تراش قبل از لمینت

آیا دندان قبل از لمینت تراش می خورد؟

آیا دندان قبل از لمینت تراش می خورد؟

یکی از روش هایی که دندانپزشکان برای اصلاح طرح لبخندی به افراد توصیه می کنند استفاده از لمینت است. کسانی که تمایل به لمینت کردن دندان های خود دارند باید قبل از هر اقدامی آگاه باشند که لمینت دندان نیاز به تراش دارد. بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان به دلیل مهارتی که دارد از میزان این تراش ها برای هر فردی به خوبی اطمینان دارد و دندان را در اندازه ی مناسب تراش می دهد. لمینت های سرامیکی برای کار گذاشته شدن در دندان نیاز به مهارت بیشتری دارد. در صورتی که پزشک بی تجربه باشد ممکن است دندان را در حین تراش دچار شکستگی و یا خورد شدگی کند و بهترین کار مراجعه به بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان است.

لمینت دندان اصفهان

مقدار تراش دندان ها در لمینت چقدر است؟

یکی از دغدغه ی بیمارانی که نیاز به لمینت کردن دندان خود دارند میزان تراشی است که برای گذاشتن روکش روی دندان ها ایجاد می شود. بستر دندان ها پیش از قرار دادن لمینت باید مهیا باشند زیرا قرار دادن لمینت بر روی دندان های کامل امکان پذیر نیست. با تراشیدن مینای دندان مقدار کافی که برای قرار دادن روکش نیاز است باقی می ماند و به همین دلیل بسیاری از افراد از این کار امتناع می کنند. ایجاد این تراش های جزئی برخلاف عقیده ی دیگران مشکل خاصی برای دندان ایجاد نمی کند و فقط دندان ها برای کشیده شدن یک روکش سراسری آماده می شوند. شمایلی که دندان ها دارند میزان تراش را مشخص می کند. دندان های صاف و یکدست کمترین میزان تراش را نیاز دارند و دندان های شکسته و یا کج نیاز به تراش خوردگی بیشتری خواهند داشت. به دلیل موفقیتی که لمینت در سال های اخیر داشته است بیشتر پزشکان این روش را برای اصلاح طرح لبخند پیشنهاد می کنند.

لمینت دندان اصفهان

لمینت چگونه انجام می شود؟

داشتن اطلاعات کلی درباره ی انجام لمینت دندان اصفهان پیش از ایجاد تراش بسیار موثر است. روکشی که دندان های جلویی را می پوشاند بیشتر از جنس سرامیک است و ظاهری براق و صاف دارد. لمینت برای دندان تکی و یا همه ی دندان ها انجام می شود. برخی از افراد از لمینت و کامپوزیت برای تغییر دادن رنگ دندان های خود استفاده می کنند. جنس مقاوم آن باعث عدم نگرانی در استفاده طولانی مدت از لمینت خواهد بود. در این روش با صرف وقت و هزینه ی مناسب می توان به نتیجه ی دلخواه رسید و بهترین راه را برای درست کردن آن انتخاب کرد. لمینت فقط روش زیبایی دندان است و ترمیم برای دندان های خراب محسوب نمی شود.

مقدار تراش دندان در لمینت چقدر است؟

برای همه ی افراد به یک اندازه، تراش دندان پیش از لمینت نیازی نیست و عوامل متعددی برای این کار در نظر گرفته می شود. در حالت کلی بین 5 تا 7 میلیمتر تراش برای قرار دادن لمینت نیاز است. این میزان تراش به نوع دستگاهی که مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین دندان خود فرد بستگی دارد. اغلب تراشی بیش از 8 میلی متر برای دندان نیاز نیست و ظرافت و مهارت دندانپزشک در تراش دادن دندان بسیار موثر است. دندان هایی که بیش از حد کج باشند باید قبل از لمینت ارتودنسی شوند و انجام تراش برای آماده سازی آن ها مناسب نیست.

انجام تراش و لمینت چه مراحلی دارد؟

انجام مراحل مختلف لمینت دندان که تراش نیز جزئی از آن محسوب می شود، پیچیدگی خاصی ندارد. در بیشتر کلینیک ها برای انجام لمینت در صورتی که دندان ها مشکلات خاصی نداشته باشند و پوسیدگی برای آن ها ایجاد نشده باشد، 2 جلسه برای لمینت وقت نیاز است. در جلسه ی اول دندان بعد از معاینه کلی قالب گیری می شود و بعد از آماده شدن روکش ها در لابراتوار، یک جلسه نیز برای قرار گرفتن روکش ها بر روی دندان در نظر گرفته می شود. این جلسات قیمت لمینت در اصفهان را تعیین می کند. پیش از آماده شدن روکش ها دندان باید برای قرار گرفتن آن ها آماده سازی شود. تراش روی دندان ها این زمینه را برای کار گذاشتن روکش آماده می کند. در صورتی که دندان ها خشک و تمیز باشند چسب قدرت بیشتری برای نگهداری روکش ها دارد. بعد از انجام همه ی مراحل مهمترین کار مراقبت از دندان ها و رعایت بهداشت دهان و دندان است.

لمینت دندان اصفهان

چرا دندان ها در لمینت تراش داده می شوند؟

برای لمینت مرحله ی حساسی وجود دارد که تراش آن ها به وسیله ی دست است. در برخی از لمینت ها این تراش به حداقل و یا صفر رسیده است زیرا دستگاه های پیشرفته ای برای لمینت دندان به بازار آمده و کار را تا حد زیادی آسان کرده است. لمینت یا لایه ی سرامیکی که به دندان چسبیده می شود ضخامت خاصی دارد و زمانی که روی دندان های تراش نخورده گذاشته شود از دندان جلو زده و بد فرم می شود. تراشی که قبل از لمینت ایجاد می شود سطحی است و به مینای دندان آسیبی وارد نمی کند. پوشش کاملی که لمینت سرامیکی ایجاد می کند درز و شکاف روی دندان را به خوبی می پوشاند و سطح دندان ها را یکدست می کند. زمانی که فرم و رنگ دندان ها بسیار بد باشد نیاز به تراش بیشتری خواهد بود.

لمینت بدون تراش دندان امکانپذیر است؟

لمینت بدون تراش دادن دندان برای بسیاری از افراد جزء روش های محبوب است. در این روش تراش بسیار جزئی و گاهی به صفر می رسد. ضخامت اینگونه لمینت ها باید بسیار کم می باشد زیرا ضخامت زیاد باعث می شود روکش از دندان جلو زده و فرم بدی به دندان بدهد. این ضخامت کم در برندهای معتبر مشکلی ایجاد نمی کند زیرا مقاومت روکش بسیار زیاد است و نازکی آن باعث شکستگی نخواهد شد. اغلب دندان پزشکان ماهر برای انجام اینگونه لمینت ها مهارت را نیز در کنار ظرافت به کار می گیرند. بهترین کار انتخاب دندانپزشک ماهر برای انجام خدمات زیبایی دندان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *