عوامل موثر در انتخاب و اصلاح طرح لبخند

عوامل موثر در انتخاب و اصلاح طرح لبخند

عوامل موثر در انتخاب و اصلاح طرح لبخند

امروزه زیبایی دندان ها امری ضروری بوده و داشتن خنده زیبا فقط به افراد مشهور و هالیوودی که همیشه جلوی دوربین هستند، اختصاص پیدا نمی‌کند بلکه امروزه هر کسی به دنبال زیبایی دندان های خود می باشد. برای این کار جراحان زیبایی دندان، زیادی هم در جامعه دست به کار هستند که به راحتی می توانید به آن ها مراجعه کنید.

در واقع می توان گفت که با این کار چهره شما جذاب تر شده و داشتن لبخندی زیبا توجه افراد را به سمت چهره شما جلب می نماید اما قبل از آن، باید یک دندانپزشک به معاینه دندان های شما بپردازد، تا بتواند بر اساس خرابی دندان هایتان طرح لبخند مناسب شما را با روش های اصلاحی موجود انتخاب کند.

در این مقاله قصد دارم از عواملی که در انتخاب و تصحیح طرح لبخند تاثیرگذارند صحبت کنم. شما نیز اگر به دنبال یک دندانپزشک زیبایی در اصفهان برای انجام خدمات ترمیمی و زیبایی مثل؛ لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و اصلاح طرح لبخند هستید. می‌توانید به دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان مراجعه کنید. در ادامه ی مقاله با من برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه باشید.

آشنایی با عواملی که نیاز به اصلاح طرح لبخند دارند:

در حالت عادی شما باید دندان های فک بالایی تان نسبت به دندان های فک پایین به اندازه ی یک میلی جلوتر باشند اگر این چنین نیست واجب است به کمک جراحی این ناهماهنگی‌ها را برطرف نمایید.

 مواردی مانند: سن، توقعاتی که شخص از زیبایی دندان هایش دارد، جنسیت و فرم صورت به میزان خیلی زیادی در انتخاب طرح مورد نظر برای شما نقش دارند. در ادامه مقاله بیشتر راجع به عوامل تاثیر گذار در نازیبا شدن خنده صحبت خواهم کرد.

رشد بیش از اندازه ی فک:

در صورتی که فک شخصی بیش از اندازه رشد کرده باشد باعث می شود زمانی که شخص می خندد دندان هایش بیش از حد قابل رویت باشند. که این خود یک عامل مهم زیبا نبودن خندیدن به شمار می آید.

رشد زیاد از حد دندان های موجود در فک بالا:

بعضی اوقات ممکن است که دندان‌های فک بالا خیلی زیاد تر از حد طبیعی بزرگ شوند و رشد کنند و در تماس زیاد با دندان های فک پایین قرار بگیرند و در نتیجه باعث ایجاد ظاهری بد در دندان های شما بشوند که نیاز به درمان داشته باشید. هم چنین مواردی مثل؛ زیاد بودن ارتفاع فک و به اندازه رشد نکردن لثه ها می توانند شما را به درمان طرح خنده تان وادار کنند.

کم بودن میزان ارتفاع لب:

در صورتی که ارتفاع لب کوتاه باشد نیز از زیبایی تبسم شما کاسته خواهد شد، بنابراین فرد باید با مراجعه به یک جراح زیبایی ارتفاع لب های خود را بلند نماید تا طرح خنده آن زیبا گردد.

مورد بعدی رشد و نمو بیش از اندازه ی کل دندان ها می باشد در صورتی که دندان ها و لثه های شما از حد معمول بزرگتر شده باشند باعث ایجاد ناهمخوانی با چهره شما شده و هنگام خندیدن دندان های شما بیش از اندازه قابل رویت خواهند بود.

 یک مورد دیگر داشتن تبسم لثه ای است که در این مورد به هنگام خندیدن فرد، لثه ها کاملا قابل مشاهده اند، این حالت می‌تواند متوسط، خفیف، پیشرفته یا حتی شدید باشد که در زیبایی خندیدن فرد تاثیرات منفی دارد و بهتر است که به یک جراح متخصص فک و صورت و دهان برای درمان آن مراجعه نمایید تا به تصحیح آن بپردازد و مشکل شما را برطرف کند.

نامرتب بودن دندان ها:

 یکی از مواردی که اثر منفی در زیبایی خندیدن شما دارد، داشتن دندان های نامرتب و به هم ریخته است که با درمان کردن این نامنظمی دندان ها می توانید به زیبایی بیشتر فک و دهان خود کمکی کرده باشید و علاوه بر آن باید گفت که رعایت بهداشت در دندان های مرتب کار راحت‌تری می باشد تا دندان های نامرتب. یک عامل دیگر که نیاز به تصحیح شکل تبسم دارد دندانهای فاصله دار است که در ادامه مقاله راجع به آن بیشتر توضیح خواهم داد.

داشتن دندان های فاصله دار:

عوامل مختلفی مثل بیماری های لثه، عوامل ژنتیکی داشتن دندان های اضافه، کوچکی سایز دندان ها و غیره می توانند باعث ایجاد فاصله در بین دندانهای شما بشوند که در کم شدن زیبایی تبسم شما موثرند، بنابراین با روش های مختلفی که برای زیبایی طرح لبخند وجود دارند شما می‌توانید به رفع این مشکل بپردازید و زیبایی خنده تان را دوچندان کنید.

 اکنون که آشنایی لازم را در مورد موارد نیاز به تصحیح قالب خنده دریافت نموده اید بهتر است به چند روش درمانی آن نیز در ادامه مقاله اشاره‌ای داشته باشم پس در ادامه من را همراهی کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردم روش های اصلاحی بسیارند که بر اساس رنگ دندان ها و رنگ پوستتان مشکلات دهان و دندان و غیره، دندانپزشک مربوطه تصمیم به انتخاب یک روش برای تصحیح قالب لبخند می کند. در ادامه به چند مورد از این روش های ترمیمی به صورت خلاصه اشاره خواهم کرد.

لمینت دندان:

این روش مناسب دندان هایی است که کاملا به هم ریخته و شکسته می باشند. جنس مواد استفاده شده در لمینت سرامیکی بوده و بعد از تراشیدن سطحی دندان ها یک لایه نازک از این مواد را بر روی دندانها توسط بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان برای از بین بردن نواقص آن ها و برطرف کردن زشتی های آن می گذارند.

روش ارتودنسی:

این روش نیز مانند ایمپلنت در دندان های نامرتب و کج کاربرد دارد و باعث مرتب شدن آن ها می گردد.

 روش کامپوزیت ونیر:

در این روش زیبایی یک مواد خمیری شکل را بر روی سطح دندان ها چسبانده و سپس به پولیش کردن آن برای رفع مواد اضافه و نواقص موجود می پردازند که میزان صدمه رسیدن به دندان ها در روش کامپوزیت دندان اصفهان بسیار کم است.

جراحی کردن فک:

همان گونه که صحبت کرده بودم یک نمونه از مواردی که نیاز به تصحیح نمودن قالب خنده دارد رشد بیش از اندازه و یا کوچک بودن بیش از اندازه فک می باشد که نیازمند جراحی بوسیله ی یک جراح متخصص در این زمینه است.

آخرین روشی که قصد دارم به شما راجع به آن بگویم لومیزر است که جنس مواد کاربردی در آن سرامیکی از نوع نانو کریستال می باشد و آن را به صورت سطحی و یک لایه ی کم ضخامت روی دندان ها می گذارند.

نتیجه گیری:

در این مقاله از مسائل مهمی که در کم شدن زیبایی لبخند شما موثر بودند و نیاز به درمان داشتند صحبت شد با توجه به مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم شما حتماً باید قبل از اقدام به اصلاح لبخندتان معاینه شوید و بعد از آن نیز بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمایید چرا که رعایت بهداشت در میزان طول عمر این نوع روش ها موثر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *