پودر استخوان چیست چه تاثیری در ایمپلنت دندان دارد

پودر استخوان چیست چه تاثیری در ایمپلنت دندان دارد

پودر استخوان چیست چه تاثیری در ایمپلنت دندان دارد ؟

برای کسانی که استخوان فک آنها تراکم پایینی دارد، قبل از کاشت دندان باید پیوند استخوانی انجام دهند. که در صنعت دندانپزشکی و به کمک پودر استخوان امکان پذیر است. این جراحی توسط بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان انجام خواهد شد. در این مقاله توضیحاتی در مورد پودر استخوان و تاثیری که در ایمپلنت دندان دارد شرح داده خواهد شد.

پودر استخوان چیست؟

پودر استخوان به موادی گفته می شود که برای بازسازی استخوان و ایمپلنت دندان استفاده می شوند، تا فک استحکام بالایی داشته باشد. این پودرها در سایزهای کوچک و فابریک تولید شده اند. در صورتی که پزشک تشخیص دهد کاشت دندان امکان پذیر نیست، از روشی به نام پیوند استخوان کمک می گیرند که توسط متخصص جراحی ایمپلنت دندان اصفهان انجام می شود.

 پودر استخوان از منابع زیر تهیه و تامین می شوند.

منابع پودر استخوان

منبع اول:

سنتتیک ها هستند که در لابراتوارها و تخصص کمپانی تولید می شوند. یعنی مواد مصنوعی که با استفاده از فرآیندهای علم شیمی و توسط انسان ساخته می شوند.

منبع دوم:

از پودر استخوان حیوانی تهیه می کنند، عمدتا از استخوان گاو یا خوک تامین می شوند. بعد از فرآیندهایی آماده می شود سپس حساسیت زدایی شده و پروتئین ها حذف می شوند. سپس به عنوان یک ماده برای بازسازی و جایگزینی استخوان مورد استفاده قرر می گیرد.

منبع سوم:

این منبع انسانی می باشد یعنی با استفاده از استخوان انسان و انجام یکسری فرآیند پروتئین ها از بین می روند ولی اسکلت و اصل آن باقی می ماند. از این منابع در اندازه های مختلف استفاده می شود که هر کدام مزایا و معایبی دارند. از این پودرهای استخوانی چه از نوع حیوانی یا انسانی در بازسازی دیواره های استخوان، درمان ایمپلنت و موارد مشابه استفاده می شود. همچنین خیلی کمک کننده هستند منتهی باید توجه داشت بهترین و ایده آل ترین منبع، استخوان خود فرد می باشد. لازمه آن انجام جراحی در نقطه دوم از بدن حالا یا داخل یا خارج از دهان است. در غیر اینصورت بسته به شرایط، آلرژی و ملاحظات اجتماعی از این سه منبع استفاده می شود.

پودر استخوان چیست چه تاثیری در ایمپلنت دندان دارد

ایمپلنت چیست؟

جراحی ایمپلنت روشی است که در جای ریشه، پایه‌ های فلزی و پیچ ‌شکل به همراه دندان های مصنوعی قرار می دهند که بسیار شبیه به دندان‌های واقعی هستند. نحوه انجام آن به نوع وضعیت استخوان فک بیمار بستگی دارد که ممکن است شامل روش های مختلف باشد.

 ایمپلنت یک مزیت اصلی دارد که از دندان های جدید بیمار در برابر پوسیدگی محافظت می کند و بسیار مقاوم هستند. در این فرآیند باید استخوان ترمیم شود بنابراین به زمان نیاز است. این روند امکان دارد چند ماه طول بکشد ولی نتیجه پایانی عالی به دنبال دارد.

بهترین مواد پیوند استخوان برای ایمپلنت های دندانی

انتخاب ماده پیوند استخوان اغلب به ایجاد تعادل بین خواسته های بیمار و پیچیدگی کمبود استخوان بستگی دارد. در حالی که هدف نهایی هر پیوند استخوان یکسان است، نیازهای درمانی هر بیمار باید فردی باشد و ممکن است به انواع مختلفی از مواد پیوند استخوان نیاز داشته باشند تا موفقیت ‌آمیزترین نتایج حاصل شود. مهمترین معیار مواد در حالی است که بدن استخوان جدید تشکیل می دهد.

مواد رایج پیوند استخوان دندان

مواد پیوند استخوان قرار داده شده به عنوان چارچوبی برای رشد استخوان جدید عمل می کند، حفره ها و نقص ها را پر می کند و با استخوان اطراف به عنوان استخوان جدید قرار می گیرد. یکسری مواد برای استفاده در پیوند استخوان به کار می رود که عبارتند از:

  1. پودر استخوان اتوگرافت
  2. آلوپلاست یا مصنوعی
  3. پودر استخوان آلوگرافت
  4. مواد زنوگرافت
  • پودر استخوان اتوگرافت:

اتوگرافت حاوی پیوندهای استخوانی است که توسط دندانپزشک زیبایی از قسمتی از بدن خود بیمار گرفته می شود و به فک پیوند می زنند. در آخر نتایج بهتری به همراه خواهد داشت به همین خاطر به آن پیوند اتوژن می گویند.

  • آلوپلاست یا مصنوعی:

آلوپلاست یک ماده مصنوعی ساخته شده از هیدروکسی آپاتیت است که با استخوان فک سازگاری خوبی دارد. این مواد یک انتخاب عالی برای پیوند استخوان هستند.

  • پودر استخوان آلوگرافت:

این ماده از بانک استخوان که از بدن دیگران است تامین می شود. قابل استفاده برای افرادی می باشد که تمایلی به جراحی پیوند استخوانی از بدن خود را ندارند و باید از این پودر استفاده کنند.

  • مواد زنوگرافت:

مواد این پیوند از موجودات دیگر بدست می آید که در کشور ما از استخوان گاو تهیه می شود. نکته قابل توجه این است که ساختار مولکولی در استخوان های همه موجودات همانند هم هستند. پس این پودرها گزینه خوبی برای پیوند استخوانی در ایمپلنت دندان می باشند.

پیوند استخوان امکان پذیر است زیرا استخوان طبیعی توانایی بازسازی خود را دارد در صورتی که فضا و ساختاری برای رشد و شکوفایی فراهم شود. فرآیند پیوند استخوان ارتباط کمتری با نوع واقعی ماده انتخابی ایمپلنت استخوان دندانی داشته و بیشتر با تحریک فعالیت استئوبلاستی خود بدن برای تشکیل و ایجاد رشد استخوان جدید ارتباط دارد.

پودر استخوان چیست چه تاثیری در ایمپلنت دندان دارد

قبل از پیوند استخوان دندان چه اتفاقی می افتد؟

ابتدا دندانپزشک یک معاینه دهانی برای بررسی سلامت دندان ها، لثه ها و فک بیمار انجام می دهد. سپس با اسکن دندان می توان میزان از دست دادن استخوان ها را تعیین کرد. در مرحله بعد، دندانپزشک گزینه های درمانی را با مراجعه کننده در میان می گذارد و یک برنامه درمانی در پرونده شخصی برای رفع نیازهایش ایجاد می کند.

اگر به زیبایی دندان های خود می اندیشید می توانید همین حالا از دکتر دندانپزشک زیبایی اصفهان مشاوره رایگان بگیرید. شما را در زمینه ترمیم زیبایی در خصوص ایمپلنت و یا اینکه نیاز به پیوند استخوان دارید یا خیر راهنمایی می کنند تا بتوانید بهترین لبخند را داشته باشید.

کلام آخر:

از مطالب فوق دریافتیم زمانی که تحلیل استخوان در فک رخ داده باشد، پیوند استخوان دندان ضروری است. برای بازسازی استخوان های دندان نیاز به موادی داریم که از منابعی همچون استخوان خود بیمار یا دیگران، گاو یا خوک و دیگر موجودات تهیه می شوند. مسلما برای داشتن دندان سالم و ایمپلنت موفقیت آمیز باید از مرکز تخصصی مشاوره بگیرید. شما می توانید با بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان برای ترمیم و زیبایی در ارتباط باشید و در این خصوص پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *