انواع رنگ کامپوزیت دندان

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

مقدمه

امروزه یکی از بهترین روش های درمانی برای اصلاح دندان های شکسته و تغییر لبخند افراد، استفاده از روکش های کامپوزیت می باشد. روکش های کامپوزیت بسته به فرم دندان ها انتخاب می شوند. این نوع روکش ها دارای رنگ بندی بسیار متنوعی است، این امر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بسته به سلیقه خود بهترین آن ها را انتخاب کنید. شاید برای شما عزیزان نیز این سوال پیش آید که چگونه می توان بهترین رنگ را برای روکش های کامپوزیت خود انتخاب کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم درباره انواع رنگ کامپوزیت دندان و روش هایی برای انتخاب بهترین آن ها توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

طبیعی ترین رنگ کامپوزیت دندان

برای طبیعی تر بودن رنگ روکش های کامپوزیت، می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که متناسب با رنگ پوستتان باشد. در صورتی که پوست تیره ای دارید، با انتخاب روکش هایی بیش از اندازه سفید، تضاد بسیار زیادی در دندان های شما ایجاد شده و ظاهر طبیعی خود را نیز از دست می دهد. در برخی موارد ممکن است تنها قصد داشته باشید برای تعدادی از دندان های شکسته خود از روکش استفاده کنید، در چنین شرایطی انتخاب بهترین درجه رنگ متناسب با سایر دندان های طبیعی، از اهمیت بسیار بالایی برخودار می باشد.

طبیعی ترین رنگ کامپوزیت دندان

دکتر عاطفت به عنوان یکی از متخصصین لمینت دندان در اصفهان قادر است با ارائه انواع رنگ بندی کامپوزیت به مراجعه کننده های عزیز خود، آن ها را در زمینه انتخاب بهترین رنگ روکش راهنمایی کند. تنوع بسیار بالای روکش های کامپوزیت ارائه شده توسط این دندانپزشک متخصص، کلیه ی سلیقه ها را می تواند پوشش دهد. در صورتی که قصد دارید به طبیعی ترین شکل ممکن از رنگ های کامپوزیت برای اصلاح دندان های خود استفاده کنید می توانید به دکتر عاطفت مراجعه کنید.

انواع رنگ کامپوزیت دندان

انواع رنگ های ونیر کامپوزیت دندان بسته به نوع برندی که انتخاب می کنید، متفاوت است. دندانپزشکان متخصص برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان از کدهایی استفاده می کنند. کدهای رنگبندی روکش های کامپوزیت موجود در بازار، به دسته های A، B،C،D تقسیم بندی می شوند. در هر یک از این دسته ها نیز رنگ های کامپوزیت از طیف رنگی روشن به سمت تیره تقسیم بندی می شوند، برای مثال شماره 1 گروه B از روشن ترین رنگ های در این گروه می باشند.

ماندگاری رنگ کامپوزیت دندان

نوع متریال و برندی که در روکش های کامپوزیت به کار رفته است، تاثیر بسیار زیادی در میزان دوام و ماندگاری رنگ آن ها دارد. در صورتی که از مواد اولیه بی کیفیت در تولید روکش های کامپوزیت استفاده شود، ممکن است رنگ آن ها در گذر زمان تغییر کرده و به رنگ زرد درآید.

در صورتی که کلیه ی نکات مراقبتی برای نگهداری از روکش های کامپوزیت رعایت کنید، آن ها می توانند 7 الی 10 سال بدون تغییر باقی بمانند. افزایش و یا کاهش این بازه زمانی بسته به نوع برند کامپوزیت و میزان بهداشت دهان و دندان ها بستگی دارد. ذکر این نکته بسیار مهم می باشد که میزان طول عمر کامپوزیت دندان ها دائمی نمی باشد و تنها با نگهداری اصولی می توان از ایجاد خرابی در آن ها تا حد زیادی جلوگیری کرد. در صورتی که قصد دارید از روکش های کامپوزیت برای دندان های خود استفاده کنید، بهتر است به بهترین کلینیک های کامپوزیت در اصفهان مراجعه کنید.

ماندگاری رنگ کامپوزیت دندان

تغییر رنگ کامپوزیت دندان

تغییر رنگ روکش های کامپوزیت دندان ممکن است به دلیل بزاق دهان و رطوبتی که در دهان وجود دارد، رخ دهد. در صورت استفاده از برخی از مواد غذایی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، نیز ممکن است باعث ایجاد تغییر رنگ در روکش های کامپوزیت شود. مصرف بیش از اندازه سیگار نیز می تواند باعث تغییر رنگ این نوع روکش ها شود.

کلام آخر

در این مقاله درباره انواع رنگ کامپوزیت دندان و راهکارهایی برای انتخاب بهترین آن ها توضیح داده شده است. در صورتی که قسمتی از دندان های شما شکسته باشد، رنگ دندان ها بسیار زرد باشد، نامرتبی بسیار جزئی در دندان ها وجود داشته باشد و یا در صورت وجود فاصله میان دندان ها، می توانید از روکش های کامپوزیت برای سفید کردن و یکدست کردن دندان های خود استفاده کنید. برای این که رنگ های روکش های ونیر کامپوزیت در گذر زمان تغییر چندانی نکنند، باید نکات مراقبتی را رعایت کنید. برای نگهداری از روکش های کامپوزیت مانند دندان های طبیعی نیاز است تا بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کرده و به صورت مرتب از نخ دندان و مسواک استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *