زمان انجام ایمپلنت دندانی

زمان انجام ایمپلنت دندانی

پیشرفت تکنولوژی، امکان توسعه تکنیک هایی را فراهم کرده است که جایگزینی سازه های از دست رفته را تضمین می کند. این ترمیم از قسمت های ساده مانند مو تا قسمت های پیچیده تر مانند اندام داخلی بدن اتفاق می افتد. ایمپلنت های دندانی نیز راهی برای بازیابی عملکرد دندان هستند که به طور طبیعی توسط ریشه دندان انجام می گیرد. به این ترتیب، بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان در مورد این روش، کاربرد و زمان قرار دادن ایمپلنت دندان نکات مهمی را بیان می کند، پس تا پایان همراه ما باشید:

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان معمولاً از تیتانیوم یا زیرکونیا ساخته شده و شکلی شبیه پین ​​دارد. این مواد به دلیل زیست سازگاری بالایی که دارند انتخاب می شوند، یعنی شانس رد شدن کمتری دارند. از آنجایی که ظاهر فلزی تیتانیوم مورد پسند همه نیست، زیرکونیا به عنوان جایگزین زیبایی شناختی آن استفاده می شود. ایمپلنت دندان اصفهان به دلیل رنگی که دارد تقریباً به رنگ طبیعی دندان ها نزدیک است، کمتر زرق و برق دارد و خطر تیره شدن لثه را تهدید نمی کند. ایمپلنت دندان ساختاری است که روی استخوانی که از پریودنتیوم حمایت می‌کند قرار می‌گیرد و می‌تواند در قوس بالایی و پایینی استفاده شود.

این ساختار به دلیل یکپارچگی استخوانی که بین ایمپلنت و استخوان ایجاد می‌شود، محکم می‌ماند، یعنی پایداری آن با اتحاد استخوان و ایمپلنت تضمین می‌شود. از ایمپلنت دندان می توان برای جایگزینی یک یا چند دندان استفاده کرد، بنابراین تعداد آن بستگی به نوع دندان مصنوعی دارد که بیمار می خواهد استفاده کند.

زمان انجام ایمپلنت دندانی

انواع ایمپلنت دندان

در حال حاضر از سه نوع مختلف ایمپلنت استفاده می شود که عبارتند از:

ایمپلنت معمولی: ایمپلنتی است که مستقیماً روی استخوانی که از پریودنتیوم حمایت می‌کند ثابت می‌شود. همچنین رایج ترین و مورد استفاده ترین نوع ایمپلنت است.
ایمپلنت فوری، مانند نمونه معمولی، روی استخوان آلوئول ثابت می شود. تفاوت آن در این است که برای نصب پروتز منتظر استئواینتگراسیون نمی ماند، زیرا قبلاً همراه با آن نصب شده است. لازم به ذکر است که این روش فقط برای جایگزینی یک دندان استفاده می شود، یعنی معمولاً در هنگام کشیدن دندان نصب می شود.

ایمپلنت زیگوماتیک، این ایمپلنت در نصب خود دارای تفاوت است زیرا در استخوان زیگوماتیک که همان استخوان گونه است ثابت می شود. بنابراین معمولا در افرادی که برای مدت طولانی دندان های خود را از دست داده اند و از دندان مصنوعی استفاده نمی کنند استفاده می شود که باعث کاهش حجم استخوان می شود.

ایمپلنت دندان چگونه ثابت می شود؟

پس از انتخاب بیمار برای استفاده از ایمپلنت، تجزیه و تحلیل اولیه روی ساختار دهان انجام می شود تا بررسی شود که آیا بیمار حداقل شرایط لازم برای نصب پروتز را برآورده می کند یا خیر. اگر بیمار حجم لازم از استخوان تکیه گاه را برای تثبیت آن نداشته باشد، برای دستیابی به آن، پیوند استخوان ضروری است. در مواقعی که نیاز به انجام آن باشد، باید یک دوره 4 تا 8 ماهه برای نصب ایمپلنت صبر کرد، زیرا این مدت زمان لازم برای بهبودی است. بنابراین، پس از برآورده شدن تمام الزامات، در نهایت می توان ایمپلنت را نصب کرد. لازم به یادآوری است که این روشی است که تحت اثر بیهوشی انجام می شود، بنابراین کاملاً بدون درد است. این فرآیند شامل یک برش در لثه برای دسترسی مستقیم به استخوان است، سپس یک سوراخ ایجاد می‌شود و سپس ایمپلنت نصب می‌شود. بهبودی 4 تا 8 ماه طول می کشد.

زمان انجام ایمپلنت برای چیست؟

همان طور که گفته شد، ایمپلنت دندانی ساختاری است که از تیتانیوم یا زیرکونیوم ساخته شده و شکلی شبیه یک پین دارد. وظیفه آن جایگزینی ریشه دندان مصنوعی برای پروتزهای آینده است. به این ترتیب، ایمپلنت ثبات بیشتری را برای پروتزهای آینده تضمین می کند و راحتی و اطمینان بیشتری را هنگام انجام فعالیت های روزمره مانند صحبت کردن و جویدن ارائه می دهد. بنابراین پروتزهای ایمپلنت به دلیل عدم تماس مستقیم با لثه، علاوه بر راحتی بیشتر، پایداری بسیار بیشتری دارند. به این ترتیب می توانند از آسیب های دهانی ناشی از حرکت پروتز دندان و خجالت ناشی از افتادن پروتزهای متحرک جلوگیری کنند.

 

زمان انجام ایمپلنت دندانی

چه زمانی ایمپلنت دندان قرار دهیم؟

ما می توانیم به این سوال پاسخ دهیم که “چه زمانی ایمپلنت های دندانی قرار دهیم؟” با یک مورد ساده: “زمانی که دندان از دست می رود و می خواهید از پروتز ایمپلنت استفاده کنید.” با این حال، چه دلایلی می تواند منجر به از دست دادن دندان شود؟

از دست دادن دندان وضعیتی است که باعث می شود بیمار یک یا چند دندان را از دست بدهد. به طور کلی دلایل از دست دادن دندان عبارتند از:

  • پوسیدگی
  • دندان قروچه
  • پریودنتیت
  • بیماری هایی که بر استخوان ها تأثیر می گذارد
  • تحلیل ریشه
  • ضربه های دندانی
  • پیری
  • درمان های تهاجمی مانند شیمی درمانی.

از آنجایی که ما از ایمپلنت در هنگام از دست دادن دندان استفاده می کنیم، دلایلی که منجر به استفاده از آن می شود اساسا یکسان است. علاوه بر این، تمایل بیمار به استفاده از ایمپلنت نیز ضروری است، زیرا او همچنین می تواند پروتزهایی را انتخاب کند که از ایمپلنت استفاده نمی کنند.

در پایان اگر تجربه انجام ایمپلنت نزد دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان داشته اید، با ما به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *