ماندگاری بلیچینگ چقدر است

ماندگاری بلیچینگ چقدر است؟

ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است ؟ آیا دوام بلیچینگ دائمی است؟

لبخند روشن و سفید اغلب یکی از جذاب ترین ویژگی های یک فرد در نظر گرفته می شود. با این حال، نه تنها زیبایی شناسی مهم است، بلکه داشتن دندان های سالم و سفید نیز نشانه ای از سلامت دهان و دندان و بهداشت فردی است. متأسفانه بسیاری از افراد در نهایت با دندان‌های زرد، آسیب دیده یا تغییر رنگ به دلیل عوامل متعددی از جمله افزایش سن، مصرف غذاها و نوشیدنی‌های رنگی، سیگار کشیدن و عوامل دیگر دچار می‌شوند.

ما در کلینیک دندانپزشکی زیبایی اصفهان اعتقاد راسخ داریم که لبخند بهترین کارت ویزیت یک فرد است. لبخند زدن نه تنها به ما در ایجاد روابط با دیگران، هم در محیط کار و هم از نظر عاطفی کمک می کند، بلکه عزت نفس و اعتماد به نفس ما را نیز بهبود می بخشد. از طرف دیگر، یک لبخند غیرجذاب یا نامناسب می تواند باعث مشکلات روانی مانند اعتماد به نفس پایین و مشکلات روابط شود. امروزه خوشبختانه چندین گزینه برای سفید کردن دندان ها برای بهبود ظاهر دندان ها و بازگرداندن اعتماد به نفس وجود دارد، درمان هایی که به طور فزاینده ای مورد تقاضای مردان و زنان در هر سنی هستند.

بلیچینگ یا سفید کردن دندان چیست

سفید کردن دندان یکی از پر تقاضا ترین درمان های زیبایی دندان است. اهمیت آن هم در عرصه داخلی و هم در عرصه حرفه ای بسیار افزایش یافته است. دندان های سفید، محکم و سالم یکی از مهمترین ویژگی های زیبایی هستند. اصطلاح سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان اصفهان به تمام آن دسته از درمان‌ هایی اطلاق می‌شود که به سفید تر شدن دندان‌ ها کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که دندان‌ها به رنگ طبیعی خود نزدیک ‌تر به نظر برسند.

این ویژگی کاملاً فردی، اغلب بسیار دور از رنگ سفید خالص است، اغلب این اتفاق را می توان به ویژگی های ژنتیکی نامطلوب، گذر زمان، سیگار کشیدن و مصرف غذاها یا نوشیدنی های خاص، مانند قهوه، چای، شیرینی جات و … نسبت داد. در واقع، مهم است که تأکید کنیم که رنگ اصلی دندان ها می تواند متفاوت باشد و لزوماً سفید نباشد. رنگ دندان توسط مینای دندان شفاف یا کدر تعیین نمی شود، بلکه توسط عاج زیرین، که یک بافت استخوانی بسیار قوی است با سایه های مختلف رنگ، مانند قرمز، خاکستری یا زرد تعیین می شود.

هنگامی که تصمیم می گیریم می خواهیم دندان های خود را به رنگ سفید طبیعی خود برگردانیم، انواع مختلفی از درمان های سفید کننده را پیش روی خود داریم. علاوه بر اثربخشی روش‌های مختلف سفید کننده، قبل از هر چیز لازم است از محدودیت‌های آنها آگاه شوید. انجام این نوع درمان ها به شما این امکان را می دهد که دندان های خود را به شکوه قبلی خود بازگردانید تا تیره گی ها را کمی روشن کنید.

ماندگاری بلیچینگ چقدر است

انواع روش های سفید کردن دندان

همانطور که پیش بینی می شد، چندین روش درمانی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. برای سفید تر کردن دندان ها می توان از دو روش مختلف استفاده کرد، حرفه ای یا خانگی . البته سفید کردن حرفه ای باید توسط دندانپزشک در مراکز زیبایی انجام شود. در حالی که درمان خانگی را می توان در خانه با استفاده از برخی محصولات انجام داد. همچنین می‌توان با انجام درمان‌های ترکیبی (دندانپزشکی، مرکز تخصصی – خانگی) دندان‌های خود را سفید کرد. سفید کردن حرفه ای که به آن بلیچینگ نیز می گویند باید در مطب های تخصصی دندانپزشکی و مستقیماً توسط دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان انجام شود.

سفید کردن حرفه ای سازگارتر از سفید کردن خانگی است و بسیار سریعتر انجام می شود. البته روش های سفید کردن حرفه ایی دیگری هم مانند لمینت و کامپوزیت نیز وجود دارد که توسط بهترین دندانپزشک برای لمینت در اصفهان قابل انجام است. بهترین راه برای تشخیص نوع درمان مناسب شما مراجعه به دندانپزشک متخصص در این زمینه است.

در صورت بارداری، درمان بلیچینگ توصیه نمی شود زیرا هیچ مطالعه ای وجود ندارد که عواقب احتمالی آن را بر روی جنین تأیید کند.

آیا سفید کردن دندان در دندانپزشکی راحت تر است یا درمان های خانگی؟

واضح است که انجام سفید کردن دندان توسط دندانپزشک با تکنیک‌های خانگی که خود انجام دهید کاملاً متفاوت خواهد بود. استفاده از درمان‌های خانگی کار مناسبی نیست، زیرا استفاده از محصولات خانگی  در درازمدت می‌تواند باعث آسیب به ساختار دندان در فرآیند ساییدگی تدریجی شود.

خمیر دندان های ساینده، ماسک های ژل پراکسید کاربامید، قلم های سفید کننده یا نوارهای چسب، همه ابزارهای مفیدی هستند که برای سفید کردن دندان های خود به آن نیاز دارید، که بعضی از آنها توسط دندانپزشک تجویز می شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که از مصرف خودسرانه همین محصولات نیز جداً خودداری کنید. بدیهی است که سفید کردن حرفه ای مدت زمان بیشتری نسبت به راه حل های خانگی دارد. از طرف دیگر، برخی از محصولات طبیعی وجود دارند که باید در مصرف آن افراط نکنید تا اثر معکوس نداشته باشد.

آیا بلیچینگ دندان یک روش دائمی است؟

این طور می توان عنوان کرد که تمامی درمان های زیبایی یک روش دائمی محسوب نمی شوند و برای هر شخص طول عمر متفاوتی خواهد داشت. سفید کردن و بلیچینگ نیز به همین منوال است و ممکن است فردی تمام نکات بهداشتی و غذایی را رعایت کند، بنابراین طول عمر درمان آن بالاتر رود و برعکس این قضیه نیز صدق می کند.

اثر بلیچینگ دندان چقدر ماندگار است؟ یا طول عمر بلیچینگ دندان چقدر است؟

مدت زمان نتایج به دست آمده سفید کردن دندان به شدت به عادت های بیمار بستگی دارد. به عنوان مثال، کسانی که سیگار می کشند یا به طور منظم نوشیدنی های رنگی می نوشند، احتمالاً اثر بلیچینگ خود را سریعتر از بین می برند. به طور متوسط، مدت زمان نتیجه سفید کردن دندان از 6 تا 12 ماه و یا حتی تا 2 سال نیز متغیر است، نتایج دائمی نیستند و لکه ها یا دندان های زرد می توانند در هر زمانی دوباره ظاهر شوند.

عادات سبک زندگی افراد مانند سن، رژیم غذایی، سیگار کشیدن و الکل به طور مستقیم بر رنگ طبیعی دندان ها و در نتیجه مدت زمان درمان تاثیر می گذارد. همیشه توصیه می شود که بهداشت دهان و دندان را با نظم و انضباط رعایت کنید. درمان را می توان در صورت نیاز تکرار کرد. بنابراین هر چه بیمار به بهداشت دقیق دهان، معاینات دوره ای و شیوه زندگی صحیح پایبند باشد، نتیجه بیشتر قابل مشاهده خواهد بود و در طول زمان حفظ می شود.

سفید کردن دندان: موارد منع مصرف چیست؟

سفید کردن دندان در بیماران مبتلا به حساسیت بیش از حد عاج یا در موارد دیسکرومی شدید منع مصرف دارد. به همین دلیل است که همیشه لازم است ویزیت انجام شود تا به دندانپزشک اجازه دهد بفهمد که آیا مداخله با سفید کردن دندان های حرفه ای مناسب شما است یا خیر.

همچنین بد نیست در مورد هزینه ایمپلنت در اصفهان مطالعه کنید.

ماندگاری بلیچینگ چقدر است

دیسکرومی های دندانی ناشی از چیست؟

دندان ها، حتی اگر با رعایت بهداشت خانگی به طور مداوم درمان شوند، می توانند زرد و لکه دار شوند. علل به اصطلاح دیسکرومی دندان می تواند ماهیت مختلفی داشته باشد:

درونی: تغییری که هم مینا و هم عاج را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ناشی از بیماری، ضربه، نقایص مادرزادی و مصرف دارو است.

بیرونی: تغییری که قسمت خارجی دندان یعنی مینای دندان را تحت تاثیر قرار می دهد و ارتباط نزدیکی با مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگدانه دار، سیگار کشیدن، بهداشت نامناسب دهان و افزایش سن دارد.

آیا بلیچینگ دردناک است؟

خیر، سفید کردن دندان دردناک نیست. با این حال، برخی از بیماران یک حساسیت لحظه ای را تجربه می کنند که می تواند چند روز طول بکشد.

روزهای بعد از بلیچینگ چه کار کنم؟

به بیمار توصیه می شود حداقل تا 48 ساعت پس از بلیچینگ از استعمال دخانیات و غذاها و نوشیدنی های رنگدانه دار خودداری کند. در واقع باید به این موارد توجه کرد: قهوه، چای، کاکائو، کولا، آب میوه های رنگی، شکلات، شیرین بیان، غذاهای دارای رنگ (آب نبات، کاکائو)، سس سویا، کاری، سرکه بالزامیک، گوجه فرنگی و آب هویج، برخی از میوه ها و سبزیجات مانند چغندر، گیلاس و انواع توت ها باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند.

چه عواملی بر دوام بلیچینگ تأثیر دارند؟

عوامل مختلفی بر ماندگاری و دوام بلیچینگ تاثیر گذارهستند. اولین مورد می توان به نوع ماده سفید کننده اشاره کرد. اینه از چه نوع ماده ایی استفاده شود نتیجه مستقیمی بر ماندگاری و دوام بلیچینگ دارد. دومین عامل را می توان به روش انجام آن ارتباط داد. اینکه از روش آفیس بلیچینگ استفاده شود و یا هوم بلیچینگ نتایج مختلفی را در بر دارد. سومین عامل و به نظر ما مهم ترین عامل مربوط به رژیم غذایی و رعایت بهداشت شخصی هر فرد است. اینکه یک فرد پس از بلیچینگ چقدر در رژیم غذایی خود مراقبت های لازم را به کار می برد و چقدر به نکات و دستورات پزشک پایند است نیز، تاثیر گذار است در نتیجه نهایی و ماندگاری بلیچینگ.

چند راهکار برای افزایش طول عمر بلیچینگ دندان

برای حفظ نتایج به دست آمده از درمان سفید کننده، مهم است که بیمار در 72 ساعت پس از درمان انجام شده در مطب، اقدامات احتیاطی را انجام دهد.

بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کنید و به موقع مسواک بزنید.

همیشه بعد از غذا نخ دندان بکشید و از مسواک مناسب استفاده کنید

از خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگی (مانند قهوه، چای، سس گوجه فرنگی، پستو ریحان، کاری و … ) اجتناب کنید.

سیگار نکشیدن

مراجعه مجدد برای بلیچینگ دندان! چه زمانی می‌توانم این اقدام را مجدد انجام دهم؟

همانطور که در ابتدای مقاله تا به اینجا برای شما توضیح داده شد، این روش یک درمان نسبی است و با گذشت زمان ممکن است اثر اولیه خود را از دست بدهد.( البته این نکته را در نظر داشته باشید که ماندگاری بلیچینگ به رعایت بهداشت شما بستگی دارد) بنابراین شما می توانید با تغییر رنگ مجدد دندان  های خود به بهترین دکتر بلیچینگ دندان در اصفهان مراجعه نمایید، تا با معاینه مجدد نکات لازم را به شما توضیح دهد و در صورت لزوم نوبت مجدد برای انجام بلیچینگ برای شما رزو شود.

لازم به ذکر است که هر کدام از روش های آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ محدوده زمانی دارند مثلاً هوم بلیچینگ را نباید 2 بار در سال بیشتر انجام دهید. برای همین منظور بهترین راه مراجعه حضوری به دندانپزشک است.

 

ماندگاری آفیس بلیچینگ یا هوم بلیچینگ! کدام یک بیشتر است؟

دوام و ماندگاری آفیس بلیچینگ بیشتر از هوم بلیچینگ است چرا که به صورت تخصصی تر و زیر نظر دندانپزشک اجرا می شود، از نظر اقتصادی هوم بلیچینگ به صرفه تر است اما نسبت به آفیس بلیچینگ به مدت زمان بیشتری نیاز است برای انجام آن و ممکن است طول درمان آن چندین هفته طول بکشد. در حالی که آفیس بلیچینگ طی 1 یا 2 جلسه در مطب انجام می شود. برای ماندگاری بیشتر و نتیجه بهتر حتی می توان بعد از آفیس بلیچینگ از درمان هوم بلیچینگ استفاده کرد.

سخن پایانی

لبخند زیبا یکی از اولین چیزهایی است که وقتی به یک شخص نگاه می کنید متوجه می شوید. چند بار لبخند بسیار سفیدی دیده اید و آرزو کرده اید که ای کاش چنین دندان های سفیدی داشته باشید؟  اگر دندان‌های زردی دارید و می‌خواهید مشکل را حل کنید، توصیه می‌شود به دندانپزشک حرفهای در زمینه بلچینگ و کامپوزیت دندان اصفهان مراجعه کنید و تمیز کردن و سفید کردن دندان‌ها را به صورت حرفه ‌ای انجام دهید. به لطف این درمان می توان تقریباً تمام مشکلات هایپرپیگمنتیشن را حل کرد و لبخند سفید خیره کننده ای را به دست آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *