چه کسانی نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند ؟

با توسعه ایمپلنت دندان، تعداد موارد منع مصرف آن به تدریج در حال کاهش است. با این حال، بسیاری از بیماران هنوز متقاعد نشده اند که این روش برای بسیاری مناسب نیست.  علیرغم این که کاشت دندان یک عمل جراحی است، محدودیت سنی بالایی ندارد. شما می توانید در 60 سالگی و 70 سالگی و حتی در 80 سالگی این عمل را انجام دهید. نکته اصلی این است که هیچ گونه منع مصرف خاصی وجود ندارد و وضعیت عمومی سلامت اجازه می دهد چنین روش هایی انجام شود.  لبخند به عنوان کارت ویزیت ما عمل می کند، بنابراین باید همیشه مراقب باشیم تا دندان هایمان همیشه زیبا و سالم بماند. با این حال، ممکن است در نهایت یک دندان را از دست بدهیم.  ایمپلنت دندان اصفهان یک روش درمانی مدرن، راحت و ایمن است که به بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک می کند. اما چگونه انجام می شود؟ این و سوالات دیگر در کلینیک لمینت دندان اصفهان پاسخ داده می شود.

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود؟

ایمپلنت دندان به عنوان درمانی برای بازیابی دندان های از دست رفته شناخته می شود. با این حال، فقط به مرحله اول درمان مربوط می شود. این یک ساختار تیتانیومی است که جایگزین ریشه دندان و حمایت از پروتز می شود. در اصل، این یک پیچ یا پین فلزی است که روی بافت استخوانی ثابت شده و با گذشت زمان با آن یکپارچه می شود.

چه چیزی از کاشت در افراد مسن جلوگیری می کند؟

  1. در دوران کودکی

کاشت برای کودکان و نوجوانان انجام نمی شود، زیرا آن ها هنوز شکل گیری اسکلت صورت را کامل نکرده اند. اگر سازه هایی را در فک نصب کنیم، ممکن است در رشد طبیعی آن ها اختلال ایجاد کند. به عنوان یک قاعده، رشد استخوان در سن 20-23 سالگی کامل می شود. از این سن، امکان انجام عمل وجود دارد.

  1. در دوران پیری

بیماران پیری که به ما مراجعه می کنند دندان در یک یا هر دو فک ندارند. در این حالت تکنیک مناسبی برای پروتز شدن سریع تر و بدون اعمال اضافی انتخاب می شود. بنابراین  پزشک روند پیوند را به دقت کنترل می کند تا از ایجاد التهاب و رد ایمپلنت جلوگیری کند و معاینه کامل مورد نیاز خواهد بود. وجود دیابت و فشار خون بالا برای تعدادی از تکنیک های کاشت یک منع دقیق نیست و باید تحت آمادگی روانی قرار بگیرند. با تجویز داروهای آرام بخش (تسکین دهنده) سبک، صحبت صمیمانه، که در طی آن پزشک شک و ترس بیمار را برطرف می کند، بر سطح بالایی از استرس غلبه می کند.

 

  1. بیماران قلبی عروقی

اگر به طور منظم داروهای تجویز شده برای شما را مصرف می کنید و وضعیت شما پایدار است، هیچ مانعی برای ایمپلنت دندان وجود ندارد. در غیر این صورت، ممکن است حتی در مرحله بیهوشی نیز عوارض ایجاد شود، زیرا آدرنالین به ترکیب بی حس کننده های موضعی اضافه می شود. در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، این ماده می تواند افزایش فشار خون را تا ایجاد یک بحران فشار خون بالا تحریک کند. علاوه بر این، خونریزی شدید در بیماران با فشار خون تنظیم نشده امکان پذیر است.

  1. در دوران قاعدگی

در دوران قاعدگی، لخته شدن خون کاهش می یابد. این امر خطر خونریزی حین و بعد از جراحی را افزایش می دهد. بنابراین انجام هیچ گونه عملیاتی در این روزها توصیه نمی شود. اگرچه قاعدگی بر فرآیندهای بهبود بافت ها تأثیر نمی گذارد.

  1. در دوران بارداری و شیردهی

کاشت ایمپلنت در دوران بارداری، یک سال پس از زایمان و تا 6 ماه پس از پایان شیردهی نباید انجام شود. واقعیت این است که تغییرات هورمونی جدی در بدن یک زن باردار و شیرده رخ می دهد. بدن در این دوره خسته می شود و توانایی بافت ها برای بازیابی کاهش می یابد. علاوه بر این، به زنان باردار توصیه نمی شود که بدون نیاز فوری عکسبرداری با اشعه ایکس داشته باشند  و بدون آن ها برنامه ریزی ایمپلنت دندان غیرممکن است.

  1. پریودنتیت

پریودنتیت التهاب بافت های اطراف دندان است.  علت التهاب میکروب هایی است که در سطح ریشه دندان ساکن هستند.  بنابراین، در مکانی که دیگر دندان طبیعی وجود ندارد، پریودنتیت وجود ندارد و جراح می تواند با خیال راحت ایمپلنت را در این استخوان نصب کند.

  1. مبتلا به دیابت

دیابت یک منع نسبی برای کاشت است و پس از این که بیمار تحت درمان قرار می گیرد و سطح گلوکز خون و ادرار او در حد نرمال تنظیم می شود، می توان ایمپلنت ها را نصب کرد. نکته مورد توجه این است که دیابت درمان نشده با افزایش خطر از دست دادن ایمپلنت مرتبط است.

  1. سیگاری ها

 

افراد سیگاری می توانند ایمپلنت بگذارند. اما با یک هشدار: یک هفته قبل و 2 ماه پس از کاشت، بهتر است از کشیدن سیگار خودداری کنید. در غیر این صورت، این خطر وجود دارد که ایمپلنت نتواند در استخوان ادغام شود. قطران و نیکوتین موجود در دود تنباکو تأثیر بدی بر گردش خون در حفره دهان دارند و این امر در بهبود بافت اختلال ایجاد می کند.

در چه زمانی نمی توان ایمپلنت گذاشت؟

منع مصرف مطلق زیادی برای کاشت دندان وجود ندارد. این شامل:

  • بیماری های انکولوژیک در طول دوره درمان فعال (در زمان بهبودی، نصب ایمپلنت ها با اجازه انکولوژیست مشاهده کننده مجاز است)
  • بیماری های متابولیسم مواد معدنی که بر تراکم کل اسکلت، به ویژه استخوان های فک تأثیر می گذارد.
  • مصرف داروها بیس فسفونات ها (به برخی از بیماران مبتلا به پوکی استخوان داده می شود)،
  • بیماری های خونی (به عنوان مثال، لکوسیتوز، اریتروز، که خطر خونریزی در حین جراحی را افزایش می دهد)،
  • اختلالات روانی کنترل نشده
  • اعتیاد به الکل یا مواد مخدر
  • پرتودرمانی گذشته در ناحیه سر و گردن،
  • بیماری شدید اخیر (به ویژه پنومونی، سکته مغزی، انفارکتوس میوکارد، تروما، و غیره).

در تمام شرایط دیگر، امکان نصب ایمپلنت به صورت فردی مورد بحث قرار می گیرد.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *