دلایل جوش نخوردن ایمپلنت

عفونت ایمپلنت دندان؛ تشخیص وعلائم آن

عفونت ایمپلنت دندان یکی از بیماری هایی است که در بیمارانی که جراحی ایمپلنت و جراحی لثه انجام داده اند، رخ می دهد. با اینکه این بیماری مانند عصب کشی دندان چندان شایع نمی باشد، اما در صورتی که مراقبت های لازم دهان و دندان انجام نشود، احتمال ابتلا به عفونت ایمپلنت دندان افزایش می یابد.

ایمپلنت های دندانی آلوده شده در صورت بی توجهی یا عدم مراقبت منظم، عفونت کرده و در صورت بی توجهی مکرر ممکن است از بین بروند. بنابراین لازم است اطلاعات کاملی از روند تشخیص عفونت و درمان عفونت ایمپلنت دندان داشته باشید. ما در این مقاله راهنمایی های لازم برای داشتن یک ایمپلنت دندانی سالم را خواهیم گفت تا به این بیماری دچار نشوید.

  عفونت ایمپلنت دندان

عفونت اطراف ایمپلنت های دندانی نوعی بیماری التهابی لثه است که نام علمی آن پری ایمپلنتیت می باشد. این عفونت می تواند در نتیجه استعمال دخانیات، داشتن یک روال نامناسب مراقبت های بهداشت دهان و دندان، بیماری دیابت، نقص سیستم ایمنی بدن، نامناسب بودن نیش، عادات نادرست مانند دندان قروچه یا واکنش آلرژیک به خود ایمپلنت باشد. در صورت عدم توجه و درمان به موقع، امکان از دست دادن پیشرونده استخوان وجود دارد و در نتیجه عفونت می تواند باعث شکست و از بین رفتن کامل ایمپلنت شود.

ویژگی های عفونت ایمپلنت دندان کاملا مشابه با بیماری لثه است و می تواند شامل یک یا چند مورد از علائم زیر باشد:

شل یا متزلزل شدن ایمپلنت کاشته شده

اگر در ایمپلنت کاشته شده خود احساس سستی و لرزش می کنید، می تواند به معنی عفونی بودن آن باشد.

لثه های قرمز و متورم

شما باید مراقب لثه های قرمز و متورم باشید زیرا آنها شاخص های اولیه عفونت هستند. پلاک و ایجاد تارتار از علل اصلی قرمزی هستند. تورم ممکن است حداقل باشد، اما ناحیه متورم و قرمز باشد نشان دهنده آن است که شما نیاز به مراقبت پزشکی دارید.

طعم نامناسب و بوی بد دهان

اگر مسواک می زنید و بوی بد دهان از بین نمی رود، ممکن است دچار عفونت شده باشید. به علاوه، طعم وحشتناکی را تجربه خواهید کرد که به این معنی است باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

برای رزرو وقت در کلینیک دندانپزشکی دکتر عاطفت در اصفهان تماس بگیرید.

واکنش آلرژیک

موادی که در ایمپلنت استفاده می شوند می توانند تیتانیوم یا زیرکونیا باشند. بنابراین ممکن است شما واکنش های آلرژیک به این عناصر داشته باشید که منجر به عفونت شود.

مشکل در جویدن غذا

با ایمپلنت های دندانی می توانید تمام مواد غذایی را با سادگی کامل بجوید. اگر در خوردن غذا مشکل دارید، مشکلی وجود دارد که می تواند به معنی عفونت باشد.

تب و درد

عفونت های باکتریایی معمولا با دما و فشار بر ناحیه بیماری ایجاد می شوند. از این نظر حساسیت دندان ها افزایش می یابد و بدن شما هنگام مبارزه با باکتری ها دچار تب و درد می شود.

خونریزی و ترشح چرک اطراف ایمپلنت در هنگام مسواک زدن

اگر دندان های شما خونریزی یا ترشح چرک دارند، ایمپلنت های دندانی شما از عفونت رنج می برند. اگر هنگام مسواک زدن متوجه کمی خون شده اید و این روند روزانه ادامه یابد، شما در معرض خطر بالای عفونت باکتریایی هستید.

درد و ناراحتی در هنگام لمس

داشتن احساس درد یا ناراحتی ضربان دار از نواحی اطراف ایمپلنت می تواند از علائم عفونت ایمپلنت باشد.

دندانپزشک متخصص می تواند بیماری پری ایمپلنتیت را سریع و راحت با معاینه بالینی و استفاده از رادیوگرافی تشخیص دهد. هدف از تشخیص سریع و به موقع، جلوگیری از پیشرفت عفونت به داخل استخوان و لثه و همچنین حفظ ایمپلنت دندان است.

پری ایمپلنتیت می تواند مخرب و تهاجمی عمل کند. ایمپلنت آلوده توانایی آن را دارد که به بیماری سیستمیک منجر شود و به قلب و سایر اندام های داخلی بدن آسیب برساند. در صورت عدم درمان طولانی مدت، عفونت های باکتریایی با درجه پایین می توانند عواقب جدی داشته باشند و این پتانسیل را دارند که خیلی سریع اندام های داخلی را از بین ببرند.

تمامی متخصصان دندانپزشکی می خواهند که بیمار سلامتی خود را بازیابد. اگر مشکوک به عفونت ایمپلنت دندان هستید، بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا درمان به هنگام را به سرعت شروع کنید. زمانی که ایمپلنت شما دوباره سالم شد، مراقبت های بهداشتی جدید و مناسبی را آغاز کنید تا دوباره به عفونت ایمپلنت دندان دچار نشوید.

 

کلینیک دندانپزشکی دکتر عاطفت انواع خدمات دندانپزشکی در اصفهان از جمله کاشت ایمپلنت در اصفهان را با دستگاه های مجهز ارائه می دهد تا از بروز بیماری های مربوط به ایمپلنت دندان جلوگیری شود. شما می توانید جهت تعیین نوبت قبلی با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *