لمینت دندان اصفهان

مراحل اولیه لمینت دندان کدام است؟

مراحل اولیه لمینت دندان کدام است؟

یکی از روش هایی که در سال های اخیر برای فرم دهی به دندان مورد استقبال افراد قرار گرفته است، لمینت است، پوسته ای که بر روی دندان ها قرار می گیرد و شکل، اندازه و رنگ آن ها را تغییر می دهد. انتخاب نوع لمینت یا کامپوزیت به شرایط کلی دهان و دندان بیمار بستگی دارد. به دلیل پیشرفت هایی که در علم دندانپزشکی شده است جنس لمینت ها به کلی تغییر کرده و استفاده از ونیرهای سرامیکی با درجه کیفیت متفاوت در بین مردم رواج پیدا کرده است. داشتن لبخندی زیبا و اصلاح فرم دندان ها با استفاده از لمینت دندان اصفهان برای بسیاری از افراد نتایج راضی کننده ای به همراه داشته است. دندانپزشک برای انتخاب ماده ی مناسب با معاینه ی کلی دندان ها و وضعیت دهان، بسته به ظاهر و مقاومت دندان ها بهترین را برای لمینت دندان استفاده می کند.

لمینت دندان اصفهان

انواع لمینت دندان کدام است؟

روکش هایی که به آن ها ونیر نیز می گویند در بیرون از مطب و در آزمایشگاه ساخته می شود. پزشک بعد از قالبگیری دندان، قالب ها را برای لابراتوار می فرستد و بر اساس تناسب فک هر فرد ونیر مناسبی را برای او تهیه می کند. ساخت روکش هایی شبیه به دندان از تخصص های لابراتوار است طوری که دندان ها به شکل طبیعی باشند و برای قرار دادن ونیرها بر روی دندان پزشک باید قسمتی از مینای دندان را بتراشد.

لمینت دندان با اجزاء سازنده ی آن طبقه بندی می شود. برای ساخت سرامیک توده ای دندان ساز برای ایجاد شکل، رنگ و حالت مات دندان، سرامیک را با دست روکش می کند تا با دندان های طبیعی تفاوتی نداشته باشد. این روکش ها از نظر زیبایی بسیار منحصر به فرد هستند ولی مقاومت روکش های فشرده را ندارند و برای استفاده از آن ها باید مراقب بود.

لمینت های فشرده از دیگر ونیرها ضخیم تر است و از سرامیک فشرده ساخته می شود. ساختن این نوع لمینت راحت تر است و ضخامت آن باعث محکم تر بودن و دوام بیشتر آن می شود. برای نصب این مدل لمینت باید تراش بیشتری بر روی دندان انجام شود.

بهترین مارک توصیه شده برای لمینت کدام است؟

دی سیلیکات لیتیوم برای کسانی استفاده می شود که عادت به دندان قروچه دارند و به نوعی مبتلا به بروکسیم هستند. روکش هایی به نام لیتیوم که در نوع سیلیکاتی استفاده می شوند بسیار قوی و محکم هستند. طراحی و ساخت آن ها به وسیله ی کامپیوتر انجام می شود. این مواد باعث می شود در مقابل ساییدگی ناشی از دندان قروچه دندان محافظت شده و آسیبی نبیند.

زیرکونیوم از روکش های سرامیکی مقاومت تر است و برای محکم تر شدن دندان های ضعیف توصیه می شود. موادی که برای روکش ساخته می شود شبیه تاج دندان است و در مقابل ساییدگی مقاومت بیشتری دارد. جنس این ماده باعث می شود در صورتی که خرابی باعث سیاهی دندان های زیرین شده باشد آن ها را بپوشاند.

استفاده از روکش های سنتی سال هاست که در دندانپزشکی رایج است. این روکش ها نیز مانند دیگر مدل ها نیاز به مراقبت دارند و باید هر ده سال یکبار تعویض شوند. در صورتی که در زمان استفاده از آن ها احتیاط کنید می توانید زمان بیشتری را از این نوع روکش ها استفاده کنید.

لمینت دندان اصفهان

انواع لمینت دندان چه مشکلاتی را رفع می کند؟

از روکش های دندان برای رفع مشکلات گوناگونی استفاده می شود. گاهی دندان ها بر اثر عوامل مختلفی تغییر رنگ می دهند. عواملی چون، عصب کشی دندان، لکه هایی که تتراسایکلین و دیگر داروها ایجاد می کنند، استفاده از فلوراید و پر کننده ی بزرگ رزین و در مواردی دندان های تراش خورده، شکسته و فرسوده، دندان هایی که به علت برآمدگی لثه ناهموار شده اند و دندان هایی که فاصله ی غیر طبیعی دارند، نیاز به صاف شدن دارند. استفاده از لمینت برای کسانی که دچار تغییر رنگ، شکاف، تراش و ترک در دندان شده اند بهترین راه معالجه و داشتن لبخندی زیبا است. این ونیرها بین 15-7 سال دوام می آورند و این زمان بستگی به میزان مراقبت از آن دارد.

بهترین مارک لمینت دندان کدام است؟

یک برند لمینت محبوب در اغلب دندانپزشکی ها ونیر سرک است. طراحی و ساخت این ونیر به کمک کامپیوتر انجام می شود و پزشکان برای ترمیم به صورت موقت از این ونیر استفاده می کنند. این ونیرها به عکسبرداری دیجیتال مجهز هستند و با اسکن برای هر شخصی روکش مناسب آن فرد را می سازند. این روش زمانی را که باید برای ساخت روکش در لابراتوار منتظر ماند را حذف می کند و در وقت و هزینه صرفه جویی می کند. برای بعضی از افراد که به طبیعی بودن روکش اهمیت می دهند استفاده از این نوع ونیر چندان رضایت بخش نبوده است. مراجعه به بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان برای اصلاح طرح لبخند نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *