مزایا و کاربردهای اسکنر سه بعدی در دنداپزشکی

مزایا و کاربردهای اسکنر سه بعدی در دنداپزشکی

مزایا و کاربردهای اسکنر سه بعدی در دنداپزشکی

فناوری در زمان های اخیر انقلابی در تشخیص و برنامه ریزی درمان های دندانپزشکی ایجاد کرده است، اسکنر داخل دهانی یکی از ابزارهای اصلی است که به بهبود رضایت بیماران کمک می کند. اسکنر داخل دهانی یک انتخاب هوشمندانه برای اعمال دندانپزشکی است که به ابزارهای تشخیصی دقیق، قابل اعتماد و آسان برای استفاده نیاز دارند. فناوری IRT آن از نظر بالینی اثبات شده است و اسکن های سه بعدی را ارائه می دهد که به بهینه سازی تشخیص، برنامه ریزی درمان و ارتباط با بیماران کمک می کند. در مطب دندانپزشک متخصص ایمپلنت در اصفهان این نوع مطالعه را با استفاده از دستگاه فوق العاده اسکنر داخل دهانی برای انجام تمام خدمات زیبایی انجام داده می شود تا از سلامت دندان اطلاع کامل بدست آورده شود.

اسکنر داخل دهانی چیست؟

اسکنر داخل دهانی یک ابزار تشخیصی کامل دندانی است که با یک اسکن، تصویری بهینه از دندان و لثه می گیرد. همچنین دسترسی فوری به نماهای کامل 360 درجه برای هر نقطه از سطح دندان بیمار را فراهم می کند. از طریق نور به دندان های بیمار می تابد و تصاویری با وضوح بالا می گیرد. این به متخصص اجازه می دهد تا کل دهان را در یک جلسه بدون نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس یا قالب گیری ببیند.

اسکنر داخل دهانی چگونه کار می کند؟

اسکنر داخل دهانی یک اسکنر دو بعدی است که از دندان ها و فک های شما عکس می گیرد. از این تصویر برای ایجاد یک مدل سه بعدی در رایانه استفاده می شود که دهان را در اندازه و مقیاس واقعی خود نشان می دهد. از آنجایی که اسکنر از مایعی استفاده نمی کند، لازم نیست قبل از انجام معاینه دهان خود را بشویید.

مزایا و کاربردهای اسکنر سه بعدی در دنداپزشکی

همانطور که قبلاً گفتیم، اسکنر داخل دهانی یک دستگاه الکترونیکی است که به دندانپزشکان امکان می دهد تا تصاویری از حفره دهان بیمار خود را به صورت سه بعدی ثبت کنند. این دستگاه دارای یک برنامه کامپیوتری است که در آن اطلاعات بیمار، نسخه پروتز و سایر مشخصات را وارد می کنند و سپس این داده ها را از طریق یک نرم افزار تخصصی به آزمایشگاه ارسال می کنند. این دستگاه تصاویری را می گیرد که بیمار می تواند تصاویر را به صورت سه بعدی بر روی صفحه نمایش با کیفیت تصویر بالا مشاهده کند که در آن رنگ دندان ها و لثه ها قابل مشاهده است.

مزایای اسکنر داخل دهانی

اسکنر داخل دهانی از یک نور پرقدرت برای اسکن و ارزیابی رنگ، بافت و خطوط دندان ها یا حفره ها استفاده می کند. استفاده از اسکنرهای داخل دهانی روشی سریع و بدون درد برای تشخیص دقیق مشکلات احتمالی در دهان هر بیمار قبل از انجام هر گونه درمانی مانند مینی ایمپلنت دندان است. این به دندانپزشک شما اجازه می دهد تا مشکلات را قبل از بدتر شدن درمان کند و به شما فرصتی می دهد تا برای کارهای دندانپزشکی آینده برنامه ریزی کنید.

اسکن داخل دهانی دقیق ترین مدل آناتومی موجود را در اختیار شما قرار می دهد. از این اطلاعات ارزشمند می توان برای هدایت برنامه ریزی درمانی، پیش بینی رفتار و برنامه ریزی برای تغییرات آتی در دهان استفاده کرد.

یک اسکنر لازمه تمام کارهای بازسازی است. هر چه اسکن ها زودتر انجام شود، نتایج بهتری حاصل می شود. اسکن ها بهترین نمایش ساختار دندان را ارائه می دهند و می توانند به شناسایی مناطقی که ممکن است پوسیدگی وجود داشته باشد کمک کنند.

قیمت اسکنر داخل دهانی

قیمت اسکنرهای داخل دهانی بسته به نوع دستگاهی که انتخاب می شود می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از دستگاه ها دستی هستند، در حالی که برخی دیگر برقی هستند. اسکنرهای دستی معمولاً مقرون به صرفه تر هستند، اما به کار دستی بسیار بیشتری از دندانپزشک شما نیاز دارند. یک اسکنر دستی باید از روی هر دندان عبور کرده و بچرخد تا تصاویر را با زاویه مناسب بگیرد تا بیشترین اطلاعات را به دست آورد.

آیا اسکنر داخل دهانی درد دارد؟

خیر، اسکن داخل دهانی اصلاً درد ندارد. در مطب دندانپزشکان زیبایی از اسکنرهای بسیار دقیق که نیازی به بی حسی موضعی قبل از اسکن ندارد استفاده می شود. این یکی از بهترین راه ها برای اطلاع از وضعیت دندان های شما است و شما به عنوان یک بیمار متوجه خواهید شد که نتایج اسکن تصویربرداری شما بسیار دقیق تر از هر نوع اسکن داخل دهانی دیگری است.

موارد استفاده از اسکنر داخل دهانی

این اسکنر برای تشخیص و برنامه ریزی درمان و طراحی لبخند توسط بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان استفاده می شود. همچنین برای درمان های ارتودنسی، ساخت پروتز روی دندان و روی ایمپلنت دیجیتال، اسپلینت دندان قروچه، روکش و … استفاده می شود.

این به دندانپزشکان امکان می دهد عیوب و نادرست بودن دندان ها، پرکردگی ها و غیره را مشاهده کنند. در زمان واقعی که نیاز به اصلاح دارند و همچنین به صورت بلادرنگ پایان یک درمان ارتودنسی را مشاهده کنند و با کامپیوتر الاینرهای نامرئی (مانند اینویزیلاین الاینر) طراحی و چاپ کنند.

مزایا و کاربردهای اسکنر سه بعدی در دنداپزشکی

سخن پایانی

اسکنرها کامپیوترهایی هستند که داده های کار مورد درخواست در آن وارد می شود، به این می گویند نسخه پروتز، هنگامی که این داده ها گرفته شد، ابزاری که وارد دهان می شود یک حسگر است که از قسمت های مختلف دهان عبور می کند. دهان و به این ترتیب تصویری از کل دندان های بیمار به دست می آید. اسکنر جدایی بین دندانی، نواحی و سطوح قطعات دندانی، سطوح کام، لثه و بقیه عناصر تشکیل دهنده معماری دهان را اندازه گیری می کند و سپس این تصاویر به آزمایشگاه پروتز فرستاده می شود تا بتوان از نمونه گرفته شده یک برداشت فیزیکی ایجاد کرد. در اکثر مواقع بهترین دکتر لیمنت و  کامپوزیت دندان در اصفهان از این دستگاه ها استفاده می کنند تا هم به نمای کامل دندان ها دسترسی داشته باشند و از روش های قدیمی قالب گیری دندان رها شوند.

امیدواریم که این مطلب برای شما کاربردی و مفید واقع شده باشد. به همین منظور اگر در این زمینه سوالاتی دارید که پاسخ داده نشده در قسمت دیدگاه ها می توانید برای ما درج کنید تا پاسخ داده شود و یا از طریق تماس با ما نوبت مشاوره حضوری را دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *