لمینت در اصفهان

چه نکاتی را قبل از انجام لمینت باید بدانیم؟

چه نکاتی را قبل از انجام لمینت باید بدانیم؟

برای انجام لمینت باید قبل از مراجعه به بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان اطلاعات کلی درباره ی پروسه ی درمانی داشته باشید. اغلب پزشکان تمام مراحل را برای بیمار توضیح نمی دهند. یکی از محبوب ترین اقدامات دندانپزشکی که برای اصلاح طرح لبخند پیشنهاد می شود انجام لمینت است. این روش در کوتاه ترین زمان و با هزینه ای مناسب بهترین طرح لبخند را برای افراد به ارمغان می آورد. برای پوشاندن پوسیدگی دندان لمینت کارایی ندارد. بنابراین باید قبل از هرگونه اقدام برای لمینت از سالم بودن دندان ها اطمینان حاصل کرد. در مواردی دندان پزشک پیش از انجام لمینت دندان های به عصب رسیده را عصب کشی کرده و دندان های خراب را ترمیم می کند و بعد برای انجام لمینت اقدام می کند. دندانی که لمینت شود امکان خرابی ندارد ولی در مواقعی که مراقبت از آن ها صورت نگیرد دچار شکستگی و لب پر شدن خواهند شد.

لمینت در اصفهان

باید و نباید های قبل از انجام لمینت چیست؟

دانستن بایدها و نبایدهای قبل از انجام لمینت به موفقیت در این کار کمک زیادی می کند. لمینت یک فرایند زیبایی است و برای ترمیم دندان و یا پوشاندن خرابی آن ها کارایی ندارد. دندانپزشک برای گرفتن قالبی دقیق باید پیش از قرار دادن روکش تراشی جزئی بر روی دندان ایجاد کند و قالب را برای ساخت به لابراتوار بفرستد. بیشتر افراد دندان هایی را که در معرض دید هستند لمینت می کنند به همین دلیل باید دندان ها را از همه ی زوایا مورد بررسی قرار داد و دندان هایی را که در هنگام لبخند زدن دیده می شوند لمینت کرد تا دو رنگی آن ها به چشم نیاید.

لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی کدام بهتر است؟

برای انجام لمینت بهتر است با انواع آن و مزایا و معایب هر کدام آشنایی داشته باشید. برای استفاده از هر کدام از این دو نوع باید شرایط کلی دندان ها را در نظر گرفت و بهترین روش را برای زیبایی دندان مورد استفاده قرار داد. لمینت های سرامیکی علاوه بر مقاومت و ماندگاری بالا امکان تغییر رنگ نیز ندارند. مقاومت لمینت های کامپوزیتی نسبی است و تغییر رنگ در آن ها بیشتر اتفاق می افتد. گذاشتن لمینت های کامپوزیتی بر روی دندان های آسیب دیده امکان و بلچینگ دندان، دو رنگ شدن آن ها را بیشتر می کند. انتخاب رنگ دلخواه برای هر دو روش امکان دارد و با مشورت پزشک می توان رنگی شبیه به دندان طبیعی برای آن ها انتخاب کرد هرچند برخی از افراد رنگ سفید را ترجیح می دهند. برای دندان هایی که آسیب زیادی دارند باید از لمینت سرامیکی استفاده کرد و در صورتی که سن فرد کم باشد استفاده از روکش کامپوزیتی مناسب تر است.

برای انجام لمینت چقدر تراش صورت می گیرد؟

یکی از سوالاتی که برای بیماران در مورد لمینت مطرح است میزان تراشی است که بر روی دندان ایجاد می شود. نگرانی به خاطر از دست دادن مینای دندان باعث شده است برخی از افراد از اینکار منصرف شوند زیرا تصور می کنند میزان تراش بسیار زیاد است. در صورتی که تراش دندان بستگی به نظر پزشک دارد. بعضی از دندان ها تراش بیشتری نیاز دارند ولی در بعضی دندان ها ایجاد تراشی کوچک کافی خواهد بود. در روش های نوین میزان این تراش ها بسیار کم است و به آن لمینت بدون تراش می گویند. استحکام این روش نیز مناسب است و می توان به مدت طولانی از دندان ها استفاده کرد.

لمینت در اصفهان

عمر لمینت دندان چقدر خواهد بود؟

مدت زمانی که می توان از لمینت و ایمپلنت استفاده کرد بسیار متفاوت خواهد بود. زمان استفاده از لمینت بستگی به نوع نگهداری از آن و رعایت بهداشت دهان و دندان دارد. در برخی این باور غلط وجود دارد که با لمینت کردن دندان ها مراقبت از دندان تمام می شود ولی این عدم مراقبت باعث کاهش عمر لمینت خواهد شد و صرف وقت و هزینه در صورت نگهداری دقیق دندان ها بعد از مدتی به هدر می رود. بین 20-15 سال عمر دندان های لمینت شده ای است که به دقت مراقبت شده باشند.

آیا لمینت دندان شکل طبیعی دارد؟

ترس از مصنوعی نشان دادن دندان باعث می شود استفاده از لمینت کاهش پیدا کند زیرا عده ای این تصور غلط را دارند که استفاده از لمینت ظاهری مصنوعی به دندان های آن ها می بخشد. روکشی که روی دندان چسبانده می شود زیر نظر پزشک متخصص انتخاب خواهد شد. به دلیل تبحری که دندانپزشکان دارند رنگ روکش اغلب با رنگ دندان اصلی شباهت بسیاری دارد مگر اینکه خود بیمار علاقه ای به داشتن دندان های بیش از حد سفید داشته باشد. لمینت های سرامیکی به دلیل ظرافتی که دارند با دندان های طبیعی شباهت زیادی دارند و دچار شکستگی و خرابی نمی شوند.

میزان هزینه ی لمینت چقدر است؟

یکی از دلایل برای انتخاب روش های درمانی میزان هزینه ای است که انواع آن ها دارند. برای انجام لمینت نمی توان هزینه ی ثابتی در نظر گرفت زیرا وجود عوامل مختلف در تغییر هزینه ها بسیار مهم است. دندانپزشکان ماهر با معاینه وضعیت کلی دندان، نوع لمینت و تعداد دندان هزینه ی کلی لمینت دندان در اصفهان را به مراجعان اعلام می کنند. به دلیل نوسان بازار این هزینه ها در دوره های زمانی متفاوت خواهد بود. درجه ی کیفیت مواد و تبحر دندانپزشک نیز در تغییر این قیمت ها نقش بسزایی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *