تفاوت جرمگیری و بلیچینگ دندان ها

تفاوت جرمگیری و بلیچینگ دندان ها

تفاوت جرمگیری و بلیچینگ دندان ها

دندان ها از اعضای مهم صورت هستند که میتوانند در زیبایی چهره فرد تاثیر زیادی بگذارند. رسیدگی به دندان ها کار مشکلی نیست اما گاهی رسیدگی کافی نیست و جنس دندان ها ضعیف هستند بنابراین باید به فکر لمینت ، ایمپلنت ، کامپوزیت دندان و… باشید. انجام این عمل های زیبایی بر روی دندان کار مهمی است که باید تحت نظر بهترین دنداپزشک لمینت در اصفهان انجام گیرد. اما ما در این مطلب قصد داریم درباره راه های سفید کردن دندان ها صحبت کنیم. اگر به دنبال راهی برای تمیزی و سفیدی دندان ها هستید ما را دنبال کنید.

جرمگیری دندان به چه صورت است

گاهی افراد با رعایت بهداشت دهان و دندان باز هم دندان هایی زرد رنگ دارند که این نشان میدهد رنگ دندان ها به صرت ژنتیکی اینگونه هستند . در این مورد نمیتوان با جرمگیری کاری انجام داد. جرمگیری مناسب افرادی است که بهداشت را رعایت نکرده و در طول زمان جرم و آلودگی بر روی دندان ها رسوب کرده اند. در این حالت فرد به دندانپزشک مراجعه میکند و دکتر عاطفت با استفاده از ابزارهای خاص میتواند جرم های رسوب شده بر روی مینای دندان را تراش دهد. و باعث شود رنگ دندان ها به حالت اولیه خود باز گردد.

مزایا و معایب جرمگیری دندان

جرمگیری دندان نه تنها باعث سفید و تمیزی دندان ها میشود بلکه باعث میشود دهان از آلودگی ها پاک شود و مشکلات لثه و دندان را کاهش میدهد. اما جرمگیری مناسب برای همه ی افراد نیست و تنها کسانی که جرم دندانی دارند میتوانند با این روش به نتیجه برسند. و اما سوالی که بری اکثر افراد در مورد جرمگیری به وجود میآید این است که عمر جرمگیری چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بستگی به بهداشت فرد دارد اگر بعد از انجام جرمگیری بهداشت رعایت شود و بعد از هربار غذا خوردن مسواک و نخ دندان استفاده شود عمر جرمگیری بسیار طولانی است و شاید دیگر نیاز به تمدید جرمگیری نباشد . اما برای افرادی که بهداشت را رعایت نمیکنند و به درستی از مسواک و نخ دندان و… استفاده نمیکنند جرمگیری خیلی سریع از بین میرود و دوباره دندان ها جرم میگیرند.

بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ روشی است ساده و متفاوت برای سفید کردن دندان ها. گاهی افراد دندانهایی سالم و مرتب دارند و تنها نیاز است که رنگ آنها را روشن تر کنیم بنابراین بلیچینگ یکی از بهترین روش هاست. مواد به نام بلیچ بر روی دندان ها قرار داده میشود که بر مینای دندان نفوذ میکند و باعث سفیدی دندان ها میشود. دو نمونه بلیچ خانگی و یا تحت نظر دندانپزشک وجود دارد که پیشنهاد میشود از هر دو روش استفاده کنید. یعنی ابتدا دندانپزشک این کار را انجام دهد سپس خودتان در خانه ادام دهید تا دوام و ماندگاری بلیچینگ بیشتر شود.

مزایا و معایب بلیچینگ دندان

بلیچینگ به دندان ها آسیبی نمیرساند و هیچ گونه تراشی بر روی دندان داده نمیشود. اما باید بعد از انجام بلیچینگ بهداشت رتا رعایت کنید تا ماندگاری آن بالا رود.  همچنین از مسواک و خمیر دندان های مخصوص استفاده کنید. روش های بلیچینگ خانگی را آموزش ببینید و در خانه انجام دهید. در صورت رعایت این موارد میتوانید دندان هایی زیبا و سفید داشته باشید. البته در بعضی موارد که دندان ها آسیب دیده و پوسیده هستند در صورت استفاده از مواد بلیچ میتواند دندان ها را بیشتر خراب کرده و یا حتی باعث از بین رفتن دندان شود. بنابراین بهتر است ابتدا توسط دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک اصفهان معاینه شوید .

تفاوت بین بلیچینگ و جرمگیری

با توجه به تعاریف بالا از جرمگیری دندان و بلیچینگ دندان میتوان به این تنیجه رسید که جرمگیری رنگ دندان را تغییر نمیدهد تنها رسوب را از بین میبرد اما بلیچینگ به دندان ها نفوذ میکند و به شما دندان هایی سفید هدیه میدهد. جرمگیری فقط توسط دندانپزشک انجام میشود با استفاده از ابزار ای خاص . اما بلیچینگ در خانه هم میتوان انجام داد ولی پیشنهاد ما استفاده از خدمات دندانپزشکی بلیچینک دکتر عاطفت در اصفهان میباشد. بلیچینگ میتواند رنگ ژنتیکی دندان ها را تغییر دهد .

نتیجه

در نهایت باید توسط دندانپزشک معاینه شوید تا تشخیص داده شود که بهترین روش برای سفید کردن دندان های شما کدام است. بلیچینگ یا جرمگیری هر دو روشی سالم و بدون درد برای رسیدن به دندان هایی سفید و زیبا میباشد. برای استفاده از خدمات و مشاوره بهترین دندانپزشک اصفهان دکتر عاطفت از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *