ایمپلنت فوری چیست

ایمپلنت فوری چیست

ایمپلنت با بار فوری چیست و چه مزایایی دارد

در دنیای گسترده دندانپزشکی، طیف گسترده ای از درمان ها وجود دارد که با توجه به نیاز هر بیمار استفاده می شود. ایمپلنت‌های فوری یکی از پرکاربردترین انواع ایمپلنت‌ها هستند و سلامت دهان و دندان را بهبود می‌بخشند. در مقاله امروز ما در مورد هر چیزی که باید در مورد ایمپلنت های فوری بدانید صحبت خواهیم کرد.

ایمپلنت های بار فوری

هنگام صحبت در مورد بارگذاری فوری روی ایمپلنت های دندانی، داشتن یک ایده کامل از چیستی آن ضروری است. ایمپلنت های دندانی یک ابزار دندانی هستند که توسط دندانپزشک متخصص ایمپلنت در اصفهان برای جایگزینی دندان هایی که به دلایلی مجبور به کشیدن شده اند استفاده می شود. پروتزهایی که دقیقاً به شکل یک دندان طبیعی هستند، روی ایمپلنت پیچ می شوند.

اکنون وقتی با ایمپلنت های دندانی با بار فوری سروکار داریم، با ایمپلنت هایی سروکار داریم که دندانپزشکان بلافاصله پس از کشیدن قطعه دندان قرار می دهند. به گونه ای که یک پروتز موقت دندان است که در حین ساخت پروتز نهایی به بیمار سپرده می شود.

پروتزهای دندانی ثابت باید با دقت زیادی ساخته شوند تا به درستی با حفره دهان بیمار سازگار شوند. با این حال، در حالی که مدت زمانی که برای ساخت روکش ثابت سپری می شود زیاد است، بیمار هیچ چیزی درون دهان خود ندارد تا فضای خالی شده را پر کند. به همین دلیل است که از ایمپلنتولوژی فوری استفاده می شود.

این روش شامل چه مواردی است؟

بارگذاری فوری ایمپلنت تکنیکی است که مدتی است مورد استفاده قرار می گیرد و مزایای بالایی دارد. اما، در اصل، مهم است که مشخص شود این روش دندانپزشکی شامل چه چیزی است.

ایمپلنت فوری دندان پس از کشیدن قطعات دندانی به دو دلیل توسط دندانپزشکان قرار می گیرد. اول از همه، تا بیمار بتواند زیبایی دندانی خود را بدون مشکل حفظ کند. و ثانیاً فضایی که دندان در آن قرار داشت همچنان اشغال شود تا سایر دندان ها حرکت نکنند.

به همین دلیل، زمانی که ایمپلنتولوژی بارگذاری فوری استفاده نمی شود، حرکات دندان های دیگر می تواند به جایگاه پروتز ثابت آسیب برساند، به این دلیل که در طول زمان ساخت، قطعات دندانی از جای خود جابجا شده اند.

ایمپلنت با بار فوری چیست

علاوه بر این، این یک روش دندانپزشکی است که به لطف سطح بالای تکنولوژی موجود امروزه امکان پذیر است. از آنجایی که دندانپزشکان با یک اسکنر و نرم افزار کار می کنند که وظیفه ایجاد یک برنامه ریزی سه بعدی را بر عهده دارد. بنابراین، ایجاد یک ایمپلنت دندانی موقت با دقت کافی به دست می آید.

همچنین بد نیست که در مورد اسکنر سه بعدی کمی مطالعه داشته باشید تا با کارایی این دستگاه آشنا شوید.

مزایای ایمپلنت با بار فوری

اکنون که کمی بیشتر در مورد بارگذاری فوری ایمپلنت می دانید، زمان آن رسیده است که مزایایی را که این روش دندانپزشکی ارائه می دهد برجسته کنید. و این است که مزایای زیادی از ایمپلنت های بار فوری وجود دارد و برای آنهاست که امروزه این تکنیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مدت درمان کوتاهتر است

زمان درمان واقعاً کوتاه شده است. زیرا بیمار برای آماده شدن پروتزهای ثابت برای استفاده از آن ها منتظر نخواهد ماند. بلکه می توانید مستقیماً از مطب دندانپزشکی با یک پروتز موقت خارج شود که برای فرد مفید خواهد بود. داشتن دندان های موقت از لحظه ای که دندانپزشکی را ترک می کنید چیزی است که به طور خاص مزایای بیشتری را به شما ارائه می دهد. مانند مواردی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

دهان شما در زیبایی شناسی پیروز خواهد شد

اول از همه، جنبه زیبایی شناسی وجود دارد. در طول زمان انتظار نیازی به پوشیدن و مخفی کردن جای دندان از دست رفته نخواهید داشت، اما زیبایی دندان شما به لطف قرار دادن این ایمپلنتولوژی فوری حفظ می شود.

توانایی جویدن را دوباره به دست خواهید آورد. به طور مشابه، توانایی جویدن شما نباید قطع شود. در حالی که پروتزهای فوری به اندازه پروتزهای ثابت با کیفیت نیستند، مطمئناً به شما کمک می کنند تا با همان سطح توانایی به جویدن ادامه دهید.

علاوه بر همه اینها، لازم نیست منتظر بمانید تا فرآیند استئواینتگراسیون انجام شود. از آنجایی که از روز اول این روندی است که به طور موثر شروع خواهد شد.

با ایمپلنت های بار فوری، مشکلات سازگاری با لثه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. از آنجایی که ایمپلنت از ابتدا دارای یک پروتز خواهد بود که به آن اجازه می دهد تا فرآیند سازگاری را آغاز کند که به آن امکان می دهد برای زمانی که پروتز ثابت قرار می گیرد آماده باشد.

برای بقیه دندان ها اضافه بار وجود ندارد

به لطف بارگذاری فوری پروتزهای موقت، هیچ بار اضافی روی بقیه قطعات دندانی وجود نخواهد داشت. به این ترتیب کل دندان مصنوعی به طور موثر به کار خود ادامه می دهد.

این یک جراحی بسیار ساده تر است، به طوری که در همان روزی که کشیدن انجام می شود، ایمپلنت دندان قرار می گیرد، روند جراحی بسیار ساده تر می شود. از آنجایی که در این روش بیمار فقط باید یک عمل جراحی دندان انجام دهد و نه دو عمل.

کلیدهای موفقیت ایمپلنت های بارگذاری فوری

با این حال، یکی دیگر از عواملی که در مورد این نوع ایمپلنت ها باید برجسته شود، کلید موفقیت ایمپلنت هایی است که بلافاصله بارگذاری می شوند. این کلیدها هستند که امکان کاهش هر چیزی را که به خطرات بارگذاری فوری ایمپلنت مربوط می شود را ممکن می سازد. پس بیایید به سراغ آنها برویم.

ایمپلنت را نمی توان حرکت داد

ابتدا باید توجه داشت که با وجود اینکه پروتز موقتی است، نمی توان ایمپلنت را در داخل حفره دهان جابجا کرد. این دقت بالا برای سلامت دندانی بیمار مهم است. از این رو کار با چنین تجهیزات پیشرفته ای برای ایجاد، این ایمپلنت های فورا بارگذاری می شود.

 

ایمپلنت با بار فوری چیست

استخوان سالم

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت تا کل پروسه به خوبی پیش برود این است که دندانپزشک زیبایی اصفهان باید از سالم بودن استخوان اطمینان حاصل کند. از آنجایی که روی استخوانی است که ایمپلنت در آن قرار می گیرد. بنابراین دندانپزشک باید ابتدا وضعیت استخوان دندان بیمار را بررسی کند.

سالم بودن فرد و دهان آن

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم این است که به طور کلی و هم دهان بیمار و هم خود فرد به طور خاص باید سالم باشد. در دهان مبتلا به عفونت یا نوع دیگری از بیماری، به طور کلی استفاده از این نوع ایمپلنت توصیه نمی شود.

اجتناب از ضربات

اکنون، کلید موفقیت این روش که به شما به عنوان بیمار بستگی دارد، اجتناب از ضربه زدن به دهان خود در حین داشتن پروتز موقت است. از آنجایی که این می تواند باعث ایجاد مشکل در ایمپلنت مورد نظر شود.

توصیه های دندانپزشک را دنبال کنید

نکته آخر اینکه، شما باید توصیه هایی را که دندانپزشک پس از قرار دادن ایمپلنت های بارگذاری فوری به شما می دهد، دنبال کنید. برخی از رایج ترین توصیه ها مربوط به مسواک زدن هر روزه دندان ها و پرهیز از عادات بد مانند مصرف الکل یا دخانیات است.

در سایت دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان در قسمت وبلاگ ما مقالات زیادی را در زمینه های مختلف زیبایی مانند ایمپلنت، کامپوزیت، لمینت و … آماده کرده ایم که می تواند راهنمای شما در تمامی این موارد باشد. همچنین برای حفظ سلامت دهان و دندان باید به تک تک توصیه هایی که دندانپزشکان به شما توصیه می کنند عمل کنید. اگر به هر نوع خدمات دندانپزشکی نیاز دارید، می توانید با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *