کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی خطرناک است؟

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی خطرناک است؟

دیابت یک بیماری مزمن است که با افزایش سطح گلوکز خون تعریف می شود و در نتیجه باعث مشکلات درمانی و برخی محدودیت ها در زندگی بیماران می شود. اما در مورد ایمپلنت دندان در بیماران دیابتی، آیا امکان پذیر است؟ برخی از درمان های تهاجمی را نمی توان برای افراد مبتلا به دیابت انجام داد، که باعث می شود سؤال قبلی در بین این بیماران کاملاً رایج باشد. پس اگر شما نیز یک فرد دیابتی هستید،  به خواندن ادامه دهید! در این مقاله توضیح خواهیم داد که آیا بیمار مبتلا به دیابت می تواند ایمپلنت دندان را نزد متخصص ایمپلنت دندان اصفهان انجام دهد یا خیر. در واقع باید گفت که دیابت به دلیل اختلالات خاصی در سیستم غدد درون ریز ایجاد می شود، به همین دلیل بدن انسولین بسیار کمتری نسبت به تجزیه موفقیت آمیز قندها از غذا تولید می کند. در نتیجه، این امر ناگزیر بر فرآیند متابولیک تأثیر می گذارد و منجر به تعدادی از اختلالات میکروسیرکولاسیون خون می شود. به همین دلیل، بازسازی (بازیابی) بافت ها بدتر می شود و همچنین اغلب افزایش خستگی، کاهش ایمنی، واکنش های آلرژیک و غیره  دارد. طبیعتاً این امر موانع خاصی را برای هر نوع مداخله جراحی ایجاد می کند.
آیا در صورت ابتلا به دیابت می توانم ایمپلنت دندان انجام دهم؟ اگر می خواهید ایمپلنت دندان انجام دهید، اما دیابت دارید، یک خبر خوب داریم: بله، انجام این روش امکان پذیر است. با این حال، برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید انجام شود تا این روش با خیال راحت انجام شود و به نتیجه مورد انتظار برسد. دیابت دلیلی برای امتناع از کاشت دندان نیست. کاشت دندان در دیابت در صورتی امکان پذیر است که بیمار مرتباً به متخصص غدد مراجعه کند، سطح قند خون را کنترل کند و اجازه ندهد بیماری به شکل حاد برود. با این حال، همه چیز فقط به اقدامات بیمار بستگی ندارد. هنگام تصمیم گیری برای ترمیم دندان با ایمپلنت، توصیه می شود رویکرد جدی برای انتخاب کلینیک دندانپزشکی متخصص لمینت دندان در اصفهان و جراح ایمپلنت داشته باشید، زیرا این یک عمل پیچیده است که در آن بسیار ضروری است که عوامل زیادی را در نظر بگیرید.

نکات احتیاطی قبل از ایمپلنت برای افراد دیابتی

قبل از شروع درمان با ایمپلنت های دندانی، توصیه می شود بیماران دیابتی با متخصص غدد خود مشورت کنند. با پیگیری های پزشکی می توان این بیماری را کنترل کرد و در نتیجه روند بهبودی را بهبود بخشید. با کنترل سطح قند خون، تمام مراحل درمان ایمپلنت دندان در بیماران دیابتی بسیار شبیه به مراحلی می شود که در بیمارانی که این بیماری را ندارند اتفاق می افتد.

جراحی ایمپلنت برای افراد دیابتی

روش قرار دادن ایمپلنت های تیتانیومی در بیماران دیابتی کمی ظریف تر است. ایمپلنت‌ های تیتانیومی با درمان سطحی هیدروفیل وجود دارند که امکان بهبود کارآمدتر استخوان اطراف ایمپلنت را فراهم می‌ کنند. بهتر است جراحی در ساعات اولیه صبح انجام شود، زیرا در آن زمان از روز، سطح گلوکز خون کمتر است.

نکات احتیاطی بعد از ایمپلنت برای افراد دیابتی

هنگامی که پین‌ های تیتانیوم قرار می‌گیرند، مرحله استئواینتگراسیون آغاز می‌شود، فرآیندی که در آن بافت استخوان آسیب‌ دیده در اطراف ایمپلنت بازسازی می‌شود. در بیماران دیابتی، این مرحله کندتر اتفاق می افتد، به خصوص اگر بیماری کنترل نشود، زمانی که می تواند تا 6 ماه طول بکشد. به همین دلیل، پیروی از یک روال بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از عوارض این فرآیند، مانند پلاک باکتریایی و عفونت، که می تواند بهبودی شما را حتی بیشتر طولانی کند، ضروری است. از جمله الزامات، حداقل 3 مسواک زدن در روز با نخ دندان  و استفاده از دهانشویه حداقل 2 بار در روز است.  در این مشاوره ها، بهترین دندانپزشک ایمپلنت دندان در اصفهان بهبودی شما را از طریق رادیوگرافی پانورامیک یا سی تی اسکن نیز نظارت می کند.

سخن پایانی

اگر دیابت شما تحت کنترل نیست، توصیه می شود این مشاوره ها هر 3 ماه یکبار انجام شود تا از مشکلات بهبودی ناشی از این بیماری جلوگیری شود. با این حال، رعایت تمام مراقبت ها و توصیه ها برای به دست آوردن یک نتیجه موفقیت آمیز ضروری است و در نتیجه به شما امکان می دهد لبخندی را که همیشه آرزویش را داشتید بازیابی کنید. در دندانپزشکی ما، کاشت ایمپلنت نه تنها توسط دندانپزشکان ایمپلنت، بلکه توسط جراحان فک و صورت انجام می شود. وجود شرایط پیچیده بالینی در عمل و تکمیل موفقیت آمیز بهبودی کامل بیماران، تضمین کننده درمان شایسته و پروتز صحیح برای بیماران با تظاهرات بالینی متفاوت است. بیماران دیابتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پروتکل کاشت ایمپلنت برای بیماران دیابتی مشابه فرآیند در هر موقعیت دیگری است و هیچ تفاوتی با پروتکل سنتی ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *