مینی ایمپلنت ارتودنسی

مینی ایمپلنت چسیت و در چه مواردی کاربرد دارند؟

مقدمه

دندان های از دست رفته تاثیر بسیار بدی بر روی ظاهر افراد می گذارند. استفاده از مینی ایمپلنت ها به عنوان یکی از بهترین روش های جایگزین دندان ها در شرایطی که فضای بین دندان ها بسیار کم باشد، بهترین انتخاب می باشند. ایمپلنت های معمولی برای این که بتوانند در استخوان فک بیماران قرار بگیرند، باید فک آن ها از توده استخوانی بالایی برخوردار باشد. به دلیل سایز کوچکی که این نوع ایمپلنت ها دارند، آن ها لثه ها را کمتر درگیر کرده و به طبع نصب آن ها نیز بسیار راحت تر انجام می شود. شما عزیزان می توانید به وسیله مینی ایمپلنت ها به راحتی فرم طبیعی صورت خود را بازیابی کنید. با خواندن این مقاله شما می توانید اطلاعاتی درباره مینی ایمپلنت ارتودنسی و مزایای استفاده از آن ها برای دندان های از دست رفته، کسب کنید. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مینی ایمپلنت یا ایمپلنت معمولی

ساختار و شکل ظاهری مینی ایمپلنت های بسیار مشابه با ایمپلنت های معمولی می باشد، آن ها تنها در قطر و سایز با یکدیگر تفاوت دارند. ایمپلنت های معمولی از دو پیچ برای محکم شدن در فک بیماران استفاده می کنند، در حالی که مینی ایمپلنت ها از یک پیچ به صورت یکپارچه استفاده می کنند. در ایمپلنت های معمولی پیچ ها به صورت عمیق در لثه ها قرار می گیرند، در صورتی که مینی ایمپلنت ها تنها روی لثه ها قرار می گیرند. انتخاب هر کدام از این روش های برای جایگزین شدن دندان های از دست رفته برای افراد، به وضعیت دندان ها و شرایط لثه آن ها بستگی دارد.

ایمپلنت معمولی

میکرو ایمپلنت دندان

میکرو ایمپلنت ها دارای قطری حدودا 3 میلی متری می باشند. مینی ایمپلنت هایی که در فک بالا و یا فک پایین بیماران نصب می شوند، قطر متفاوتی دارند. برای نصب این نوع ایمپلنت ها در دهان ممکن است دندانپزشک متخصص از دریل برای سوراخ کردن لثه ها استفاده کند و یا این که پیچ های ایمپلنت را به صورت مستقیم در لثه نصب کنند. میکرو ایمپلنت ها باید در زاویه مناسبی با دندان و استخوان فک ها قرار گیرند، این امر می تواند باعث افزایش طول عمر ایمپلنت شده و از برخورد مستقیم آن ها با ریشه دندان های کناری تا حد زیادی جلوگیری کند.

انجام ایمپلنت توسط افراد غیر متخصص ممکن است آسیب هایی به لثه و سایر دندان های کناری وارد کند. در صورت استفاده از برندهای نامعتبر ایمپلنت، باعث ایجاد حساسیت در افراد می شود. با نصب غیر اصولی ایمپلنت ها، خونریزی و میزان التهابات در افراد افزایش می یابد. از این جهت در صورتی که قصد دارید برای دندان هایی که از دست داده اید از روش درمانی ایمپلنت استفاده کنید، بهتر است به بهترین کلینیک ایمپلنت دندان اصفهان مراجعه کنید. دکتر عاطفت به عنوان یکی از بهترین متخصصین ایمپلنت در اصفهان قادر است با استفاده از جدیدترین متدها و پیشرفته ترین ابزارها دندان های از دست رفته شما را به شکل کاملا اصولی بازسازی کند. جهت رزو نوبت و انجام معاینات تخصصی اولیه با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مینی ایمپلنت ارتودنسی

برای این که بتوان در طول درمان ارتودنسی دندان ها در جایگاه مناسب خود قرار بگیرند، دندان ها باید تکیه گاه مناسبی داشته باشند. در شرایطی که افراد یک یا چند دندان خود را از دست داده باشند در طول درمان ارتودنسی، دندان ها نمی توانند به درستی جابجا شوند، این امر اثرات بسیار منفی بر روی نتایج نهایی درمان ارتودنسی می گذارد. با توجه به موارد ذکر شده قبل از انجام ارتودنسی بهتر است برای دندان های از دست رفته خود از ایمپلنت های معمولی و یا میکروهای ایمپلنت استفاده کنید. در برخی موارد نیز ممکن است بسته به صلاحدید دندانپزشک متخصص از مینی ایمپلنت ها به عنوان یک تکیه گاه برای دندان ها در درمان ارتودنسی استفاده کرده و در پایان دوره درمان ارتودنسی، آن ها را از دهان خارج کرد.

کاشت مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت ها به دلیل این که فضای بسیار کمتری از لثه ها را در مقایسه با ایمپلنت های معمولی اشغال می کنند، به عنوان یک روش غیر تهاجمی برای جایگزین شدن در دندان ها مناسب هستند. برای نصب این نوع ایمپلنت ها توسط دندانپزشک مربوطه، در ابتدا لثه ها به صورت موضعی بی حس شده و سپس ایمپلنت بر روی آن ها قرار می گیرند. روند کاشت میکرو ایمپلنت های دندانی تنها در یک جلسه قابل انجام می باشد. این نوع کاشت، خونریزی و التهابات شدیدی برای افراد ایجاد نمی کنند. شما عزیزان می توانید با استفاده از مینی ایمپلنت ها با صرفه جویی در وقت و هزینه خود، به راحتی دندان های از دست رفته خود را بازسازی کنید.

کاشت مینی ایمپلنت

مراقبت مینی ایمپلنت

میکرو ایمپلنت ها مانند ایمپلنت های معمولی برای افزایش طول عمر آن ها نیاز به رعایت نکات کلیدی مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان می باشد. مینی ایمپلنت ها مانند دندان ها معمولی برای مراقبت از آن ها نیاز است از مسواک و نخ دندان به صورت مرتب در طول روز استفاده کنید. مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها در طول روز ممکن است باعث تجمع پلاکت ها در سطح دندان ها شود، این امر در گذر زمان به دندان ها آسیب جبران ناپذیری وارد می کند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتی ممکن است باعث ایجاد عفونت در لثه ها نیز شود. با رعایت دستور العمل های ذکر شده برای مراقبت از پلاکت ها می توانید از شکسته شدن ایمپلنت ها در گذر زمان جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در صورتی که به دنبال راهی برای بازسازی دندان های از دست رفته خود هستید و حجم استخوان فک شما مقداری مناسب نمی باشد، بهترین راه استفاده از میکروهای ایمپلنت می باشد. در این مقاله سعی کردیم به صورت مفصل درباره شرایط و نحوه کاشت مینی ایمپلنت ارتودنسی توضیح دهیم. استفاده از مینی ایمپلنت ها به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی برای پر کردن فضای خالی در دندان ها کاربرد بسیار زیادی دارند. میزان طول آن ها بسته به رعایت بهداشت دهان و دندان بیماران و نوع نصب آن ها، متفاوت می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *