چرا پیچ های ایمپلنت دندان شل می شوند

چرا پیچ های ایمپلنت دندان شل می شوند

چرا پیچ های ایمپلنت دندان شل می شوند؟

برخی موقعیت های زندگی، به ویژه مربوط به مسائل بهداشتی و مراقبت از دندان، می تواند ما را مجبور به کاشت ایمپلنت دندان کند. بنابراین، اگر به این حد رسیده اید  که مجبور به کاشت ایمپلنت شده اید، باید بیشتر مراقب آنها باشید. از آنجایی که اگر با آنها به دقت رفتار نکنید، عواقب خاصی ممکن است برای شما اتفاق بیفتد، به همین دلیل و برای اینکه آماده باشید، امروز در مورد علت شل شدن پیچ های ایمپلنت دندان صحبت خواهیم کرد.

کاشت دندان ایمپلنت در اصفهان یک نوع درمان بسیار رایج است و موفقیت آن کاملاً تضمین شده است. به لطف ایمپلنت های دندانی، بیمار می تواند دندان های خود را بازیابی کند و دوباره لبخند زیبایی داشته باشد. با این حال، مانند هر نوع درمان، برخی از عوارض ممکن است ایجاد شود که نیاز به بررسی توسط متخصص دارد. در صورت مشاهده مقداری تحرک در تاج و یا هر قسمت از ایمپلنت، توصیه می کنیم که برای ارزیابی و بررسی های لازم به دندانپزشک متخصص ایمپلنت در اصفهان مراجعه کنید تا مشکل مشخص شود.

در پست امروز به شما می گوییم که دلایل اصلی شل شدن پیچ های ایمپلنت دندان چیست و برای رفع آن چه کاری می توانید انجام دهید.

پیچ های مختلف روی ایمپلنت ها

قبل از پرداختن به موضوع علل احتمالی شل شدن پیچ‌های ایمپلنت دندان، باید انواع پیچ‌ هایی را که در عمل کاشت ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند را نام ببریم.

فیکسچر و ابتمنت

در عمل کلی در مورد دو مورد صحبت می کنیم، پیچ هایی که به عنوان ثابت در استخوان عمل می کنند و پیچ هایی که تاج را ثابت می کنند.

اولین آنها فیکسچر ها هستند. این پیچ ها که معمولاً از تیتانیوم ساخته می شوند، در استخوان لنگر می زنند و به عنوان تکیه گاه عمل می کنند تا پروتز یا پروتزها به خوبی در فک ثابت شوند.

در مورد دوم، ما در مورد پیچی صحبت می کنیم که تاج دندان را به ایمپلنت ثابت می کند (پیچ ثابت شده در استخوان). اینها هنگام انتخاب درمان ایمپلنت با پیچ استفاده می شوند که اباتمنت نام دارد.

همچنین بد نیست به مقالات اباتمنت ایمپلنت و فیکسچر ایمپلنت مراجعه نمایید تا با عملکرد و کارایی این دو پیچ در ساختار ایمپلنت آشنا شوید.

چرا پیچ های ایمپلنت دندان شل می شوند

دلایل شل شدن پیچ ها در ایمپلنت های دندانی

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد و این موارد به وضعیت دندان و سطحی که بیمار در آن موقعیت است بستگی دارد. با این حال، رایج ترین آنها مواردی هستند که به طور دائم قرار می گیرند. که به وسیله پیچ به ریشه استخوانی دندان های مورد نظر متصل می شوند.

اکثر افرادی که ایمپلنت های دندان دائمی در دهان خود دارند، معمولاً با آنها مشکل ندارند. با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که می تواند باعث حرکت یا شل شدن پیچ های ایمپلنت دندان شود. اگر می خواهید از این اتفاق جلوگیری کنید، باید شایع ترین دلایل شل شدن پیچ های ایمپلنت دندان را بدانید. به این ترتیب، برای لحظه ای که باید از چنین موقعیتی عبور کنید، کاملاً آماده خواهید شد.

ایمپلنت بی کیفیت بود

در برخی موارد، دلایل شل شدن ایمپلنت های دندانی این است که خود ایمپلنت کیفیت پایینی داشت. از تاج ایمپلنت گرفته تا پیچ مورد نظر. این دلیل به این معنی است که مدت کوتاهی پس از قرار دادن آن، شروع به حرکت می کند.

اضافه بار اکلوزال

اضافه بار اکلوزال به نیروی وارد شده به ایمپلنت اشاره دارد. دندانپزشک باید از تنظیم صحیح ایمپلنت بدون نیروی بیش از حد مراقبت کند تا از شل شدن یا حتی شکستن پیچ جلوگیری کند.

شما از مسواک برقی استفاده می کنید

هنگامی که ایمپلنت دندانی را انجام دادید، باید هنگام تمیز کردن دندان‌های خود بسیار مراقب باشید. اول از همه، استفاده از مسواک برقی را فراموش کنید. از آنجایی که به دلیل لرزش آنها، پیچ می تواند شروع به شل شدن کند و به زودی متوجه حرکت ایمپلنت خواهید شد.

شما از دندان قروچه رنج می برید

اگر فردی هستید که از دندان قروچه رنج می‌برید، باید در کاشت ایمپلنت دندان دقت ویژه‌ای داشته باشید. این وضعیت که باعث می شود دندان های شما به طور غیر ارادی با یکدیگر برخورد کنند، حرکاتی ایجاد می کند که باعث شل شدن پیچ های ایمپلنت می شود.

شما مراقبت های لازم را انجام نمی دهید

در نهایت، وقتی می‌پرسید چرا پیچ ‌های ایمپلنت دندان شل می‌شوند، باید عادات خود را ارزیابی کنید. خوب، با عدم مراقبت های لازم، باعث شل شدن محسوس ایمپلنت می شوید. این می تواند ناشی از حرکات ناگهانی هنگام مسواک زدن، نوشیدن نوشیدنی های خیلی سرد یا خیلی گرم، بد نخ دندان کشیدن ایمپلنت و … باشد.

رد ایمپلنت

ایمپلنت ها از تیتانیوم ساخته شده اند، ماده ای که برای جلوگیری از عوارض با بدن انسان سازگاری زیستی دارد. با این حال، ممکن است اتفاق بیفتد که بیمار به دلیل بهبود نادرست زخم، ایمپلنت را توسط بدن رد کند. این می تواند باعث التهاب لثه، درد و ناراحتی عمومی شود و راه حل آن برداشتن ایمپلنت و تلاش برای قرار دادن مجدد آن در آینده است.

عمل بد دندانپزشک

دلیل دیگر از دست متخصصی است که کاشت ایمپلنت را انجام می دهد. گاهی اوقات ممکن است دندانپزشک فشار زیادی به ایمپلنت وارد کند یا آن را به اندازه کافی سفت نکند، که باعث باز شدن پیچی می شود که کل ایمپلنت دندان را نگه می دارد.

اگر به طور ناخواسته این مشکل برای شما پیش آمده می توانید با مراجعه به دکتر محمد عاطفت بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان که در زمینه کاشت ایمپلنت دارای تخصص و تجربه کافی است، درمان خود را این بار اصولی تر انجام دهید.

چرا پیچ های ایمپلنت دندان شل می شوند - دکتر ایمپلنت دندان

چگونه از لق شدن ایمپلنت های دندانی جلوگیری کنیم؟ مراقبت از ایمپلنت دندان

برای جلوگیری از بروز مشکل در ایمپلنت دندان، دندانپزشکان یک سری دستورالعمل ها را توصیه می کنند که بعد از این جراحی باید رعایت شود. واضح است که همانطور که در قسمت عللی که باعث شل شدن پیچ های ایمپلنت می شود توضیح دادیم دلایلی وجود دارد که خارج از کنترل ماست و باعث این تحرک آزاردهنده دندان می شود. با این حال، توصیه هایی وجود دارد که می توانیم در خانه خود برای کمک به امکان سنجی ایمپلنت انجام دهیم:

بهداشت دهان و دندان را سه بار در روز رعایت کنید. سلامت دهان و دندان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند پریودنتیت ضروری است که اگر روی ایمپلنت ها تأثیر بگذارد، می تواند منجر به پری ایمپلنتیت شود.

 این بیماری اطراف ایمپلنت شامل التهاب بافت های اطراف ایمپلنت دندانی است. با عقب نشینی لثه ها و از دست دادن استخوان، امکان پذیری و موفقیت ایمپلنت را به خطر می اندازد.

از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که به دلیل قرار گرفتن در دمای بسیار زیاد – خیلی سرد یا خیلی گرم خودداری کنید.

از مصرف دخانیات جلوگیری کنید

با استفاده از یک برس نرم، لثه را در جایی که ایمپلنت(های) دندان قرار دارد با دقت تمیز کنید.

برای بررسی تکامل ایمپلنت دندان به طور دوره ای به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

در مقاله دیگری ما قبلاً در مورد تفاوت هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت چیست نیز محتوایی آماده کرده ایم که می تواند به شما کمک کند که بیشتر با ساختار ایمپلنت آشنا شوید.

اگر پیچ ایمپلنت را شل کرده اید چه باید کرد؟

وقتی مطمئن شدید که پیچ ایمپلنت شل شده است، باید نسبت به این موضوع اقدام کنید. اگر هیچ کاری در مورد آن انجام ندهید، باعث می‌شوید کل ایمپلنت از دهان شما جدا شود. به همین دلیل است که به محض احساس حرکت در دندان یا دندان هایی که واقعاً ایمپلنت هستند، باید به متخصص مراجعه کنید. می توانید به دندانپزشک اصلی خود مراجعه کنید یا اگر فکر می کنید تقصیر او بوده است، به یک قرار ملاقات با دندانپزشک دیگری بروید.

حقیقت این است که فقط یک دندانپزشک می داند که برای تنظیم مجدد پیچ ​​به درستی چه کاری انجام دهد. به گونه ای که تاج ایمپلنت به حالت صحیح خود برگردد و تا آخر عمر به همین شکل باقی بماند. به طوری که هرگز دوباره برای شما دردسر ایجاد نکند.

آیا پیچ ایمپلنت شل شده و به کمک نیاز دارید؟

اگر به دنبال یک متخصص مناسب در شهر اصفهان هستید، باید یک قرار ملاقات در مطب دکتر عاطفت تعیین کنید. در اینجا شما تمام خدمات لازم را برای برخورد مناسب با شرایطی از این نوع پیدا خواهید کرد. به خصوص برای درمان به موقع آن و بازیابی ساختار ایمپلنت به روش مناسب.

در مطب دندانپزشکی ما می توانید متخصص مناسب را پیدا کنید تا در صورت شل شدن پیچ های ایمپلنت دندان شما را درمان کنند. همه اینها بدون نیاز به جراحی جدی و بدون ایجاد درد زیاد. همچنین می توانید درمان های زیبایی کامپوزیت دندان در اصفهان و لمینت دندان اصفهان را نیز در این مرکز به بهترین صورت انجام دهید.

بنابراین، اگر می خواهید در اسرع وقت با ما یک قرار ملاقات بگذارید، بهتر است برای انجام این کار به بخش تماس با ما مراجعه کنید. در آنجا شماره تلفن، آدرس، ایمیل و … را پیدا خواهید کرد که از طریق آنها می توانید با ما ارتبات برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *