کانتورینگ یا تراش و تغییر شکل مینای دندان

کانتورینگ یا تراش و تغییر شکل مینای دندان

کانتورینگ یا تراش و تغییر شکل مینای دندان . هنگامی که به درمان های زیبایی دندان فکر می کنید، احتمالاً بلیچینگ کردن، استفاده از روکش ها و جراحی لثه و ارتودنسی  به ذهن می رسد. با این حال، روش پنجمی نیز وجود دارد که در بین بیماران ما نیز تقاضای زیادی دارد، زیرا ظاهر دندان ها را در یک جلسه بهبود می بخشد. منظور ما کانتورینگ دندان است.

امروز در این پست وبلاگ، تیم مرکز دندانپزشکی لمینت دندان در اصفهان، با مدیریت دکتر محمد عاطف، جزئیات کانتورینگ دندان و اینکه چگونه می تواند به شما و لبخند شما کمک کند را به اشتراک می گذارد، پس تا انتها همراه ما باشید.

همچنین، نگاهی دقیق تر به کانتورینگ دندان و فواید بسیار آن خواهیم داشت. ما نحوه عملکرد این روش را بررسی خواهیم کرد، چه کسی کاندید مناسبی برای کانتورینگ دندان است و چه چیزی می‌توانید در طول و بعد از درمان انتظار داشته باشید. در پایان این پست، خواهید دید که کانتورینگ دندان یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال بهبود لبخند خود به روشی سریع و بدون درد هستند.

کانتورینگ دندان چیست و چگونه می تواند به لبخند من کمک کند؟

یک جنبه بسیار مهم وجود دارد که طبیعی بودن و زیبایی شناسی زیادی را برای دندان ها فراهم می کند آن هم تراز بودن است. این به این معنی است که هیچ بی نظمی یا ناهمواری بین دندان های یکسان وجود ندارد. در واقع، معیار استاندارد شده ای وجود دارد که نشان می دهد یک لبخند به درستی باید چگونه باشد، که بسته به جنسیت فرد متفاوت است:

در مردان، تفاوت قد بین ثنایای مرکزی و جانبی بین 0.5 تا 1 میلی متر است. در مورد زنان، اندازه گیری می تواند بین 1 تا 1.5 میلی متر متغیر باشد.

کانتورینگ دندان، همانطور که به نظر می رسد، تغییر شکل دندان ها است. این یک روش دندانپزشکی زیبایی در نظر گرفته می شود که در صنعت به عنوان ادنتوپلاستی شناخته می شود. این فرآیند شامل برداشتن بخش‌های کوچکی از مینای دندان برای بهبود سطح، شکل یا طول دندان است. کانتورینگ برای رفع تعدادی از مشکلات رایج از جمله دندان های ترک خورده، شکسته یا کج استفاده می شود.

کانتورینگ یا تراش و تغییر شکل مینای دندان

اگر امیدوارید با بهبود عیوب کوچک لبخند خود را زیباتر کنید، کانتورینگ دندان ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشد. از لکه های دائمی گرفته تا ترک های دندانی، کانتورینگ می تواند این عیوب کوچک را برطرف کند و لبخند شما را بهبود بخشد. این فرآیند همچنین برای مدیریت سایر نگرانی‌های دندانی از جمله همپوشانی جزئی دندان‌ها، شلوغی بیش از حد دندان‌ها و دندان‌هایی با اندازه و شکل غیرعادی استفاده می‌شود. این موارد، اگرچه جزئی به نظر می رسند، اما در صورت حل نشدن می توانند باعث مشکلاتی در آینده شوند.

کانتورینگ دندان یک روش غیر تهاجمی است که می تواند این مشکلات را برطرف کند و لبخند شما را زیباتر کند. و بزرگترین امتیازی که این روش دارد، نیازی به صرف زمان زیاد برای انتظار در دندانپزشکی برای اصلاح طرح لبخند خود نیستید، تا بتوانید لبخندی را که همیشه آرزوی داشتن آن را داشتید به شما برساند.

آیا شما کاندیدای خوبی برای کانتورینگ دندان هستید؟

کانتورینگ دندان یک فرآیند ساده است. اگر فکر می‌کنید که کانتورینگ می‌تواند راه‌ حلی برای نگرانی‌های شما باشد، فرآیند را با یک امتحان اولیه شروع می‌کنید تا متوجه شوید که آیا کاندیدای خوبی برای این روش هستید یا خیر. کافی است به کلینیک دندانپزشکی زیبایی در اصفهان مراجعه کنید تا یک معاینه کلی از دندان های شما انجام دهد. این معاینه کامل است و اغلب شامل عکس برداری با اشعه ایکس برای بررسی محل و اندازه پالپ دندان است. پس از معاینه، اگر دندانپزشک شما تایید کرد که دندان‌های شما سالم هستند، مینای کافی برای این عمل دارید و کاندید خوبی برای کانتورینگ دندان هستید، قرار ملاقات شما برای این عمل تعیین می‌شود.

کانتورینگ دندان چگونه انجام می شود؟

در طول عمل کانتورینگ دندان، دندانپزشک با برداشتن مقدار کمی از مینای دندان، شکل دندان شما را تغییر می دهد. انجام این کار باعث افزایش شکل و اندازه دندان و در نتیجه لبخند شما می شود. کل فرآیند ممکن است کمتر از 30 دقیقه طول بکشد تا تکمیل شود، و اغلب همراه با باندینگ دندانی انجام می شود که دارای رزین همرنگ دندان برای تکمیل فرآیند تغییر شکل است.

در قرار ملاقات شما، دندان (یا دندان‌های) شما که قرار است درمان شوند، توسط متخصص زیبایی دندان اصفهان با استفاده از یک خودکار/مداد که قسمت‌های تحت درمان را برجسته می‌کند، علامت‌گذاری می‌شود. مینای دندان شما از مواد معدنی تشکیل شده است، بدون اعصاب یا رگ های خونی زیرین، بنابراین برای تکمیل این عمل نیازی به داروهای بی حس کننده یا مسکن نیست.

دندانپزشک از ابزارهای تخصصی (لیزر یا مته سنباده) استفاده می کند تا به تدریج مقادیر کمی از مینای سطح دندان را از بین ببرد. شکستگی‌ و ترک‌ها صاف می‌شوند، لبه‌ها در صورت نیاز گرد یا مربع می‌شوند و دندان‌ها از طرفین شکل و صاف می‌شوند. هنگامی که این فرآیند کامل شد، دندانپزشک بررسی می کند که بایت شما به درستی تراز شده است و سپس دندان‌های شما را صاف و صیقلی می‌کند و زیبایی‌های دلخواه و لبخندی بهتر به شما می‌دهد.

به عنوان یک روش کم تهاجمی، در یک نوبت انجام می شود، بنابراین فرد می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی از لبخند خود لذت ببرد. علاوه بر این، تنها بر ظاهر دندان ها تأثیر می گذارد، بنابراین بر عملکرد کلی دهان تأثیر نمی گذارد. پس از کانتورینگ دندان، باید دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و همچنین معاینات و تمیز کردن منظم دندان ها را ادامه دهید.

کانتورینگ یا تراش و تغییر شکل مینای دندان

مزایای کانتورینگ دندان (تغییر شکل)

از جمله مزایای اصلی کانتورینگ دندان این واقعیت است که خود این روش غیر تهاجمی و ساده است. و هزینه آن را نسبت به سایر گزینه‌های کامپوزیت و لمینت برای ترمیم  ترک‌ها و ناهماهنگی ها کمتر است.

علاوه بر این، این یک روش بدون درد است که نیازی به بیهوشی یا داروهای ضد درد ندارد و اغلب در یک ویزیت کامل می‌شود و برای افرادی که اضطراب در مورد ویزیت دندانپزشکی را تجربه می‌کنند، انتخابی ایده‌آل است.

از آنجایی که کانتورینگ دندان می تواند دندان های کج یا روی هم را ترمیم کند، احتمال پوسیدگی در آینده و هزینه های اضافی کاهش می یابد. علاوه بر این، این روش منجر به افزایش فوری لبخند شما می شود. به علاوه، نتایج دائمی است، به این معنی که هیچ کار اضافی برای دندان های تغییر شکل داده شده در آینده انجام نمی شود.

بدون درد، بدون نیاز به بیهوشی، و بدون زمان بهبودی پس از اتمام عمل است.

نیازی به بی حسی دندان ندارد زیرا فقط روی سطح دندان کار می کند.

خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه را که می تواند در اثر همپوشانی جزئی دندان ها ایجاد شود، کاهش می دهد.

سریع است، زیرا در یک جلسه انجام می شود. و نتایج دائمی ارائه می دهد و ظاهر دندان های شما را در کمتر از 30 دقیقه بهبود می بخشد.

نکات دیگری که باید در مورد کانتورینگ دندان بدانید:

فقط در مورد عیوب جزئی موثر است.

پس از عمل، بیماران ممکن است به طور موقت حساسیت به گرما و سرما را تجربه کنند.

اگر نیاز به کانتورینگ، سنگ زنی (براکسیسم) باشد، ممکن است در صورتی که ساییدن شما بی وقفه ادامه یابد، این مشکلات عود می کند.

در حالی که کانتورینگ دندان مزایای زیادی دارد، مانند هر روش دیگری، مزایا و معایب خود را نیز دارد. هنگام در نظر گرفتن هر روشی، هر بیمار، همراه با دندانپزشک خود، باید در نظر بگیرند که آیا مزایا بر معایب حرکت رو به جلو در این فرآیند بیشتر است یا خیر. دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

آیا جایگزینی برای کانتورینگ وجود دارد؟

کانتورینگ دندان نتایج بسیار مثبتی را ارائه می دهد تا زمانی که نقص لبه های انسیزال ( ناهماهنگی لبه های دندان ) حداقل باشد. در غیر این صورت، توصیه می شود انواع دیگری از روش ها را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای بیمار باشد.

بنابراین، برای تغییرات اساسی، لازم است گزینه های دیگری مانند ارتودنسی زیبایی و قرار دادن ونیرهای چینی یا کامپوزیت در نظر گرفته شود. آنها ورقه های نازکی هستند که به سطح دندان می چسبند و اجازه می دهند رنگ، شکل و اندازه دندان ها تغییر یابد.

با این حال، برای اینکه بتوانید با اطمینان بدانید که کدام روش درمانی برای شما راحت تر است، بهتر است خود را در دستان یک دندانپزشک حرفه ای قرار دهید.

در مطب دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک زیبایی در زمینه کامپوزیت، لمینت و ایمپلنت در اصفهان دستورالعمل‌های ویرایشی و هدایت شده ای در تمام زمینه های درمانی و زیبایی وجود دارد که راهنمای جامع برای تمامی بیماران ارائه می دهد. اگر مایلید در مورد چگونگی آن بیشتر بدانید کافی است همین حالا جهت رزو نوبت با ما تماس بگیرید.

کانتورینگ یا تراش و تغییر شکل مینای دندان

آیا کانتورینگ دندان برای شما مناسب است؟

اگر فکر می کنید کانتورینگ دندان ممکن است انتخاب مناسبی برای بهبود ظاهر و اصلاح طرح لبخند شما باشد، با دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک اصفهان برای کامپوزیت که دارای تیم متمرکز و عالی در زمینه دندانپزشکی زیبایی است، تماس بگیرید. مشاوره اولیه شما رایگان است و شامل ارزیابی کامل در مورد نگرانی های دندانپزشکی زیبایی شما می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *