داشتن لبخندی کامل با ایمپلنت دندان

داشتن لبخندی کامل با ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌ های دندانی، پیچ‌ هایی هستند که از تیتانیوم خالص ساخته شده‌ اند و می‌ توانند در داخل استخوان‌ های فک قرار بگیرند و برای انواع مختلف پروتزهای دندانی عمل می‌کنند. ایمپلنت دندان اصفهان برای یک دندان، چند دندان یا حتی همه دندان‌ ها قابل استفاده است. بیماران اغلب ایمپلنت را با پروتز ثابت اشتباه می گیرند. در واقع ایمپلنت جایگزین ریشه دندان ها در مواقع از دست دادن یا عدم امکان استفاده از دندان است.

ایمپلنت دندان اصفهان

آیا هر بیمار می تواند ایمپلنت انجام دهد؟

تقریباً همه بیمارانی که وضعیت عمومی خوب و از نظر پزشکی شرایط مناسبی دارند، می توانند ایمپلنت را نزد بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان انجام دهند. برخی از عوامل مانند سیگار کشیدن و دیابت می توانند بر موفقیت درمان تأثیر بگذارند و باید از قبل ارزیابی شوند. روش کاشت دهان یک عمل جراحی است و ارزیابی کافی قبل از هر گونه جراحی دهان ضروری است.

چرا برخی از بیماران به پیوند استخوان قبل از ایمپلنت نیاز دارند؟

ایمپلنت دندان در اکثر مواقع نیاز به پیوند استخوان دارد. این نوع پیوند را می توان در یک جراحی قبل از کاشت انجام داد، در این صورت ایمپلنت ها پس از یک دوره بهبودی استخوان 6 تا 12 ماهه قرار می گیرند. در صورت امکان، پیوند در همان جراحی کاشت ایمپلنت انجام می شود.

آیا قبل از کاشت ایمپلنت باید تحت درمان قرار بگیرید؟

در برخی موارد بله. هر گونه فرآیند عفونی از قبل موجود در حفره دهان باید حذف شود، یعنی درمان پریودنتال (لثه)، کشیدن دندان دارای عفونت و همچنین درمان ریشه (کانال) باید قبل از کاشت انجام شود. همه این موارد بخشی از برنامه‌ریزی اولیه است که توسط متخصص انجام می‌شود، که باید قبل از شروع درمان آشکارا با بیمار صحبت شود.

آیا گذاشتن ایمپلنت ها درد زیادی دارد؟

نه. بدیهی است که این یک روش جراحی است و مقداری تورم به خصوص در 5 روز اول پس از جراحی قابل انتظار است. هر چه میزان جراحی بیش تر باشد، تورم بیش تر است. جراحی های پیوند استخوان معمولاً تروم بیش تری ایجاد می کنند. با این حال، داروهای خاصی برای کنترل التهاب بعد از عمل و همچنین آنتی بیوتیک ها (داروهایی که با عفونت مبارزه می کنند) و مسکن ها وجود دارد که در صورت لزوم جراح می تواند آن ها را تجویز کند.

درمان ایمپلنت دندان چقدر طول خواهد کشید؟

زمان انجام ایمپلنت دندان بستگی به هر موردی دارد. پس از قرار دادن پایه ایمپلنت، ایمپلنت ها برای مدت زمانی بین 2 تا 6 ماه در حالت استراحت می مانند تا پدیده بیولوژیکی استئواینتگراسیون (اتحاد مستقیم تیتانیوم به استخوان) رخ دهد، پس از آن ایمپلنت ها باز می شوند و پروتز دندان به آن متصل می شود. ایمپلنت با استفاده از یک قطعه ثانویه به نام یا اباتمنت صورت می گیرد. در مواردی که ایمپلنت دندان شامل پیوند استخوان است، درمان به ناچار طولانی تر می شود. در برخی موارد خاص می توان پروتز را در روز جراحی کاشت نصب کرد.

آیا خطر پس زدن ایمپلنت دندان وجود دارد؟

خیر، میزان موفقیت ایمپلنت های فک بالا و پایین بسیار زیاد است، با چندین مطالعه علمی که اثربخشی آن را حتی پس از سال ها در عملکرد جویدن ثابت کرده است. با این حال، احتمال کمی از دست دادن ایمپلنت (عدم وقوع استئواینتگراسیون)، در حدود 2 تا 3 درصد موارد، معمولاً بلافاصله پس از دوره استراحت پس از کاشت وجود دارد. در این موارد، ایمپلنت به راحتی برداشته می شود و می توان ایمپلنت جدید را در جای خود جایگزین کرد.

چگونه باید پس از درمان از ایمپلنت مراقبت کنم؟ آیا عوارضی در ارتباط با ایمپلنت وجود دارد؟

ایمپلنت‌ ها، دندان‌ ها و لثه‌ ها باید با استفاده از لوازم دندانپزشکی مانند نخ دندان و مسواکی که توسط دندانپزشک توصیه شده است، به خوبی تمیز شوند. زیرا عارضه بیولوژیکی اصلی پری ایمپلنتیت (بیماری که استخوان و لثه اطراف ایمپلنت را درگیر می کند) است. مشکلات مربوط به طرح های درمان ناکافی یا قرار دادن ایمپلنت در موقعیت های نامطلوب نیز ممکن است رخ دهد. شایع ترین عوارض بیومکانیکی شکستگی یا شل شدن پیچ های کوچک نگهدارنده پروتز است. شکستگی ایمپلنت ممکن است رخ دهد، اگرچه نادرتر است. مهم ترین نکته این است که بیمار به طور منظم، به مطب دکتر خود مراجعه کرده و ویزیت شود تا از بروز هر گونه تغییری پیشگیری یا به موقع تشخیص داده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *