مقایسه لمینت و کامپوزیت

کامپوزیت بهتر است یا لمینت

مقدمه

لبخند زدن یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در زیبایی افراد تاثیر بسیار زیادی دارد. خوشبختانه امروزه با پیشرفته تکنولوژی راهکارهایی برای اصلاح دندان ارائه شده است. در صورتی که دندان های شما دارای ترک و یا لکه باشد برای اصلاح نقص های آن ها می توانید از کامپوزیت و یا لمینت دندان استفاده کنید. انتخاب بین این دو روش امری بسیار دشوار است، ما در این مقاله قصد دارید با مقایسه این دو روش شما عزیزان را در جهت انتخاب بهترین راه حل برای اصلاح دندان ها راهنمایی کنیم. شما با خواندن این مقاله می توانید اطلاعات بسیار کاملی درباره مقایسه لمینت و کامپوزیت، روش اجرای آن ها، مزایا و آسیب هایی که ممکن است به دندان وارد کنند، کسب کنید. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اصلاح دندان

مزایای کامپوزیت دندان

کامپوزیت یک نوع روکش است که توسط دندانپزشک مربوطه بر روی سطح دندان قرار می گیرد تا ترازهای ناهموار دندان، مینا دندان فرسوده شده، تغییر رنگ و یا فاصله های موجود در دندان و ترک های دندان را اصلاح کند. روکش دندان بدون این که نیاز به تراش آن باشد در این روش انجام می شود، این امر یکی از مهمترین دلایلی است که باعث شده است این روش درمانی در بین افراد طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. در زمان اجرای کامپوزیت دندان نیازی به مواد بی حسی و یا داروهای بی هوشی نیست.

این نوع روکش می تواند در عرض یک روز توسط پزشک مربوط و به وسیله ی چسب های مخصوص بر روی دندان نصب شوند. رنگ هایی که در کامپوزیت وجود دارد از تنوع بسیار زیادی برخوردار است، این امر به شما عزیزان این اجازه را می دهد تا متناسب با سلیقه خود بهترین آن ها را انتخاب کنید. اصولا برای کامپوزیت دندان می توان از مواد و متریال مختلفی استفاده کرد، هر کدام از این مواد می تواند جلوه متفاوتی به دندان های شما ببخشد. نوع متریالی که در کامپوزیت استفاده می شود، بسته به جایگاه دندان و نوع رنگی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. عادت های غذایی افراد پس از انجام کامپوزیت دندان بسیار مهم است، در صورت استفاده از غذاهای رنگی ممکن است رنگ روکش با گذر زمان تغییر کند. از این جهت بهتر است پس از انجام کامپوزیت نکات مراقبتی که توسط دکتر دندانپزشک متخصص کامپوزیت دندان اصفهان گفته می شود را به طور کامل رعایت کنید.

مزایای کامپوزیت دندان

مزایای لمینت دندان

لمینت دندان می تواند به عنوان یک روش درمانی نوین در زمینه اصلاح دندان ها به شما کمک کند. با استفاده از این روکش می توانید به صورت کاملا طبیعی دندان های خود را اصلاح کنید. ونیرهای لمینت از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که با رعایت عادت های غذایی می توانید از آن ها در مدت زمان طولانی استفاده کنید. به دلیل نوع متریالی که در ونیرهای لمینت به کار رفته است، آن ها می توانند از ساختار دندان های شما محافظت کنند. در مواردی که فاصله زیادی بین دندان ها وجود داشته باشد، برای اصلاح آن ها می توانید از روکش های لمینت استفاده کنید.

گاهی اوقات ممکن است ابعاد و سایز دندان ها به صورت کاملا یکدست نباشد، برای اصلاح آن ها نیز می توانید از روکش های لمینت استفاده کنید. در صورتی که ترک هایی در دندان های خود مشاهده کردید برای جلوگیری از گسترش آن می توانید دندان های خود را لمینت کنید. برای این که بتوانید از کلیه ی مزایای لمینت دندان بهره مند شوید، بهتر است به دندانپزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

مزایای لمینت دندان

مقایسه لمینت و کامپوزیت

در برخی موارد ممکن است شما قصد داشته باشید تنها تعدادی از دندان های خود را روکش کنید، در چنین شرایطی بهتر است از کامپوزیت دندان استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید کلیه ی دندان های خود را اصلاح کنید، بهتر است از روش لمینت دندان استفاده کنید. همه ی افراد نمی توانند لمینت دندان را انجام دهند، برای مثال افرادی که دارای بیماری های لثه هستند، بهتر است این نوع روش درمانی را انجام ندهند. لمینت و کامپوزیت دندان در موارد زیر نیز با یکدیگر تفاوت دارند:

  • دوام و استحکام

در صورتی که قصد دارید روکش هایی که انتخاب می کنید دوام و استحکام بالایی داشته باشند، بهتر است از لمینت استفاده کنید. نوع متریالی که در لمینت استفاده شده است باعث دوام روکش در دراز مدت آن می شود. احتمال شکستگی و لب پر شدن روکش های کامپوزیت بسیار زیاد است. در صورتی که روکش های لمینت دندان آسیب ببیند باید به سرعت آن ها را تعویض کنید؛ اما در روکش های کامپوزیت در صورتی که شدت آسیب ها کم باشد می توان در خود دهان آن ها را ترمیم کرد.

استحکام دندان لمینت

  • مدت زمان اجرا

مدت زمانی که برای اصلاح نواقص دندان ها نیاز است بسته به روشی که انتخاب می کنید، متفاوت است. افرادی که تمایل دارند در مدت زمان کوتاه دندان های خود را اصلاح کنند، کامپوزیت دندان بهترین گزینه است. کامپوزیت دندان در طی یک جلسه توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود. هرچقدر دندان های شما خرابی بیشتری داشته باشد، مدت زمان اجرای کامپوزیت نیز طولانی تر می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا میزان مهارت و سرعت دست دندانپزشک متخصص نیز می تواند بر روی مدت زمان اجرای کامپوزیت و یا لمینت تاثیر بگذارد.

  • زیبایی و ظرافت

ونیر لمینت دارای ظاهری بسیار شفاف و درخشان است؛ از طرف دیگر وینرهای کامپوزیت کدر هستند و احتمال تغییر رنگ آن ها در گذر زمان بسیار زیاد است. از دندان های لمینت شده خود می توانید همانند یک دندان طبیعی به راحتی مراقبت کنید، اما برای کامپوزیت دندان باید به صورت دوره ای آن ها را ترمیم کنید.

زیبایی دندان با کامپوزیت و لمینت

  • آسیب های وارده به دندان

کامپوزیت و لمینت دندان مانند هر روش درمانی دیگر، معایبی نیز دارد. برای انجام لمینت دندان نیاز به تراش دادن دندان های طبیعی است در حالی که در کامپوزیت این کار لازم نیست. متریالی که در ونیر کامپوزیت به کار رفته است می تواند از پیشرفت پوسیدگی دندان و آسیب به مینای دندان ها جلوگیری کند. احتمال پوسیده شدن دندان در روش لمینت در مقایسه با کامپوزیت، بیشتر است.

بسته به نوع و طرز قرار گیری دندان و شیوه درمانی که برای اصلاح دندان های خود انتخاب می کنید، شدت آسیب های وارد شده بر روی دندان نیز متفاوت است. در صورت انجام کامپوزیت و لمینت به صورت غیر اصولی ممکن است به دندان و حتی لثه های شما آسیب های جدی ای وارد کند. از این جهت برای این که بتوانید شدت آسیب ها را کاهش دهید بهتر است به کلینیک های معتبر لمینت دندان در اصفهان مراجعه کنید.

  • هزینه های انجام کار

هزینه های انجام هر یک از این روش ها بسته به نوع متریال و برند و موادی که در روکش های به کار رفته است، متفاوت است. شما عزیزان می توانید با مقایسه لمینت و کامپوزیت و بسته به میزان بودجه خود، هر یک از این روش ها را انتخاب کنید. در بیشتر موارد هزینه اجرای لمینت به مراتب از کامپوزیت دندان بیشتر است. علاوه بر موارد گفته شده کلینیک و دندانپزشکی متخصصی که انتخاب می کنید نیز در این هزینه های اصلاح دندان تاثیرگذار است.

نظر دندانپزشک درباره کامپوزیت و لمینت دندان

طبق نظر دکتر دندانپزشک متخصص بسته به سلیقه و میزان بودجه خود شما عزیزان می توانید از هر یک از روش های لمینت و کامپوزیت، برای اصلاح دندان های خود استفاده کنید. انتخاب هر یک از این روش های درمانی بسته به سلامت دندان مراجعه کننده ها انتخاب می شود.

رفع نواقص دندان

انتخاب بهترین مرکز کامپوزیت و لمینت دندان

در صورتی که قصد دارید نواقص دندان های خود را اصلاح کنید، بهتر است به کلینیک های دندانپزشکی معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند، مراجعه کنید. در صورتی که روکش ها به درستی بر روی دندان اعمال نشود، ممکن است باعث ایجاد بیماری ها و آسیب های شدیدی به دندان و لثه شما شود. دکتر عاطفت یکی از بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان است که در این زمینه فعالیت های زیادی داشته است. دکتر عاطفت با تجربیات فراوانی که در زمینه طراحی لبخند دارد، می تواند با بازسازی کل سیستم دندانی، زیبایی را به دندان های شما ببخشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ارائه شده توسط این مجموعه، می توانید به کلینیک تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر عاطفت مراجعه کنید. کلیه ی خدمات در این مجموعه با بالاترین سطح کیفیت انجام می شود.

سخن پایانی

وینرهای کامپوزیت و لمینت هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، برای انتخاب بهترین آن ها باید درباره هر کدام از این روش های درمانی اطلاع داشته باشید. بهتر است افرادی که دارای دیابت کنترل شده، بارداری، ضربان های قلب شدید، بیماری های فک و صورت و غیره هستند، انجام کامپوزیت و لمینت دندان خود را به عقب بیندازند. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید اطلاعات جامعی درباره مقایسه لمینت و کامپوزیت و دلایل استفاده از هرکدام از آن ها، کسب کرده باشید.

در صورتی که در زمینه انجام کامپوزیت و یا لمینت دندان تجربه ای دارید، نظرات خود را در قسمت پایین ثبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *