علت ترک خوردن کامپوزیت

مراحل ترمیم کامپوزیت دندان شکسته چگونه است؟

مقدمه

با استفاده از روکش های کامپوزیت می توانید همه دندان های خود را به صورت یکدست درآورده و ناهنجاری های موجود در دندان خود را از بین ببرید. روکش های کامپوزیت همچنین می تواند در اصلاح شلوغی دندان ها نیز به شما عزیزان کمک کند. در صورتی که در دندان های جلوی خود شکافی را مشاهده کردید، می توانید با استفاده از کامپوزیت به راحتی آن ها را از بین ببرید. علاوه بر مزایای بیشماری که روکش های کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخند دارند، در برخی موارد ممکن است در گذر زمان دچار شکستگی و تغییر رنگ شوند. ما در این مقاله قصد داریم درباره علت ترک خوردن کامپوزیت دندان ها و راهکارهای درمانی آن توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در صورتی که قصد انجام خدمات دندانپزشکی ونیر کامپوزیت را دارید، می توانید به بهترین متخصص کامپوزیت دندان اصفهان مراجعه کنید. در کلینیک های دندانپزشکی معتبر از متریال درجه یک و با کیفیت در روکش های کامپوزیت استفاده شده است. دکتر عاطفت به عنوان یکی از متخصصین کامپوزیت در اصفهان قادر است با استفاده از جدیدترین و به روزترین متدهای درمانی، دندان های شما را اصلاح کرده و ظاهری زیبا به صورت شما ببخشد. این دندانپزشک متخصص خدماتی در زمینه ترمیم و اصلاح کامپوزیت نیز برای مراجعه کننده های عزیز خود ارائه می دهد. در صورت مشاهده هرگونه ترک خوردگی و یا شکستگی در روکش های کامپوزیت خود می توانید به دکتر عاطفت مراجعه کرده و از خدمات این دندانپزشک متخصص بهره مند شوید.

علت ترک خوردن کامپوزیت دندان

علت ترک خوردن کامپوزیت دندان

دلایل مختلفی می تواند باعث ایجاد ترک در روکش های کامپوزیت شود. در بیشتر موارد دندان های جلو کامپوزیت شده به دلیل این که در معرض جویدن مواد غذایی و گاز زدن مکرر هستند، در صورتی عدم رعایت نکات مراقبتی دچار ترک خوردگی و یا حتی شکست می شوند. بسته به متریال و موادی که در روکش های کامپوزیت به کار رفته است، ممکن است آن ها در گذر زمان شکسته شده و از سطح دندان جدا شوند. در برخی موارد ممکن است در گذر زمان رزین به کار رفته در روکش با سطح مینای دندان، پیوند مناسب خود را از دست داده باشد و نیاز به ترمیم و یا استفاده مجدد از روکش جدید باشد.

پریدگی کامپوزیت دندان

برای ترمیم شکستگی و ترک خوردن روکش های کامپوزیت از تکنیک ها و روش های درمانی متفاوتی استفاده می شود. نوع روش درمانی و تکنیک مناسب برای اصلاح آن ها پس از انجام معاینات توسط دندانپزشک مشخص می شود. ترمیم دندان های شکسته شده امری بسیار تخصصی می باشد. متریالی که برای ترمیم استفاده می شود باید با سایر دندان روکش شده کاملا یکسان باشد تا هیچ گونه دو رنگی در دندان ها مشاهده نشود. پس از انجام معاینات اولیه ممکن است روکش های شما تنها نیاز به استفاده از یک لایه کامپوزیت دیگر باشد و در برخی موارد که شدت آسیب ها بسیار زیاد باشد باید آن ها را تعویض کرد. ترمیم پریدگی های کامپوزیت دندان بدون این که نیاز به مواد بی حسی باشد در یک جسله قابل انجام می باشد.

در صورتی که شکستگی روکش های کامپوزیت در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف نکنید، ممکن است ترک و میزان پوسیدگی به ریشه دندان ها وارد شده و در بیشتر موارد به مینای دندان نیز آسیب وارد کند. در چنین شرایطی ممکن است برای اصلاح دندان ها نیاز به استفاده از تاج مصنوعی باشد.

جلوگیری از ترک خوردگی کامپوزیت

در صورتی می توانید نتایج مطلوبی را از روکش های کامپوزیت انتظار داشته باشید که کلیه ی نکات مراقبتی ذکر شده برای آن را به صورت کامل برای آن رعایت کنید. مراقبت از کامپوزیت به دو دسته مراقبت های کوتاه مدت (بلافاصله پس از نصب روکش بر روی دندان ها) و مراقبت های بلند مدت تقسیم بندی می شوند. بهتر است پس از نصب روکش بر روی دندان ها، فشارهای بسیار زیادی را بر روی آن ها اعمال نکنید. با رعایت رژیم غذایی مناسب می توانید طول عمر و ماندگاری روکش های کامپوزیت را تا حد زیادی افزایش دهید. مصرف مواد غذایی بسیار سفت می تواند باعث ایجاد ترک در سطح روکش شود. برخی از عادت های بدی که افراد دارند از جمله جویدن یخ، جویدن ناخن، شکستن آجیل با دندان و سایر موارد دیگر می تواند باعث شکستگی در روکش های کامپوزیت شود. به شما عزیزان توصیه می کنیم پس از نصب روکش بر روی دندان های خود از آن ها مانند دندان ها طبیعی خود مراقبت کرده و کلیه ی نکات بهداشتی دهان و دندان را نیز رعایت کنید.

هزینه ی ترمیم کامپوزیت دندان

هزینه های ترمیم کامپوزیت دندان بسته به تعداد دندان هایی که شکسته شدند و شدت آسیب های وارد شده به دندان ها متغیر می باشد. نوع کلینیک و دندانپزشک متخصصی که برای ترمیم روکش های انتخاب می کنید نیز در تغییرات هزینه های درمانی تاثیر می گذارد. متریالی و جنسی که در روکش ها به کار رفته است نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش و یا کاهش هزینه های ترمیم کامپوزیت دارد. جهت اطلاع از هزینه های انجام کامپوزیت و قیمت لمینت دندان در اصفهان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

هزینه ی ترمیم کامپوزیت دندان

به شما عزیزان توصیه می کنیم پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از نصب روکش های کامپوزیت بر روی دندان های خود به دندانپزشک متخصص خود مراجعه کرده و معاینه شوید. در برخی موارد ممکن است بعضی از روکش ها نیاز به اصلاح جزئی داشته باشند، با ترمیم آن ها در همان روزهای اولیه می توانید از شکستگی و ترک خوردگی در دراز مدت تا حد زیادی جلوگیری کنید. در صورتی که هر گونه تیزی و یا مواد اضافه ای در روکش های خود مشاهده کردید، می توانید برای انجام معاینات اولیه به دکتر عاطفت مراجعه کنید. این دندانپزشک متخصص قادر است با استفاده از به روزترین تجهیزات روکش دندان های شما را به شکل کاملا اصولی ترمیم کند.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم امروزه بسیاری از افراد با استفاده از روکش های کامپوزیت می توانند فرم و رنگ دندان ها را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهند. با اطلاع از علت ترک خوردن کامپوزیت دندان می توانید از ایجاد آسیب به روکش های کامپوزیت تا حد زیادی جلوگیری کند. هرچقدر نکات مراقبتی برای روکش های کامپوزیت را رعایت کنید، ماندگاری و طول عمر آن ها نیز افزایش می یابد. ترمیم روکش های کامپوزیتی بدون درد می باشد و مدت زمان مورد نیاز برای اصلاح آن ها نیز بسیار کوتاه می باشد. در صورتی که کوچکترین ترک خوردگی و شکستگی در روکش خود مراجعه کنید بهتر است به آن فشار بیشتری وارد نکرده و در کوتاه ترین زمان ممکن به دندانپزشک مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *