روکش دندان لومینیرز

مهمترین تفاوت لومینیرز با سایر روکش ها

مقدمه

یکی از جدیدترین روش های درمانی برای اصلاح دندان ها استفاده از روکش های لومینیرز می باشد. این روکش ها در مقایسه با سایر روکش های ونیر دیگر دارای ضخامت بسیار کمی در حد چند میلی متر هستند، این امر باعث شده است در هنگام نصب آن ها بر روی دندان ها نیاز به تراشیدن بیش از اندازه دندان ها نباشد. شما عزیزان می توانید با خواندن این مقاله اطلاعاتی درباره روکش دندان لومینیرز و دلایل استفاده از آن ها برای اصلاح دندان ها کسب کنید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در صورتی که قصد دارید برای اصلاح دندان های خود از انواع روکش های ونیر و یا لومینیرز استفاده کنید، بهتر است به بهترین مراکز لمینت دندان در اصفهان مراجعه کنید. نصب غیر اصولی روکش ها بر روی دندان ها باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری بر روی دندان ها می شود. دکتر عاطفت به عنوان یکی از بهترین دندانپزشک های زیبایی و ترمیمی که در شهر اصفهان فعالیت می کند، قادر است بسیاری از مشکلات دندانی را به شکل کاملا اصولی برطرف کند. کلیه ی متریال و برندهایی که این دندانپزشک متخصص برای نصب روکش های بر روی دندان بیماران خود استفاده می کند، از بهترین و معتبرترین برندهای موجود در بازار می باشد. شما عزیزان می توانید با خیال آسوده به این دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و خدمات کامپوزیت و لمینت خود را به آن بسپارید.

روکش لومینیرز

روکش دندان لومینیرز

روکش های لومینیرز به مینای دندان ها آسیب بسیار کمتری وارد می کند. افرادی که فاصله میان دندان های آن ها بسیار کم است و میزان شلوغی دندان آن ها نیز کم می باشد، استفاده از روکش های لومینیرز بهترین گزینه درمانی است. این روکش های پوشش های بسیار نازکی هستند که تنها می توانند قسمت بسیار کمی از سطح دندان ها را پوشش دهند. قطر روکش های لومینیرز بین 0.2 تا 0.3 میلی متر می باشد.

روکش های لومینیرز نمی تواند تا حد بسیار زیادی مشکلات دندانی را برطرف کند، از این نوع روکش تنها برای خوش رنگ کردن دندان ها می توان استفاده کرد. در صورتی که روکش های لومینیرز از متریال و مواد اولیه درجه یکی استفاده شده باشد، میزان دوام و ماندگاری آن ها تا بیش از 20 سال نیز افزایش می یابد. پس از نصب روکش دندان لومینیرز باید از آن ها مانند دندان های طبیعی خود به خوبی نگهداری کنید، در طول روز از نخ دندان و مسواک حتما استفاده کنید.

فرق لمینت و لومینیرز

روکش های لومینیرز مانند سایر روکش های ونیر دیگر می توانند بسیاری از ایرادات و مشکلات دندانی را برطرف کنند. میزان مقاومت و استحکام هر دوی این روکش ها تقریبا مشابه به یکدیگر است. با این وجود روکش لومینیرز در مواردی نیز با لمینت ها تفاوت دارند.

به دلیل متریالی که در روکش های لومینیرز به کار رفته است، افراد پس از نصب آن ها بر روی دندان های خود، پس از مصرف غذا و نوشیدنی گرم و یا سرد دچار حساسیت نمی شوند. در حالی که روکش های لمینت ممکن است در روزهای اولیه درمان، افراد دچار حساسیت شوند. بازه زمانی طول درمانی روکش های لومینیرز در مقایسه با سایر روکش های ونیر دیگر بسیار کوتاه تر است. با توجه به این که میزان سطح دندان ها در روکش های لومینیرز در مقایسه با لمنیت بسیار کمتر است، از این جهت لومینیرز آسیب بسیار کمتری نسبت به لمینت ها در هنگام نصب به دندان ها وارد می کنند. بسته به درخواست بیماران می توان بدون این که باعث ایجاد ظاهری بدی بر روی دندان ها شود، روکش های لومینیرز را از روی دندان های خود جدا کرد.

لومینیرز دندان

عوارض لومینیرز

با این که استفاده از این نوع روکش ها در مقایسه با سایر روکش های ونیر دیگر فواید بسیار زیادی برای دندان ها دارند، اما ممکن است باعث وارد شدن آسیب هایی به دهان افراد شود. یکی از مهمترین معایبی که این روش درمانی در مقایسه با سایر روکش های دیگر دارد، هزینه های بسیار بالای درمان می باشد. با توجه به ضخامت بسیار کمی که لومینیرز دارند، مراقبت های بهداشتی دهان و دندان برای آن ها بسیار مهم است. در صورتی که نکات مراقبتی پس از نصب لومینیرز را رعایت نکنید، باکتری ها و پلاکت های موجود در غذا در دهان تجمع پیدا کرده و در گذر زمان باعث ایجاد عفونت در دهان می شود.

به دلیل ظرافت بسیار زیادی که لومینیرز دارند، در صورتی که دندان های شما لب پر شده باشد نمی توانید از این نوع روکش ها استفاده کنید. در صورتی که شدت آسیب های وارد شده به دندان ها زیاد باشد، بهتر است از روش های درمانی دیگر از جمله لمینت استفاده کنید.

سخن پایانی

امروزه بسیاری از افراد به دنبال انتخاب بهترین روش درمانی برای افزایش زیبایی ظاهر خود هستند. با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری و تکنولوژی های به کار رفته در حوزه دندانپزشکی، باعث شده است تا تکنیک ها و روش های درمانی متعددی در این زمینه به وجود بیاید. روکش های کامپوزیت و لمینت یکی از بهترین روش های درمانی برای آن دسته از افردی است که دندان های شلوغ دارند، فاصله میان دندان های آن ها زیاد است، لکه بر سطح دندان های آن ها وجود دارد و غیره، می باشد. علاوه بر این نوع روکش ها، امروزه روکش های جدیدی به نام لومینیرز نیز وارد بازار شده است که به دلیل قطر بسیار کمی که دارند، باعث ایجاد ظاهری غیر طبیعی در دندان ها نمی شوند. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی درباره روکش دندان لومینیرز و مزایای استفاده از آن ها برای اصلاح دندان ها، کسب کرده باشید.  

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *