فاصله بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت

فاصله بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

فاصله بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است ؟

زمانی که اگزودنتیا (کشیدن یک یا چند دندان) انجام می شود، لازم است قبل از نصب ایمپلنت نهایی توسط متخصص ایمپلنت در اصفهان ، مدتی صبر کرد تا لثه ها بهبود یابند. در درمان‌های سنتی، این زمان انتظار معمولاً سه ماه برای بالغ شدن سوکت قبل از کاشت ایمپلنت است و سپس باید سه ماه دیگر برای یکپارچگی استخوانی کامل آن قبل از نصب تاج نهایی صبر کرد. به عبارت دیگر، کل زمان درمان تقریباً شش ماه است.

اما روش دیگری برای نصب ایمپلنت وجود دارد که امکان کاهش زمان بهبودی و در نتیجه زمان انتظار برای نصب تاج نهایی را فراهم می کند. این ایمپلنت با بارگذاری فوری است که در این روش امکان کشیدن دندان و نصب پیچ فلزی در همان جراحی وجود دارد. بنابراین، زمان بهبودی تنها دو یا سه ماه تا نصب تاج خواهد بود. در طول این دوره انتظار، بیمار از پروتز موقت استفاده می کند که به زیبایی لبخند اجازه می دهد تا در طول زمان بهبود ایمپلنت در اصفهان حفظ شود. به عبارت دیگر، با روش ایمپلنتولوژی بارگذاری فوری، کل زمان درمان تقریباً سه ماه است.

شایان ذکر است که روش بارگذاری فوری تنها در برخی شرایط و پس از ارزیابی کامل بیمار توسط دندانپزشک قابل انجام است. به عنوان مثال، انجام این کار در دندان های مولر توصیه نمی شود، زیرا ریشه های آنها بسیار پهن است و هنگام نصب پیچ پس از کشیدن دندان، به خوبی در استخوان ثابت نمی شوند. در این مورد، لازم است قبل از کاشت ایمپلنت، پیوند استخوان انجام شود یا منتظر دوره بهبودی استخوان طبیعی باشید.

آیا می توان ایمپلنت دندان را بعد از کشیدن دندان گذاشت؟

دلایل کشیدن دندان طبیعی بسیار متنوع است و بنابراین امکان جایگزینی فوری دندان کشیده شده با ایمپلنت دندان به هر موقعیتی بستگی دارد. در هر صورت، در اکثریت قریب به اتفاق موارد، امکان کاشت ایمپلنت دندان پس از کشیدن دندان وجود دارد.

فاصله بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت

عوامل موثر بر درمان ایمپلنت دندان پس از کشیدن دندان

مدت زمانی که باید برای کاشت ایمپلنت دندان پس از کشیدن دندان طبیعی صبر کنید، بسته به عوامل مختلف متفاوت است. اصلی ترین آنها عبارتند از:

نوع دندان

اگر دندان کشیده شده مولر باشد، ریشه ها از اندازه پیچ ایمپلنت دندانی پهن تر هستند. بنابراین باید منتظر دوره بلوغ آلوئول و بازسازی استخوان بود تا بتوان ایمپلنت را نصب کرد. این دوره می تواند بین 1 تا 3 ماه متغیر باشد.

از طرف دیگر، اگر دندان کشیده شده، دندان قدامی مانند دندان ثنایا یا نیش باشد، ریشه باریکتر است. در این مورد، بررسی اینکه آیا پس از استخراج استخوان به اندازه کافی باقی مانده است، ضروری خواهد بود. در این صورت، ایمپلنت دندانی را می توان بلافاصله پس از کشیدن، با روش ایمپلنت بار فوری نصب کرد.

درجه عفونت

اگر دلیل کشیدن دندان عفونت باشد، درجه بیماری مستقیماً بر مدت انتظار برای نصب ایمپلنت دندان تأثیر می گذارد. اگر عفونت دندان بسیار پیشرفته یا بسیار بزرگ باشد، لازم است ابتدا درمان برای بهبود بیماری قبل از نصب ایمپلنت دندان انجام شود. علاوه بر تمیز کردن عمیق بالینی، قبل از نصب ایمپلنت با خیال راحت تر، باید منتظر ماند تا عفونت به طور کامل از بین برود. این زمان بسته به شدت عفونت متفاوت خواهد بود.

بافت استخوانی باقیمانده

هنگام کشیدن دندان از ریشه، فضایی که در بافت استخوانی قوس دندانی اشغال کرده بود، باز می ماند. پس از استخراج، این بافت استخوانی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، و ارزیابی توسط ایمپلنتولوژیست برای تعیین اینکه آیا بافت باقیمانده کافی برای حمایت ایمن از ایمپلنت دندان وجود دارد، ضروری است.

اگر بافت استخوانی کافی نباشد، پیوند استخوان یا لثه می‌تواند برای افزایش ساختار پایه که در آن ایمپلنت دندان ثابت می‌شود، انجام شود. این روش همچنین زمان می برد و می تواند دوره انتظار را از 3 تا 6 ماه برای انجام درمان کامل افزایش دهد.

برای درک بیشتر در مورد پیوند استخوان می توانید مقاله پیوند استخوان دندان چیست و چه زمانی استفاده می شود را مطالعه نمایید.

زمان انتظار برای گذاشتن ایمپلنت دندان پس از کشیدن

در نتیجه، زمان انتظار برای جایگزینی دندان کشیده شده با ایمپلنت دندان متفاوت است. در برخی موارد امکان کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان وجود دارد و یا در موارد دیگر باید حداقل 3 ماه برای نصب پیچ فلزی ایمپلنت دندان صبر کرد. برای انجام درمان کامل با متخصص ایمپلنتولوژیست مورد اعتماد، می توانید به بهترین کلینیک ایمپلنت مراجعه کنید.

فاصله بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت

سخن پایانی

زمان انتظار بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت به عوامل مختلفی مانند روش انتخابی برای درمان یا نیاز به انجام سایر روش‌ها همراه با کشیدن دندان (مثلاً پیوند استخوان یا لثه) بستگی دارد. دوره بهبودی نیز می تواند بسته به مراقبت بیمار در خانه متفاوت باشد، زیرا این بخش اساسی از بهبود خوب و موفقیت درمان است.

همیشه به خاطر داشته باشید که استفاده از کلینیک های دندانپزشکی مورد اعتماد برای انجام هر نوع عمل جراحی بسیار مهم است. در مطب دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان می توانید به کاشت ایمپلنت، پروتز، روش های زیبایی و سایر درمان ها دسترسی داشته باشید تا سلامت لبخند خود را با خیال راحت و دقیق بازیابی کنید. مشاوره رایگان خود را از طریق تلفن 03131312835 برنامه ریزی کنید یا از سایر صفحات وب سایت ما دیدن کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *