تفاوت ایمپلنت با دندان طبیعی

آیا ایمپلنت دندانی مانند دندان طبیعی حس دارد؟

آیا ایمپلنت دندانی مانند دندان طبیعی حس دارد؟

بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان بر این موضوع تاکید دارند که بهترین جایگزین برای دندان هایی که از بین رفته است، قطعاً استفاده از ایمپلنت است. اما ایمپلنت یک عضو طبیعی و زنده بدن به شمار نمی آید و طبیعتاً نمی تواند همانند یک دندان طبیعی حسی داشته باشد. شما بعد از ایمپلنت کردن دندان خود باید نکات مراقبتی را رعایت کنید؛ چرا که متاسفانه ایمپلنت قدرت دفاعی طبیعی در برابر انواع باکتری و عفونت نداشته و نسبت به دندان های طبیعی ندارد. ما در این مقاله به تفاوت ایمپلنت های دندانی و دندان های طبیعی بیشتر می پردازیم، در ادامه همراه ما باشید.

ایمپلنت دندان

اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ایمپلنت در اصفهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در برخی از موارد این امکان وجود دارد که استخوان فک جوش نخورده و مشکلاتی را به وجود آورد. همیشه وضعیت استخوان جزء موضوعات مهمی است که در نحوه کاشت دندان، تاثیرگذار است. کارگزاری ایمپلنت اصولا در چند جلسه انجام می شود. ناگفته نماند که ایمپلنت از دو قسمت به وجود می آید، قسمت اصلی را به عنوان بدنه در درون استخوان قرار می دهند، شما این قسمت را نمی توانید مشاهده کنید. قسمت بعدی روکش است که به‌ عنوان دندان واقعی آن را می توان مشاهده نمایید. مادامی که دندانپزشک نسبت به جوش خوردن ایمپلنت مطمئن شود، قالب گیری و قرار دادن روکش بر روی دندان انجام می شود.

اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان

بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان به شما عزیزان توصیه می کنند که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کرده و بهتر است از وسایلی مانند نخ دندان، مسواک و دهان شویه استفاده نمایید. در چنین شرایطی می توان عمر طولانی را برای ایمپلنت، در نظر گرفت. البته هر ۶ ماه یک بار بررسی وضعیت دندان جزء موارد ضروری به حساب می آید. تصادفات و یا ضربه خوردن های غیر عادی باعث از دست رفتن دندان می شود، این امر بر میزان اعتماد به نفس افراد تاثیر می گذارد. نگهداری ایمپلنت صددرصد راحت است، در زمان خواب نیاز به برداشتن آن ها نیست. متخصصین ماهر تمامی تلاش خود را به کار می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن ایمپلنت دندان را انجام دهند.

قرار دادن ایمپلنت دندان

اگر دندان پوسیدگی بیشتری داشته باشد، صددرصد ایمپلنت بهترین روش درمانی برای اصلاح دندان ها است. ایمپلنت دندان دچار پوسیدگی در گذر زمان نمی شود، به همین دلیل لازم نیست نگرانی خاصی بابت این موضوع داشته باشید. دندان های ایمپلنت شده نمی تواند همان حس دندان های طبیعی را ایجاد کند.

تفاوت ایمپلنت با دندان طبیعی

ایمپلنت دندان توسط متخصصین باتجربه، می تواند شکل ظاهری و عملکرد ایمپلنت را تقریبا همانند دندان های طبیعی، ایجاد کنند. شما می توانید رنگی متناسب با دندان های طبیعی خود با مشورت پزشک مربوطه خود، برای ایمپلنت انتخاب کنید. عملکردهای مشترکی همانند جویدن غذا نیز جزء ویژگی های اصلی ایمپلنت به عنوان جایگزینی برای دندان های طبیعی به حساب می آید. تنها بافت لثه باعث غیر طبیعی بودن ایمپلنت در دهان می شود، توجه داشته باشید که ایمپلنت به ریشه طبیعی دندان متصل نیست و به هیچ عنوان ریشه عصبی را نمی تواند احساس کند. اگر درد و ناراحتی احساس شود به بافت لثه و استخوان مرتبط است و به رشته های عصبی دندان ارتباطی ندارد. پایه ایمپلنت در استخوان فک بعد از کاشت کاملا فرو می رود و در این صورت تفاوت آن با دندان طبیعی تقریباً در بسیاری از شرایط، مشکل می باشد. ساخت پروتز های دندانی کاملاً دقیق همانند رنگ، شکل و جنس پروتز دندان های مصنوعی به نمایش گذاشته می شود.

تفاوت ایمپلنت با دندان طبیعی

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با خدمات بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان آشنا کردیم. امروزه دیگر همانند قدیم لازم نیست تا از دندان های مصنوعی به عنوان جایگزین دندان های طبیعی از دست رفته، استفاده کنید. کاشت دندان همانند دندان طبیعی حس ندارد و درد و ناراحتی که شما حس می کنید به بافت لثه مرتبط است، ربطی به ریشه عصبی ندارد. کاشت دندان طول عمر بیشتری دارد و ظاهر قابل توجه تری را به نمایش می گذارد. توجه کنید که با مراجعه به کلینیک ما می توانید از هزینه ایمپلنت کردن دندان به صورت منصفانه بهره مند شوید. ما در این محتوا به کاشت دندان اشاره ای اجمالی داشتیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با متخصص ایمپلنت در اصفهان در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *