دلایل جوش نخوردن ایمپلنت

دلایلی که باعث می شوند کاشت ایمپلنت دندان ناموفق باشد؟

مقدمه

امروزه ایمپلنت های دندانی به یکی از بهترین روش های جایگزینی برای دندان های آسیب دیده و از دست رفته تبدیل شده است. در صورتی که آن ها به صورت اصولی کاشت نشوند و مراقبت های لازم بر روی آن ها اعمال نشود، ممکن است روند درمان را با مشکلات بسیار جدی ای رو به رو کند. با انجام ایمپلنت توسط بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان می توانید از ایجاد هرگونه آسیب به ایمپلنت جلوگیری کنید. ما در این مقاله قصد داریم درباره دلایل جوش نخوردن ایمپلنت و روش های درمان آن به طور کامل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علائم پس زدن ایمپلنت

علائم پس زدن ایمپلنت

علائم و نشانه های زیادی وجود دارد که شما عزیزان می توانید با اطلاع از آن ها به میزان موفقیت کاشت ایمپلنت خود پی ببرید. در شرایطی که هنگام غذا خوردن و جویدن، در دندان های ایمپلنت شده احساس درد کردید، ممکن است ایمپلنت به صورت اصولی بر روی لثه ها قرار نگرفته باشد. بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت ممکن است مقداری تورم را در محل کاشت مشاهده کنید، این امر کاملا طبیعی می باشد و به مرور زمان از بین خواهد رفت. در شرایطی که تورم بیش از چند روز طول بکشد، ممکن است نشانه وجود عفونت و در نهایت از کار افتادن ایمپلنت شود، از این جهت بهتر است با دندانپزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

دلایل جوش نخوردن ایمپلنت

عوامل و فاکتورهای زیادی می تواند کاشت ایمپلنت را با شکست روبه رو کند. دلایل جوش نخوردن ایمپلنت شامل:

  • سیگار کشیدن

سیگار کشیدن تاثیر بسیار بدی بر روی ایمپلنت های دندان می گذارد. مصرف سیگار پس از کاشت ایمپلنت باعث می شود میزان التهابات موجود در ناحیه کاشت، به سرعت درمان نشده و روند درمان را با مشکل بسیار جدی ای رو به رو کند.

  • وضعیت استخوان فک بیماران

پس از کاشت ایمپلنت مدت زمانی نیاز است تا پایه های آن ها با استخوان های اطراف فک خود به طور کامل جوش بخورد. جوش خوردن پایه های ایمپلنت تیتانیوم مانند ریشه های دندان های طبیعی عمل کرده و باعث می شود تا دندان مصنوعی به صورت محکم بر روی فک قرار گیرند. در صورتی که افراد دارای تراکم نامناسب در بافت استخوان باشند، فک آن ها در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد، بافت های اطراف دندان های از دست رفته آسیب دیده باشند، ضربه های ناگهانی که پس از کاشت به فک وارد شود و سایر موارد دیگر می تواند اصلاح دندان ها به وسیله کاشت ایمپلنت را نیز با مشکل بسیار جدی ای رو به رو کند.

دلایل جوش نخوردن ایمپلنت

  • عفونت

در برخی موارد ممکن در زمان جراحی ایمپلنت و یا پس از کاشت آن در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها باعث ایجاد عفونت در دهان افراد شود. در صورتی که عفونت در دهان از بین نرود، می تواند باعث ایجاد التهاب لثه و یا حتی استخوان فک شود. ایجاد عفونت در مدت زمان درمان یکی از مهمترین عواملی است که باعث ایجاد شکست در این نوع روش درمانی می شود. در صورتی که کوچکترین عفونتی در دهان خود مشاهده کردید، باید به سرعت اقدام به رفع آن کنید. استفاده بیش از اندازه از سیگار، داشتن لثه های نازک، افراد دیابتی بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت می باشند.

  • آسیب های عصبی

این مشکل بسیار نادر می باشد و تمامی افرادی که اقدام به کاشت ایمپلنت می کنند، ممکن است با آن رو به رو نشوند. در زمان کاشت ایمپلنت ممکن است در برخی موارد بافت اطراف ایمپلنت و اعصاب آن دچار آسیب شوند. ایمپلنت در نزدکی عصب باعث می شود که بیماران در زبان، لثه ها، لب ها، چانه و گونه های خود دچار گزگز شوند، این دسته از مشکلات ممکن است به صورت دائمی در افراد ایجاد شود و یا پس از گذشت بازه زمانی به طور کامل برطرف شود. آسیب هایی که به عصب در زمان کاشت ایمپلنت وارد می شود، اغلب به دلیل بی تجربه بودن و عدم مهارت دندانپزشک متخصص ایجاد می شود.

  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

ایمپلنت های دندان مانند سایر دندان های طبیعی برای نگهداری و حفاظت از آن ها نیاز است تا نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنید. در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ممکن است باعث ایجاد عفونت های بسیار شدید در دهان افراد شود. از این جهت بهتر است پس از کاشت ایمپلنت حتما از نخ دندان و مسواک استفاده کنید.

  • میزان مهارت دندانپزشک متخصص

یکی از مهمترین عواملی که می تواند در روند موفقیت آمیز کاشت ایمپلنت تاثیر بسیار زیادی بگذارد، میزان مهارت و تجربه متخصص ایمپلنت می باشد. در صورت کاشت غیر اصولی ایمپلنت علاوه بر این که باعث ایجاد آسیب های بسیار شدیدی در دهان و دندان بیماران می شود، به سایر دندان های کناری نیز ممکن است فشار بسیار زیادی وارد کرده و حتی باعث کج شدن آن ها شود.

درمان پس زدن ایمپلنت

درمان پس زدن ایمپلنت

بسیار مهم است در همان روزهای اولیه پس از مشاهده مشکل در ایمپلنت دندان خود اقدام به درمان آن کنید. عقب انداختن زمان درمان تنها روند درمان را بسیار پیچیده تر می کند. در صورتی که هرچه زودتر اقدام به درمان پس زدن ایمپلنت خود کنید، می توانید با درمان های بسیار ساده و کم هزینه مشکلات را رفع نمایید. در برخی موارد ممکن است مشکلاتی که در دندان های ایمپلنت شده رخ داده است قابل درمان باشد و در برخی موارد نیز ممکن است نیاز به جایگزین کردن ایمپلنت می باشد.

دکتر عاطفت به عنوان یکی از بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان، دندان های شما را در محیط کاملا استریل و بهداشتی و با استفاده از جدیدترین متدهای درمانی اصلاح کند. با توجه به متریالی و کاشت بسیار اصولی ایمپلنت که توسط این دندانپزشک متخصص انجام می شود، امکان ایجاد هرگونه عفونت و یا پس زدگی ایمپلنت توسط بدن به شدت کاهش می یابد. دکتر عاطفت توانسته است با میزان تجربه و مهارت بسیار بالایی که در این زمینه دارد با میزان خطای بسیار کم، احتمال عدم موفقیت درمان را افزایش دهد. در صورتی که هرگونه علائم پس زدگی را در دندان های ایمپلنت شده خود مشاهده کردید، می توانید به این دندانپزشک متخصص مراجعه کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم درباره دلایلی که ممکن است باعث عدم موفقیت در روند درمان کاشت ایمپلنت می شود، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. میزان کمیت و کیفیت استخوان های موجود در فک بیماران، میزان سلامتی عمومی بهداشت دهان و دندان تاثیر بسیار زیادی در میزان موفقیت کاشت ایمپلنت دارد. در صورت مشاهده کوچکترین مشکل و ایراد در دندان های ایمپلنت شده خود بهتر است به سرعت به دندانپزشک متخصص خود مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *