مزایا لمینت نازک دندان

ضخامت لمینت دندان چیست؟

ضخامت لمینت دندان چقدر است

توجه به این نکته ضروری است که انواع مختلفی از پرسلن وجود دارد که ممکن است در دندانپزشکی برای ترمیم دندان استفاده شود. همچنین انواع مختلفی از کامپوزیت ها وجود دارد. بسته به ماده مورد استفاده، روکش‌ها می‌توانند ضخامتی از 0.3 میلی‌متر تا 1.0 میلی‌متر یا حتی بیشتر بسته به میزان اصلاح دندان داشته باشند،لنزهای تماسی ضخامتی بین 30 تا 10 میکرومتر (0.03 تا 0.1 میلی متر) دارند. بنابراین، روکش های دندانی در دنیای مینیاتوری بسیار ضخیم تر از لنزهای تماسی هستند. اگر دندان به شدت تغییر رنگ داده باشد، 0.3 میلی متر ممکن است برای اصلاح رنگ روکش کافی نباشد. تحقیقات نشان می دهد که 0.8 میلی متر برای پوشاندن تغییر رنگ شدید دندان، از جمله هسته 0.4 میلی متر و روکش 0.4 میلی متر مورد نیاز است.همچنین برای بیمارانی که از دندان قروچه رنج می برند، لایه های ضخیم تری از چینی یا سرامیک لازم است تا روکش ها شکسته نشوند. در ادامه در رابطه با مزایا لمینت نازک دندان بیشتر توضیح می دهیم.

ضخامت لمینت دندان چقدر است

چندین فاکتور وجود دارد که بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان تعیین کند چه افرادی کاندید مناسبی برای روکش های چینی هستند سپس آنها را در نظر می گیرد. روکش های پرسلن می توانند طیف وسیعی از مشکلات زیبایی را برطرف کنند، اما متقاضیان باید مینای سالم و کافی داشته باشند. با توجه به مزایا لمینت نازک دندان بهتر است برای دندان های خود از لمینت هایی با میزان ضخامت استاندارد استفاده کنید.

اگر دندان‌های تراشه‌دار، فرسوده، تغییر رنگ، کوچک یا بدشکل باشد، دندانپزشک لمینت اصفهان می‌تواند روکش‌های چینی بادوام و زیبایی را برای پوشاندن آنها در نظر بگیرد. درمان زیبایی می تواند مزایای زندگی شخصی و حرفه ای افراد را تغییر دهد. ونیرها به سادگی روی جلوی دندان های موجود شما گچ نمی شوند. در حالی که برخی از روش های دندانپزشکی روکش های “بدون آماده سازی” را ارائه می دهند، این رویکرد همیشه بهترین نتایج را ارائه نمی دهد. بسیاری از افراد حتی متقاضی ونیرهایی با حداقل آماده سازی نیستند، زیرا پرداختن به مسائل زیبایی مانند دندان های ناقص، کج یا کوچک نیازمند حذف ساختار طبیعی دندان است.

لمینت دندان

اهمیت ضخامت لمینت دندان

همانطور که میدانیم روکش های لمینت دارای ضخامتهای مختلفی هستند که بستگی به شرایط دندان دارد بنابراین در تمام افراد استفاده از یک نوع ضخامت برای روکش کردن دندان اشتباه میباشد.روکشها اگر زیاد از حد نازک باشن شکستگی و ترک را بدنبال دارند و اگر به میزان زیادی ضخامت داشته باشند ظاهر دندان ها را بسیار حجیم و ضخیم نشان میدهد

روکش های چینی ضخیم و حجیم

ونیرهای چینی می توانند دندان های افراد را ضخیم و حجیم جلوه دهند اگر دندان هایی با اندازه متوسط ​​یا بزرگ دارید. حتی روکش های فوق نازک – به نازکی 0.3 میلی متر – به دندان های افردضخامت می بخشد و طول آنها را کمی افزایش می دهد. دندانپزشک لمینت اصفهان با آموزش های پیشرفته در زیبایی شناسی از چندین برند روکش استفاده می کنند و یکی را برای مطابقت با فردو اهداف لبخند او انتخاب می کنند. و آنها با سرامیست های چیره دست کار می کنند تا مطمئن شوند نتایج زیبایی به شما می دهند.

اگرچه دندانپزشک نیاز به معاینه دندان های شما دارد، اما حداقل زمان آماده سازی احتمالاً راه حلی برای کمک به ونیرهای افراد است که به خوبی قرار گرفته و طبیعی به نظر می رسند.

در صورت ضخیم شدن ونیرها اگر می خواهید ظاهر روکش های چینی ضخیم یا حجیم را اصلاح کنید، توصیه می کنیم با بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان مشورت کنید.

تفاوت لمینت نازک با روکش معمولی در چیست؟

دانستن تفاوت بین لمینت های دندانی و روکش های معمولی دندانی مهم است زیرا می تواند به بیمار کمک کند تصمیم بگیرد که کدام گزینه برای دندان ها و نیازهای لبخندش بهترین است. برای مثال، افرادی که دندان‌های کج دارند یا دارای شکاف هستند، بهتر است روکش‌هایی را که انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر از لمینت‌های دندانی هستند، تهیه کنند. با این حال، اگر مشکل تغییر رنگ یا تراشه های جزئی باشد، لمینت ها گزینه بسیار خوبی هستند زیرا سبک وزن هستند و نیازی به حذف مینای دندان ندارند.تفاوت عمده ی دیگر این دو این است که در لمینت های معمولی باید به میزانی نیاز برای اعمال آن سطح دندان یا همان مینای دندان تراشیده شود سپس قالب گیری شودو بعداز گذشت مدت زمان ساخت آن بروی دندان نصب شود. این فاصله ی زمانی خود یکی از دلایلی است که میتوان جز معایب این نوع روکش دانست . لمینت های نازک بدون نیاز به تراشیدن

زیاد در همان زمان توسط دندانپزشک لمینت دندان در اصفهان بروی دندان اعمال میشودو ظاهری بسیار طبیعی به دندان ها می بخشد. برای انجام خدمات زیبایی خود بهتر است به دندانپزشک های متخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند، مراجعه کنید. علاوه بر روش درمانی لمینت شما می توانید از روش بلیچینگ نیز برای اصلاح دندان های خود استفاده کنید. کلینیک های معتبر بلیچینگ دندان اصفهان می توانند به شکل اصولی دندان های شما را اصلاح کنند.

لمینت های معمولی حداقل 0.5 میلی متر ضخامت دارند. در نگاه اول، این تفاوت ممکن است ناچیز به نظر برسد.. حجم دادن به دندان عواقب خاصی دارد. بنابراین، کاهش ضخامت برای افزودن مفید است.

یکی از ویژگی هایی که لمینت های نازک را از لمینت های معمولی متمایز می کند این است که دندان ها قبل از باندینگ نیازی به سایش ندارند. به این ترتیب بیمار نیازی به بی حسی ندارد.

روکش های دندان لمینت

مزایا لمینت نازک دندان

از آنجایی که در این نوع لمینت نیازی به سایش دندان ها نیست، استفاده از لمینت نازک روشی است که در بین کاربردهای دندانپزشکی و لمینت دندان در اصفهان به کمترین مداخله در ساختار طبیعی نیاز دارد.

عدم وجود ساییدگی بر روی دندان ها، این روش را برای افرادی که خواهان تغییر در دندان های خود هستند اما از عمل های دندانپزشکی می ترسند، ایده آل می کند. از آنجایی که ساختار طبیعی دندان ها در این روش تقریباً تحت تأثیر قرار نمی گیرد، مشکل حساسیت به ندرت بعد از عمل مشاهده می شود. مشکل حساسیت در کاربردهای سنتی لمینت دندان بسیار رایج تر است.

لمینت های چینی بسیار نازک مستقیماً به مینای دندان چسبانده می شوند. این قوی ترین، قابل پیش بینی ترین و طولانی ترین ارتباط را در عمل دندانپزشکی فراهم می کند. در مقابل، در کاربرد معمولی لمینت دندان، سایش دندان می تواند بخشی از لایه عاج (لایه زیر مینای دندان) را در معرض دید قرار دهد. نمی توان آن را به همان شدتی که به مینای دندان می چسباند به لایه عاج لمینت چسباند

معایب لمینت نازک دندان

آیا استفاده از لمینت فوق نازک دارای معایبی است؟

استفاده از لمینت نازک علاوه بر تمام مزایای آن، معایبی نیز دارد. بنابراین استفاده از لمینت نازک ایده آل ترین روش نیست، بلکه روشی متفاوت است. در برخی موارد کاربرد لمینت معمولی و در برخی دیگر کاربرد لمینت نازک مناسب تر است.

یکی از معایب کاربرد لمینت نازک این است که ضخامت لمینت ها در خط لثه بیشتر از لمینت های معمولی است. متأسفانه، این وضعیت حذف پلاک باکتریایی در خط لثه را دشوار می کند. این مشکل را می توان با آماده کردن قسمتی از لمینت تا زیر آدامس به حداقل رساند. اما برای این کار باید لثه را کمی بلند کرد. پس از برداشتن مقدار کمی از لثه از روی دندان، یک نخ نازک در فضای تشکیل شده قرار می گیرد. به طور کلی بیهوشی لازم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *