نحوه اتصال روکش به ایمپلنت

آشنایی با انواع روکش ایمپلنت دندان

مقدمه

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری های به کار رفته در شاخه دندانپزشکی، باعث ایجاد روش های درمانی متنوع برای اصلاح و ترمیم دندان ها شده است. در صورتی که دندان های خود را از دست داده اید و قصد دارید زیبایی را به ظاهر خود بازگردانید، بهترین روش، کاشت ایمپلنت می باشد. برای افزایش میزان طول ایمپلنت از روکش به عنوان مرحله نهایی درمان، استفاده می شود. متریال و نوع روکش بسته به صلاحدید دندانپزشک مربوطه، انتخاب می شود. از آن جا که روکش برای جلوگیری از شکستگی و ایجاد عفونت و همچنین میزان ماندگاری آن ها بسیار مهم می باشد، انتخاب بهترین آن ها امری ضروری می باشد. شما عزیزان می توانید با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی درباره نحوه اتصال روکش به ایمپلنت و انواع آن ها کسب کنید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روکش ایمپلنت چیست

یکی از مهمترین مراحل کاشت دندان، نصب روکش بر روی سطح دندان های ایمپلنت شده است. نصب روکش پس از اتصال محکم و جوش خوردن پایه های ایمپلنت بر روی دندان ها انجام می شود. روکش های ایمپلنت از جنس و متریال مختلفی تولید می شوند. روکش های فلزی ایمپلنت یکی از قدیمی ترین نوع روکش در این حوزه می باشد. امروزه از روکش هایی با میزان مقاومت بسیار بالاتری استفاده می شود که ظاهر آن ها بسیار شبیه به دندان های طبیعی می باشد. نوع فناوری که در تولید روکش های ایمپلنت به کار رفته است تاثیر بسیار زیادی در میزان استحکام و مقاومت آن ها دارد.

دکتر عاطفت به عنوان یکی از بهترین متخصصین ایمپلنت در اصفهان قادر است انواع روکش های ایمپلنت را در سریع ترین زمان ممکن تهیه کرده و به شکل اصولی بر روی دندان های ایمپلنت شده شما نصب کند. شما عزیزان می توانید با اطمینان خاطر درمان های زیبایی خود را به دکتر عاطفت بسپارید.

روکش ایمپلنت چیست

نحوه ساخت روکش ایمپلنت

برای ساخت این نوع روکش ها مانند روش کاشت ایمپلنت دیجیتال، می توان از فناوری سه بعدی استفاده کرد. این نوع فناوری به دندانپزشکان کمک می کند تا مدت زمان مورد نیاز برای تهیه روکش را بسیار کوتاه تر کند. با انجام قالب گیری مناسب و استفاده تجهیزات بسیار پیشرفته می توان بدون این که نیاز به انجام مرحله امتحانی برای نصب روکش باشد، آن ها را نصب کرد.

پس از انجام معاینات اولیه توسط متخصصین ایمپلنت، ابعاد دندان به صورت کاملا صحیح اندازه گیری شده و قالب مناسب برای دندان ها انتخاب می شود. در نهایت این قالب ها به لابراتورها فرستاده شده و در آن جا بسته به نظر دندانپزشک از متریال مختلف برای ساخت روکش استفاده می شود.

نحوه اتصال روکش به ایمپلنت

برای اتصال روکش های ایمپلنت بر روی دندان ها از چسب و یا به صورت پیچ شده استفاده می شود. انتخاب هر یک از این روش ها بسته به نظر دندانپزشک مربوطه انتخاب می شود. در صورتی که از روکش های ایمپلنت پیچ شده برای دندان های خود استفاده می کنید، در صورت شکسته شدن آن ها می توان به راحتی آن ها را تعویض کرد، در حالی که چسب هایی که برای نصب روکش بر روی دندان ها استفاده می شوند، اغلب از نوع دائم می باشند و جدا کردن آن ها از روی دندان ها بسیار دشوار است.

در زمان نصب روکش بر روی دندان ها به کمک چسب های مخصوص ممکن است مقداری از چسب بر روی لثه های باقی بماند، در چنین شرایطی در گذر زمان ممکن است به لثه شما آسیب بسیار زیادی وارد کرده و حتی باعث تحلیل استخوان ها شود. در صورتی که از چسب برای نصب روکش بر روی دندان ها استفاده می شود، باید چسب به طور کامل از اطراف دندان ها پاک شود. روکش های پیچ شده آسیب بسیار کمتری در مقایسه با روکش هایی با چسب بر روی دندان ها نصب می شود، ایجاد می کنند. نگهداری و مراقبت از روکش های ایمپلنت پیچ شده بسیار راحت تر انجام می شود.

نحوه اتصال روکش به ایمپلنت

انواع روکش ایمپلنت

انواع روکش های ایمپلنت بسته به نوع متریالی که در تولید آن ها به کار رفته است، تقسیم بندی می شوند. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • فلزی

نوع فلزی که در ساخت روکش به کار رفته است، در برابر زنگ زدگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. استفاده از این نوع روکش بر روی مینای دندان آسیب چندانی وارد نمی کند. این نوع روکش ممکن است ظاهری زیبایی نداشته باشند، از این جهت ممکن است افراد بسیار زیادی تمایل به استفاده از آن ها نداشته باشند.

  • سرامیکی

برای ساخت برخی از روکش های ایمپلنت می توان از سرامیک استفاده شود. این نوع روکش از مقاومت بسیار پایین در برابر ضربه برخوردار می باشند، از این جهت به شما توصیه می کنیم از این نوع روکش برای دندان های جلوی خود استفاده نکنید.

  • زیرکونیا

این نوع متریال یکی از جدیدترین و پرطرف دار ترین متریال به کار رفته در ساخت روکش می باشد. این نوع روکش دارای ظاهری بسیار شبیه به دندان های طبیعی دارد. در صورتی که از برند درجه یک برای تولید آن ها استفاده شود، آن ها در گذر زمان تغییر رنگ نخواهند داد. مواد اولیه به کار رفته در ساخت روکش های زیرکونیا متناسب با بدن انسان می باشد، از این جهت هیچ گونه حساسیتی برای افراد ایجاد نمی کنند. رنگ اغلب آن ها به رنگ سفید می باشد.

سخن پایانی

شما عزیزان با مطالعه این مقاله توانستید درباره نحوه اتصال روکش با ایمپلنت اطلاعاتی کسب کنید. هر یک از روکش های ایمپلنت بسته به جنسی که دارند از میزان مقاومت و استحکام متفاوتی برخوردار می باشند. شما عزیزان می توانید با استفاده از روکش های ایمپلنت، دندان های بسیار یکدست داشته باشید. پس از کاشت روکش های ایمپلنت بهتر است بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *