علت های لق شدن ایمپلنت

علت های لق شدن ایمپلنت

علت های لق شدن ایمپلنت کدام اند؟

تاکنون همه ما راجع به ایمپلنت و کامپوزیت دندان شنیده ایم ، و اکثر ما به دنبال راهی برای زیبا تر نشان دادن دندان هایمان بوده ایم، اما ایمپلنت و کامپوزیت دندان چه روش هایی هستند و چه زمان از آن ها می توان استفاده کرد؟ در این مقاله شما را با دو واژه کامپوزیت دندان و ایمپلنت بیشتر آشنا خواهم کرد.

کامپوزیت دندان چیست ؟

کامپوزیت یک ماده خمیری به رنگ دندان ها است که قابلیت انعطاف پذیری دارد و بیشتر در طرح لبخند به عنوان یک ماده پر کردنی و زیبایی دندان از آن استفاده می شود از کامپوزیت برای برطرف کردن عیب های دندان فاصله های بین دندان ها و حفره هایی که در دندان شما بر اثر پوسیدگی به وجود آمده است استفاده می شود. در روش کامپوزیت، دندان ها معمولاً هیچگونه تراشی نمی خورند و دندانپزشک بعد از قرار دادن ماده کامپوزیت بر روی سطح دندان شما به آن فرم داده و سپس با تاباندن نور آبی رنگی که نور فرابنفش است به مدت چند ثانیه، بر روی سطح دندان شما کامپوزیت را سفت و محکم می کند.

تعرفه کامپوزیت دندان اصفهان

پس اگر به دنبال زیبایی دندان هایتان و سفید تر شدن آن ها هستید کامپوزیت دندان اصفهان روش مناسبی برای شما می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

در روش ایمپلنت از پیچی که جنس آن از تیتانیوم است به عنوان ریشه دندان در افرادی که دندان های خود را از دست داده‌اند استفاده می شود. در این روش شما تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی قرار می گیرید و سپس با جراحی لثه پیچ تیتانیومی را در استخوان فک شما قرار می دهند پس از مدتی استخوان فک شما رشد کرده در اطراف این پیچ قرار می‌گیرد که به این فرایند جوش خوردن دندان به اطراف پیچ، فرایند یکپارچگی دندان گفته می شود، که معمولا دو تا شش ماه زمان می برد، این فرایند باعث می شود پیچ، ثابت در استخوان فک شما به عنوان ریشه دندان قرار بگیرد و پس از آن یک تاج دندان مصنوعی روی پیچ قرار می گیرد.

روش کاشت ایمپلنت به عنوان یک روش دائمی برای جایگزین کردن دندان های از بین رفته تان استفاده می شود و معمولاً طول عمر این روش بیشتر از 25 سال می باشد، اما قبل از انجام آن، استخوان فک شما و وضعیت دهان و دندان شما باید توسط دندان پزشک بررسی شود.

خدمات ایمپلنت در اصفهان

خدمات ایمپلنت در اصفهان

لق شدن ایمپلنت:

اگرچه روش کاشت ایمپلنت همیشه موفقیت آمیز بوده است اما در موارد بسیار نادری ممکن است افراد پس از یک سال از کاشت یا حتی بعد از 10 سال نیز دچار عارضه لق شدن ایمپلنت شوند ، که لق شدن ایمپلنت می تواند ناشی از دو ناحیه باشد.
1- محل اتصال تاج و پیچ:
در اکثر موارد علت لق شدن ایمپلنت دندان ، به خاطر محل اتصال تاج و پیچ ایمپلنت می باشد که در این نوع لق شدگی ، دندانپزشک تاج ایمپلنت را تعویض می کند

3- محل اتصال پیچ و فک:
دومین گزینه لق شدن ایمپلنت می تواند ، از اتصال بین استخوان فک و ایمپلنت باشد که اگر این اتصال از بین برود از نتایج حادتری برخوردار است.

لق شدن ایمپلنت را چگونه تشخیص دهیم؟

در صورتی که ایمپلنت شما شل شود علائمی از جمله :خونریزی لثه در هنگام لمس کردن بافت اطراف ایمپلنت، درد در محل ایمپلنت و تغییر رنگ لثه اطراف آن را مشاهده خواهید کرد.

چند مورد از مهمترین دلایل لق شدن ایمپلنت:

پرتو درمانی سر و گردن در افرادی که مبتلا به بیماری سرطان هستند، رعایت نشدن بهداشت دهان و دندان توسط فرد پس از کاشت ایمپلنت، نداشتن رژیم  غذایی مناسب، افرادی که دچار بیماری دندان قروچه هستند، بافت نامناسب لثه، افرادی که فرآیند یکپارچگی دندان در آن ها اتفاق نیفتاده باشد و استخوان فک در اطراف پیچ تیتانیومی ایمپلنت جوش نخورده باشد، در صورتی که فرد دچار بیماری های کلیوی کبدی و دیابتی باشد، اگر بافت لثه اطراف ایمپلنت دچار عفونت شده باشد و در آخر استعمال دخانیات در فردی که کاشت ایمپلنت انجام داده است، می تواند از شایع ترین علت های لق شدن ایمپلنت دندان باشد.

نکته مهم در مراقبت از ایمپلنت رعایت کردن بهداشت دهان و دندان است، بعد از کاشت ایمپلنت، لثه های اطراف ایمپلنت حساس و مستعد عفونت می شوند، بنابراین باید دوبار در روز حتماً مسواک بزنید و از دهانشویه های غیر الکلی برای پاکسازی لثه های اطراف ایمپلنت استفاده کنید تا بتوانید ماندگاری ایمپلنت را بیشتر کنید.

راه های جلوگیری از لق شدن ایمپلنت:

قبل از اینکه کاشت ایمپلنت انجام دهید، اگر فردی هستید که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستید بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی استفاده می‌کنید بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید. چرا که دارو هایی که برای سیستم ایمنی مصرف می‌کنید می‌تواند فرآیند یکپارچگی دندان شما را دچار مشکل کنند و در نتیجه باعث لق شدن ایمپلنت شما شوند.

اقدامات درمانی در زمان  لق شدن ایمپلنت:

بسته به علت لق شدن ایمپلنت، درمان آن متفاوت میباشد.

اگر علت شل شدن ایمپلنت شما از کوچک یا نا مناسب بودن پیچ یا تاج ایمپلنت تان باشد هر دوی آن ها توسط دندانپزشک تعویض می گردند ، اما اگر بافت لثه اطراف ایمپلنت شما دچار عفونت شده باشد این عفونت توسط پزشک تخلیه می شود و یک دوره آنتی بیوتیک برای درمان عفونت شما تجویز می گردد. اما اگر فک شما نسبت به ایمپلنتی که کاشتید ، دچار ناسازگاری شده باشد توسط  دندانپزشک ایمپلنت شمارا خارج می گردد.

علت های لق شدن ایمپلنت

عدم درمان به موقع لق شدن ایمپلنت و عواقب آن:

اگر شما دارای سیستم ایمنی ضعیفی می باشید، و یا زمانی که دچار لق شدگی ایمپلنت می شوید، به موقع به پزشک مراجعه نکنید،حرکت کردن ایمپلنت در داخل لثه شما می‌تواند، باعث عفونت و زخم شدن لثه شما شود، که اگر این عفونت در اسرع وقت درمان نشود، می تواند باعث عفونت کل دهان و دندان های شما شده و سپس توسط جریان خون این عفونت، وارد گردن، فک و در نهایت مغز شما شود. این مسمومیت خون می تواند باعث بیماری آنژین لودینگ شود، که در این بیماری، فرد دچار احساس خفگی و مننژیت خواهد شد.

نتیجه گیری:

برای اینکه کاشت ایمپلنت شما موفقیت آمیز باشد، به دلیل حساس بودن این روش بهتر است دندانپزشکی را انتخاب کنید، که مهارت کافی برای این کار را داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان با خیال راحت دندان خود را بکارید. البته بعد از کاشت ایمپلنت از رژیم غذایی با مواد غذایی نرم استفاده کنید و از جویدن غذا های سخت جلوگیری کنید و همچنین بهداشت دهان و دندان هایتان را قبل و بعد از این کاشت به خوبی رعایت کنید تا به مشکل بر نخورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *