بهترین سن برای لمینت دندان

بهترین سن برای لمینت دندان چه سنی است؟

امروزه بسیاری از افراد به دنبال داشتن لبخندی زیبا و متفاوت هستند. انجام خدمات زیبایی دندان مانند لمینت و ایمپلنت و حتی کامپوزیت در کلینیک ها این کار را برای همه افراد آسان تر کرده است. اما سوالی که پیش می آید این است که بهترین سن برای لمینت دندان چه سنی است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بهترین سن برای انجام لمینت وجود ندارد اما در حالت کلی از سن 20 سالگی تا 70 سالگی می توانید انواع خدمات زیبایی را روی دندان هایتان با توجه به نوع و شرایط آن ها انجام بدهید. انجام لمینت برای نوجوانان زیر 20 سال پیشنهاد نمی شود زیرا هنوز برای فک و دندان های آن ها جای رشد وجود دارد. و در صورت انجام لمینت مجبور هستید پس از رشد کامل و رسیدن به بلوغ دندانی دوباره به دندانپزشکی مراجعه و با صرف هزینه ی مجدد لمینت خود را تعویض کنید. همچنین افراد بالای 70 سال که دندان هایشان استقامت و کیفیت بالایی به دلیل کهولت سن ندارد بهتر است این کار را انجام ندهند.

دکتر عاطفت به عنوان بهترین دندان پزشک لمینت در اصفهان ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی لمینت، ایمپلنت و کامپوزیت  قصد دارد در این مقاله به بررسی بهترین سن برای لمینت دندان و مضرات لمینت در سنین پایین بپردازد. تا انتها با ما همراه شوید.

آیا محدودیت سنی برای لمینت وجود دارد؟

بهترین سن برای لمینت دندان

باید به شما بگوییم که هیچ محدودیت سنی برای داشتن لبخندی زیبا وجود ندارد. اما دندانپزشکان معمولاً توصیه می‌کنند تا حداقل بین 16 تا 18 سالگی برای درمان و انجام هر گونه اقدامی صبر کنید. این محدودیت تنها به این دلیل است که دندان های شما هنوز جایگاه خود را به درستی در فک و دهانتان مشخص نکرده اند. و قرار دادن لمینت و تراش دندان ها در این سنین در اکثر موارد نیاز به تعویض دارد و تعویض این روکش دندان ها قطعا هزینه های اضافی و آسیب های جبران نا پذیری را به همراه خواهد داشت.

در این لحظه ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که آیا استفاده از لمینت برای روکش کردن دندان ممکن است به دندان های شما آسیب بزند؟

پیش از هر چیزی باید ذکر کنیم که انتخاب و یافتن بهترین دکتر لمینت دندان در اصفهان باید با تحقیقات بسیار انجام شود تا اطمینان داشته باشید که به دندان های شما آسیبی نمیرسد. لازم به ذکر است در حالت کلی برای انجام خدمات زیبایی نباید آسیبی به دندان شما برسد اما در برخی مواقع این روش ممکن است بهترین اقدام برای شما نباشد. زیرا برای انجام لمینت برداشتن مینای دندان، قالب گیری و باندینگ دندانی همگی در این پروسه دخیل هستند.

از کجا بفهمیم که در سن مناسب برای لمینت دندان قرار داریم؟

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد همه افراد در سنین مختلف می توانند لمینت انجام بدهند به شرطی که دندان های بالغ خود را داشته باشند. منظور از دندان های بالغ دندان هایی است که نهایت رشد خودشان را داشته اند و دیگر قرار نیست جایگاهشان تغییر کند. اگر جز نوجوانان علاقه مند به لمینت دندان در سنین پایین هستید، در نظر داشته باشید پیش از انجام هر گونه اقدام و تصمیم گیری مراجعه به پزشک برای شما ضروری است. چون ممکن است بافت استخوانی دندان های شما به صورت نیمه تشکیل شده باشد و همچنان دندان هایتان در حال حرکت باشند. بنابراین باید از مشاوره های تخصصی و مراجعه به پزشک استفاده کنید که اگر لازم است تا زمان مناسب برای انجام خدمات زیبایی صبر کنید.

لازم است بدانید بانوان پایان بلوغ زودتری نسبت به اقایان دارند و به همین دلیل دندان های آن ها در سنین پایین تر کمتر مستعد حرکت می باشد. همچنین در دوران کهولت سن و پیری نیز ممکن است بافت دندان ها یا مینای دندانتان ضعیف و آسیب دیده باشد و مناسب برای انجام لمینت نباشد. دندانی که چنین شرایطی دارد بهتر است از روش های دیگری برای آن استفاده شود. در این زمان مراجعه به متخصص برای شما الزامی می باشد.

لمینت در سنین پایین چه مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت؟

لمینت در سنین پایین

لمینت در سنین پایین اصلا پیشنهاد نمی شود. پیش از 18 سالگی که بافت استخوانی دندان ها در حال رشد است بهتر است لمینت انجام نشود. به این دلیل که این روش، روشی غیر قابل بازگشت است و روند رشد دندان را تحت تاثیر قرار می دهد. بهتر است برای تغییر شکل یا رنگ دندان ها در این زمان از کامپوزیت استفاده کنید. دندان های شکسته یا پوسیده شده و زرد رنگ را می توانید با کمک کامپوزیت دندان اصفهان سفید و زیبا کنید این روش قابل تغییر و اصلاح است و هزینه ابتدایی کمتری را نیز در بر خواهد داشت.

معایب لمینت دندان در سنین پایین بسیار زیاد است. در انجام لمینت دندان های شما را مقداری تراش می دهند و اگر مینای کافی نداشته باشید آسیب های جبران ناپذیری به بافت دندان هایتان وارد می شود. همچنین از دیگر موارد قابل توجه فشار این لایه به قسمت رویی دندان در هنگام رشد است. دندانی که در حال رشد است، لایه لمینت از روی آن جدا می شود. علاوه بر این که در این هنگام لبخند شما زیبایی سابق را ندارد انواع مشکلات بهداشتی مانند رشد و تکثیر انواع باکتری ها و آلودگی ها در شیار دندان را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل بهتر است به جای لمنیت در این سنین از کامپوزیت استفاده کنید. زیرا شما می توانید پس از گذشت چند سال مطابق با دندانهایتان تغییرات مد نظر را اعمال کنید. جهت کسب اطلاعات تکمیلی، دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت با متخصصین این مجموعه در تماس باشید.

بیشتر بخوانید: آیا لمینیت سبب پوسیدگی دندان می شود؟

در انتها همه چیز در مورد بهترین سن لمینت:

همه افراد آرزوی داشتن لبخندی زیبا را دارند اما پیشنهاد می شود که پیش از انجام هر گونه خدمات زیبایی به اندازه کافی در مورد آن ها اطلاعات کسب کنید. ممکن است از نظر شما کامپوزیت یا ایمپلنت برای دندان هایتان مناسب باشد اما تشخیص پزشک لمینت باشد به همین جهت مراجعه به یک متخصص لمینت دندان اصفهان و دریافت مشاوره نیز می تواند به شما در تصمیم گیری نهایی کمک کننده باشد. سن مناسب برای انجام لمینت پس از 20 سالگی است در این زمان دندان استحکام لازم و کافی برای انجام اقدامات زیبایی را دارا می باشد.

 اگر این مطلب برایتان مفید بود یا تجربه دیگری در این زمینه دارید خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *