نگه داری دندان لمینت شده

نگه داری دندان لمینت شده دارای ظاهری فوق العاده با دوام و هستند که می توانند عملکرد و ظاهر دندان های شما را بهبود بخشند. بریدگی ها، شکاف ها، تغییر رنگ ها، لکه ها و حتی ناهماهنگی بین دندان ها را می توان به طور قابل توجهی با این روش های دندانپزشکی موثر برطرف کرد. لمینت های دندانی که برای پوشش دادن تنها قسمت آسیب دیده دندان و مطابق رنگ با دندان های اطراف شما طراحی شده اند، درمان های طولانی مدت برای مجموعه ای از شرایط دندانی هستند. دندانپزشکان می توانند نگه داری دندان لمینت شده را در اختیار شما بگذارند که به طور باورنکردنی طبیعی به نظر می رسند و برای چندین دهه ماندگاری دارند. لمینت دندان یکی از جنبه های مهم دندانپزشکی زیبایی امروزی است این نشان دهنده جایگزینی برای روکش های دندانی است.

 

دندانپزشکان باتجربه با صحبت با شما در مورد اهداف شما برای درمان شروع می کنند. ممکن است دندان‌هایتان به‌طور قابل‌توجهی لکه‌دار شده باشد و احساس کنید که اصلاح لبخند با روکش‌های چینی به شما این امکان را می‌دهد که دوباره در مورد لبخند خود احساس اطمینان کنید. یا ممکن است بخواهید دندان های خود را تغییر شکل دهید، یا با بلند کردن دندان های خاص برای ظاهری متعادل تر یا با بستن فاصله بین دندان ها، اهداف زیبایی شما هر چه که باشد، دندانپزشکان به شما کمک می کنند تا روش لمینت و نتایجی که می توانید انتظار داشته باشید را به طور کامل درک کنید.

دندان های قوی و سالم

اگرچه پزشکان از تکنیک های محافظه کارانه استفاده می کنند، اما روکش ها به درجاتی از مینای دندان نیاز دارند. اگر مینای دندان شما فرسوده یا بسیار نازک است، ممکن است به جای آن باندینگ دندانی را انتخاب کنید. یکی از بزرگترین مزایای نگه داری دندان لمینت شده این است که آن­ها راه حلی جامع برای انواع مسائل دندان ارائه می دهند. ونیرها گزینه ای عالی برای کسانی هستند که به دنبال اصلاح لبخند هستند زیرا؛

تراشه‌ها، ترک‌ها و شکاف‌های دندان و همچنین لکه‌های دندانی را که به سفید کردن دندان‌ها پاسخ نمی‌دهند را پنهان کنید.

ارائه ارتودنسی “فوری”، پوشاندن دندان های نامرتب برای ایجاد تقارن،

دوام را ارائه می دهند، زیرا از رزین کامپوزیت قوی تر هستند. بر خلاف روکش های دندان، شما تنها به مقدار محافظه کارانه ای از مینای سالم نیاز دارید که برداشته شود که شامل؛ یک روش نسبتاً بدون درد باشد. گاهی اوقات دندان و ناحیه اطراف آن قبل از قرار دادن روکش بی حس می شود، اما بسیاری از بیماران حتی نیازی به بیهوشی ندارند. زیبایی شناسی فوری را ارائه دهید، زیرا روکش ها کمی شفاف هستند و به طور طبیعی می درخشند. از آن­جایی که روکش‌های چینی مجموعه‌ای از مزایای زیبایی را ارائه می‌دهند، درمان می‌تواند بر عزت نفس شما تأثیر مثبت بگذارد. با لبخند جدید خیره‌کننده‌تان، ممکن است در انجام فعالیت‌های حرفه‌ای جدید یا فعالیت‌های اجتماعی احساس اطمینان بیشتری کنید.

آیا لمینت دندان دردناک است؟

مانند هر درمان دندانپزشکی، ممکن است در طول عمل لمینت ناراحتی ایجاد شود. ممکن است هنگام برداشتن مینای دندان کمی احساس ناراحتی کنید، اما قرار دادن ونیرهای چینی و کامپوزیت معمولاً بدون درد است. برای نگه داری دندان لمینت شده، دندانپزشک شما قبل از برداشتن مینای دندان، بی حسی موضعی برای بی حس کردن دندان شما تجویز می کند.

آیا لمینت دندان می تواند از بین برود؟

در نگه داری دندان لمینت شده، لمینت ها به طور دائمی به ساختار دندان متصل می شوند، بنابراین نمی توانند جدا شوند. لمینت ها دارای محدودیت های مشابه دندان های واقعی هستند. هر چیزی که دندان های طبیعی شما را بشکند، روکش های شما را می شکند، مانند تصادف و ورزش های تماسی….

چگونه می توانم از لمینت خود مراقبت کنم؟

عادات صحیح بهداشت روزانه دهان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای حفظ و نگه داری دندان لمینت شده شما ضروری است. بسیاری از دندانپزشکان توصیه می کنند قهوه و سایر غذاهایی که می توانند دندان های شما را لکه دار کنند را محدود کنید. دندانپزشک تایید شده شما ممکن است به شما توصیه کند روکش های خود را پولیش کنید تا اطمینان حاصل شود که روکش ها و دندان های شما کاملا تمیز هستند. اگر ورزش های تماسی انجام می دهید، باید با استفاده از محافظ دهان از دندان های خود محافظت کنید.

آیا ممکن است دندان های لمینت شده حساس شوند؟

پس از لمینت دندان، مانند تمام ترمیم های دیگر، ابتدا حساسیت به خوردن غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد مشاهده می شود. اما پس از مدت کوتاهی این حساسیت از بین می رود.

اگر لمینت شما ترک خورد یا شکست چه باید کرد؟

اگر اصول اولیه انتخاب بیمار برای درمان ونیر به درستی در نظر گرفته شود، احتمال شکستگی روکش بسیار کاهش می یابد اما از بین نمی رود. زیرا در طول زندگی بیمار روکش نقش حیاتی دارد. بیمار باید از برخی عادات غذایی مانند گاز گرفتن غذاهای سفت، جویدن یخ و غیره اجتناب کند تا طول عمر درمان افزایش یابد. اما اگر لمینت کامپوزیت یا سرامیکی تراشه شده باشد، می توان آن را با کامپوزیت الیافی تعمیر کرد.

شکاف های دندان را ببندید

فاصله بین دندان ها نه صرفاً یک موضوع زیبایی شناختی، بلکه می تواند باعث تحلیل رفتن استخوان فک و تغییر موقعیت دندان ها در موقعیت های غیر طبیعی شود. استفاده از لمینت ها می تواند شکاف ها را ببندد و از بروز این مشکلات جلوگیری می کند.

سیگار را ترک کنید

آیا واقعاً به بهانه دیگری برای ترک این عادت نیاز دارید؟ علاوه بر سرطان ریه، گلو و روده بزرگ، خطر بالای سکته مغزی، آب مروارید، آرتریت روماتوئید و بیماری قلبی، سیگار کشیدن باعث می شود روکش های شما زرد یا قهوه ای روشن شوند که در وهله اول به طور کامل هدف از گرفتن آن­ها را شکست می دهد.

 

آن­ها را به صورت حرفه ای تمیز کنید

همانطور که پلاک در دندان های معمولی به دلیل ذرات غذا و قند پوسیده ایجاد می شود، همچنین می تواند به سطح روکش ها آسیب برساند و آن­ها را کدر نشان دهد. برای اطمینان از طول عمر و سفید ماندن تا حد امکان، تمیز کردن را دو بار در سال برنامه ریزی کنید.

نتیجه

در حدود شش یا هفت سالگی، باید روکش‌های خود را تعویض کنید تا مانند زمانی که در ابتدا آن‌ها را خریداری کردید، درخشان به نظر برسند. حتی سعی نکنید خودتان در خانه با سینی های سفید کننده این کار را انجام دهید، زیرا روی رزین مورد استفاده برای ساخت روکش ها کار نمی کند. روکش دندان یک وسیله آرایشی است که ظاهر دندان های فرد را تغییر می دهد، روکش‌های دندانی به بهبود رنگ، ایجاد فرم طبیعی دندان، کاهش شکاف‌ها و پنهان کردن براده‌ها و سایر آسیب‌های جزئی به دندان کمک می‌کنند. نگه داری دندان لمینت شده می توانند هم از نظر هزینه و هم از نظر دوام متفاوت باشند. روکش‌های چینی معمولاً قوی‌تر هستند و دوام بیشتری دارند، اما قیمت بسیار بالاتری دارند. ونیرهای کامپوزیتی بر پایه رزین مقرون به صرفه تر هستند اما دوام چندانی ندارند و ممکن است راحت تر بشکنند. روکش دندان یک راه حل طولانی مدت برای مشکلات زیبایی دندان است، فردی که به کارهای زیبایی دندان فکر می کند باید گزینه های خود را با دندانپزشک در میان بگذارد و نظر دندان پزشک خود را در این رابطه بداند تا تصمیم بهتری بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *