامل آنها مهم است. دندانپزشکی که شما را درمان می کند وضعیت شما را در نظر می گیرد و از روش ها و داروهای مناسب برای زنان باردار استفاده می کند.

با این حال، برای جلوگیری از این حوادث کوچک، جدای از معاینات فوق، بهداشت دهان و دندان و رژیم غذایی متعادل را رعایت کنید.

پس آیا زنان باردار می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟ به طور خلاصه می توان گفت: هم کاشت دندان و هم هر نوع مداخله غیر اورژانسی باید به زمان بعد از زایمان موکول شود. و برعکس، برای جلوگیری از عفونت و پوسیدگی، باید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر در مورد راحتی هر روش درمانی سوالی دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. در کلینیک دندانپزشکی دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان ، تیم حرفه ای ما در اختیار شما هستند تا با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها و درمان ها به شما کمک کنند تا لبخند خود را بازیابی کنید. برای حل این سوال و سایر سوالات در مورد بهداشت دهان و دندان خود با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *