لمینت دندان اصفهان

لمینت چه کاربردهایی دارد؟

لمینت چه کاربردهایی دارد؟

یکی از روش های رایج برای اصلاح طرح لبخند و فرم دندان های نامرتب که دندانپزشکان به بیمار پیشنهاد می دهند لمینت است. با این روش نواقص ظاهری دندان ها رفع می شود و دندان ها به صورت مرتب و یکدست در می آید. لمینت های سرامیکی با زیبایی بخشیدن به لبخند افراد اعتماد به نفس آن ها را در جامعه بالا می برد. طول عمر و ماندگاری دندان را بالا زیاد می کند و در برابر تغییر رنگ دندان مقاومت بالایی دارد.

لمینت دندان اصفهان

مهمترین کاربردهای لمینت دندان چیست؟

یکی از دلایل انتخاب لمینت دندان کاربردهای مختلف آن است. سفید کردن دندان ها یکی از انگیزه هایی است که بیشتر افراد را برای انجام لمینت ترغیب می کند. دندان ها به دلایل مختلفی مانند استفاده از دخانیات، نوشیدن بیش از حد چایی و خوراکی های رنگ دار و مصرف بعضی از داروها تغییر رنگ می دهند و برای سفید کردن آن ها باید به بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان مراجعه کرد.

 دیاستم یا فاصله ی بین دندان ها یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد از بدو تولد با آن درگیر هستند، با روکش لمینت این فاصله ها پوشانده می شود و از گیر کردن غذا در بین دندان ها جلوگیری می شود. نامرتب بودن در دندان ها برای بیشتر افراد اتفاقی آزار دهنده است. بیشتر کسانی که این مشکل را دارند به ارتودنسی رو می آورند ولی در بعضی از موارد کجی دندان ها به قدری حاد می شود که فقط با انجام لمینت می توان آن ها را صاف کرد.

اصلاح فرم دندان و کوتاه و بلندی آن ها فقط با انجام روش لمینت و روش های مشابه قابل ترمیم است زیرا در مواردی دندان ها آنقدر کوتاه است که به سطح دیگر دندان های کناری خود هم نمی رسد به همین دلیل باید برای مرتب کردن آن به فکر روش های پیشرفته تری بود.

لب پر شدن و شکستگی دندان ها به دلایل مختلفی روی می دهد. جویدن غذا سفت، ضربه ای که به دندان در اثر تصادفات وارد می شود و یا حوادثی مشابه باعث می شود دندان ها یکدستی خود را از دست بدهند و با مشکلاتی مواجه شوند. برای رفع این مشکل استفاده از لمینت یکی از روش های بسیار کاربردی است.

گاهی عادات بد افراد به مرور باعث کج شدن دندان ها می شود یکی از این عادت ها دندان قروچه کردن است که باعث می شود دندان ها فرم بدی پیدا کنند و یا در بعضی از کودکان عادت به فشار به دندان ها به وسیله ی دست و یا زبان و مکیدن انگشت فرم دندان های آن ها را به دلیل نرم بودن بافت بدن تغییر می دهد.

کاربرد لمینت برای دندان های سیاه و پوسیده چقدر است؟

گاهی دندان بر اثر عواملی به جزء استفاده از مواد و خوراکی رنگی سیاه می شود در بعضی از موارد سیاه شدن دندان ها به دلایلی مانند عصب کشی است. برای این موارد اغلب پزشکان استفاده از لمینت را پیشنهاد می کنند. بعضی از افراد تصور می کنند پوسیدگی دندان را می توان با لمینت پوشاند و این کار جلوی درد و یا گسترش پوسیدگی را می گیرد ولی این تصور غلط است و برای انجام لمینت، ایمپلنت و دیگر خدمات زیبایی در دندانپزشکی لازم است دندان ها را از قبل ترمیم کنیم.

لمینت دندان اصفهان

لمینت چه تاثیری بر فک دارد؟

برای کسانی که دچار ناهنجاری های فک هستند استفاده از لمینت گزینه ی خوبی برای درمان نیست. اغلب پزشکان برای رفع این ناهنجاری ها فقط ارتودنسی را پیشنهاد می دهند. بعد از ارتودنسی و رفع مشکلات و ناهنجاری ها،گزینه بعدی برای سفیدی کردن دندان ها می تواند لمینت باشد. بیشتر افراد تمایل دارند فک پایین خود را لمینت کنند. این کار در صورتی که ناهماهنگی بین فک ها وجود نداشته باشد و تشخیص دکتر هم برای لمینت فک پایین مثبت باشد می توانند فک پایین را نیز لمینت کنند. در افرادی که با لبخند زدن دندان های پایینی نمایان می شود، این روش گزینه ی خوبی است.

لمینت برای چه افرادی کاربرد ندارد؟

پزشکان برای افراد زیر 18 سال لمینت را انجام نمی دهند. برای تعدادی از بیماران انجام لمینت امکانپذیر نیست، افرادی که دندان های نامرتب دارند، به دندان قروچه عادت کرده اند، بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند و دچار پوسیدگی دندان و لثه هستند، افرادی که دخانیات مصرف می کنند و یا مینای دندان آن ها ضخامت لازم را برای لمینت ندارد.

چه مشکلاتی با لمینت رفع می شود؟

دندان هایی که دچار مشکلات به خصوصی هستند با لمینت دندان اصفهان به خوبی مرتب می شوند. دندان های شکسته، لب پر شده و بد رنگ، ساییدگی، نامنظمی های جزئی، دندان های دارای فاصله ی زیاد یا کوتاه تر از حد معمول و یا دندان هایی که در حد جزئی کج باشند. برای تشخیص استفاده از لمینت و یا دیگر روش های درمانی و خدمات زیبایی بهترین راه مراجعه به پزشک متخصص است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *