ایمپلنت دندان برای کند کردن پیری صورت

ایمپلنت دندان برای کند کردن پیری صورت

ایمپلنت دندان برای کند کردن پیری صورت

عوامل زیادی در افزایش سن تقویمی ما در صورت نقش دارند و بیشتر آنها به خوبی شناخته شده اند. اما یک عامل وجود دارد که برای عموم مردم چندان مشهود نیست: سلامت دندان. یک صورت متقارن با پوستی سالم به ساختار استخوانی زیرین دست نخورده نیاز دارد. این در بزرگسالان جوانی که ساختار استخوانی در شرایط خوبی دارند نشان داده شده است.

در افراد میانسال و بالاتر که با ساختار استخوانی خوب توانسته اند یکپارچگی صورت خود را حفظ کنند همین امر مشاهده می شود که می توان آن را پیری برازنده نامید، اما این یک پدیده تصادفی یا شانسی نیست. ارتباط مستقیمی با وضعیت سلامت دهان و دندان شما دارد. یک فرد 65 ساله که توانسته تمام دندان های خود را حفظ کند، بسیار جوان تر از فردی همسن و سال خود که دندان های خود را از دست داده و از دندان مصنوعی استفاده می کند، جوان تر به نظر می رسد.

تغییرات طبیعی صورت مرتبط با روند پیری می تواند با از دست دادن دندان ها و در نتیجه از دست دادن استخوان صورت تسریع شود. با گذشت سالها، دهان و صورت ما نیز نشانه های گذر زمان را نشان می دهد: خشکی دهان، سایش سطح دندان، تحلیل رفتن لثه، تغییر رنگ… یک سری علائم که هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکردی ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

شایع ترین مورد، از دست دادن یک یا چند دندان است که علاوه بر تغییر تصویر، غذا خوردن را برای ما مشکل ساز می کند که بر سیستم گوارش ما نیز تأثیر می گذارد و آن را مجبور می کند بیش از حد لازم کار کند. علاوه بر این، فقدان دندان منجر به تحلیل استخوان می شود که پیری صورت را تسریع می کند.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست
ایمپلنت زیرکونیا اصفهان

پیری صورت دقیقا چیست و علائم آن کدام است؟

هنگامی که ما تراکم استخوان را از دست می دهیم، ساختار صورت ما تغییر می کند و پوست قوام خود را از دست می دهد. این در علائم مختلفی منعکس می شود که بر کل حالت چهره تأثیر می گذارد و آن را پیر می کند.

  1. چین و چروک در اطراف دهان ایجاد می شود

معمولاً اولین تغییر و واضح ترین آن است. تحلیل استخوان بر بعد عمودی صورت ما تأثیر می گذارد، در ارتفاعی که از پایه بینی تا چانه می رود. هنگامی که استخوان فک تحلیل می یابد و در نتیجه بعد عمودی، چین در گوشه لب افزایش می یابد و باعث ایجاد چین و چروک های شناخته شده و ترسناک در اطراف دهان می شود.

  1. لب ها نازک تر می شوند

با گذشت زمان به روشی طبیعی، پری لب و قوام عضلات صورت از بین می رود. هنگامی که کمبود استخوان نیز وجود داشته باشد، لب ها چین خورده و چین و چروک ایجاد می شود.

  1. بینی بزرگتر به نظر می رسد

هنگامی که لب بالایی به دلیل عدم وجود دندان ها و/یا از دست دادن استخوان فرو می رود، باعث می شود بینی از نظر بصری بزرگتر به نظر برسد. در صورتی که فرورفتگی در لب پایین رخ دهد، باعث می شود چانه نوک تیزتر به نظر برسد.

  1. حالت چهره تغییر می کند

اگر یک یا چند دندان وجود نداشته باشد، استخوان فک بالا کم می‌شود یا آتروفی می‌شود و در نتیجه گوشه‌های لب به سمت پایین خم می‌شوند و باعث بروز غم و اندوه می‌شوند. این چیزی است که به عنوان بیان یا “نشانه عروسکی” شناخته می شود.

آیا ایمپلنت دندان پیری صورت را کند می کند؟

هنگام از دست دادن دندان، فک دچار تحلیل استخوان می شود. این باعث تسریع پیری صورت می شود. ایمپلنت های دندانی در استخوان جذب می شوند و آن را تثبیت می کنند. از طریق استئواینتگراسیون ایمپلنت، می توان ابعاد و تراکم استخوان را حفظ کرد. به این ترتیب پیری حالت چهره کند می شود.

علاوه بر کاهش سرعت تحلیل استخوان، ایمپلنت های دندانی مزایای دیگری نیز دارند. آنها همچنین به جلوگیری از جمع شدن لثه کمک می کنند و نتایج طبیعی را بدون آسیب رساندن به بقیه دندان ها ارائه می دهند. درمان های دیگر مانند پل های ثابت منجر به لبخند طبیعی کمتری می شود.

ایمپلنت دندان اصفهان می توانند تا آخر عمر دوام بیاورند. اما برای دستیابی به این هدف، حفظ یک روال بهداشتی خوب دهان و دندان راحت است. در غیر این صورت، بیمار ممکن است دچار پری ایمپلنتیت شود که شامل التهاب بافت های اطراف ایمپلنت است.

ایمپلنت دندان برای کند کردن پیری صورت

ایمپلنت چگونه به کاهش پیری صورت کمک می کند؟

افراد بیشتری وجود دارند که جایگزین دندان های از دست رفته از طریق ایمپلنتولوژی دندان می شوند. ایمپلنت های دندانی به ما این امکان را می دهند که زیبایی و عملکرد دهان را بازیابی کنیم تا بتوانیم به طور معمول غذا بخوریم، بنوشیم، صحبت کنیم و بخندیم.

علاوه بر این، از آنجایی که آنها در استخوان فک قرار می‌گیرند و به عنوان ریشه‌های مصنوعی عمل می‌کنند، پس از ساخت ایمپلنت، فرآیند انسداد استخوانی آغاز می‌شود که به حفظ استخوان کمک می‌کند.

به لطف ساخت ایمپلنت دندان در اصفهان و حرکت و نیرویی که هنگام جویدن از آن استفاده می کنیم، رشد استخوان تحریک می شود و تراکم و حجم استخوان اطراف حفظ می شود. علاوه بر این، تا زمانی که لثه سالم بمانند، از بین رفتن لثه ها جلوگیری می کنند. بنابراین، با از دست ندادن استخوان، اثرات مختلف پیری صورت را کاهش می دهیم.

در مطب دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان ما مناسب ترین راه حل ها را برای هر مورد ارائه می دهیم. ما یک متخصص در پزشکی زیبایی داریم که می تواند به شما در بهبود تمام جنبه هایی که نیاز به تقویت زیبایی شناختی دارند، چه لب ها و چه بافت اطراف دهان، کمک کند.

علاوه بر این، با رعایت عادات بهداشتی دهان و دندان، مراجعه منظم به دندانپزشک برای جلوگیری از بروز بیماری های پریودنتال و رژیم غذایی سالم و متعادل، به تاخیر انداختن علائم پیری صورت کمک می کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *