پیوند استخوان دندان چیست

پیوند استخوان دندان چیست و چه زمانی استفاده می شود

پیوند استخوان دندان چیست و چه زمانی استفاده می شود ؟

موقعیت ها و آسیب شناسی های مختلف می تواند باعث تحلیل استخوان در فک شود. شایع ترین علت، تحلیل طبیعی پس از از دست دادن دندان است. همچنین عفونت‌ها، چه در اثر پوسیدگی دندان‌ها یا بیماری پریودنتال، یا به دلیل ایمپلنت‌های قدیمی مشکل دار ایجاد شوند، می‌توانند منجر به نقایص استخوانی شوند که قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی را دشوار یا غیرممکن می‌کنند.

پیوند استخوان برای قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی زمانی انجام می‌شود که ساختار استخوان فک و صورت بیمار برای حمایت از ایمپلنت‌های دندانی که قرار است برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده شوند، کافی نباشد. هدف آن بازسازی استخوان از دست رفته است تا امکان قرار دادن ایمپلنت های دندانی را فراهم کند.

پیوند استخوان فک برای کاشت ایمپلنت دندان

تکنیک‌های زیادی برای بازسازی استخوان وجود دارد، اما به طور کلی پیوند استخوان شامل استفاده از استخوان خود بیمار (از سایر قسمت‌های دهان یا بدن) یا مواد زیستی ویژه‌ای است که در نواحی برای بازسازی قرار می‌گیرند که توسط یک دندانپزشک متخصص انجام می‌شود.

ما سعی می کنیم در این پست توضیح دهیم که پیوند استخوان از چه چیزی تشکیل شده است، چه زمانی و چرا از آن استفاده می کنیم. ما در مطب دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان در زمینه ایمپلنت های دندانی، بازسازی استخوان و ریشه نیز تخصص داریم. روش هایی که ما استفاده می کنیم برای درصد بالایی از موفقیت به تجربه و دانش نیاز دارند که ما این درمان ها را در شرایط حداکثر بازدهی و با رویکردی از حداقل تهاجم ممکن و حداقل ناراحتی برای بیمار انجام می دهیم. اگر نیاز به دریافت خدمات مربوط به ایمپلنت و درمان های زیبایی دهان و دندان هستید همین حالا با ما تماس بگیرید و نوبت معاینه خود را دریافت نمایید.

پیوند استخوان دندان برای ایمپلنت

پیوند استخوان دندان یک درمان بازسازی استخوان است که در آن فیلر استخوان را محافظت شده توسط یک غشاء قرار می دهیم. در مطب دکتر عاطفت ما از این تکنیک برای قرار دادن استخوان در ایمپلنت دندانی به منظور اصلاح عیوب استخوانی یا افزایش قد و عرض استفاده می کنیم. قیمت پیوند استخوان دندان چقدر است؟ چه موادی برای پیوند دندان استفاده می شود؟ پیوند استخوان برای بهبود ایمپلنت دندان و عوارض چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا جواب تمامی سوالات خود در زمینه پیوند استخوان را دریافت کنید.

هنگامی که از دست دادن استخوان پیشرفته است، ایمپلنت های دندانی را نمی توان بدون انجام پیوند استخوان دندانی قرار داد. هدف از این درمان بازیابی از دست دادن استخوان است تا بتوان ایمپلنت های دندانی را در اصفهان در بهترین موقعیت ممکن قرار داد. برای اینکه بفهمید آیا استخوان کافی برای دریافت ایمپلنت دارید یا خیر. هزینه آن چقدر است و چه نوع پیوندهایی وجود دارد عوارض احتمالی و بهبودی پس از جراحی چگونه است با ایمپلنتولوژیست اصفهان تماس بگیرید.

پیوند استخوان دندان چیست

پیوند استخوان دندان چیست؟

در دندانپزشکی، این یک روش جراحی است که شامل قرار دادن یک ماده پرکننده استخوان و یک غشای بیولوژیکی است که از این پیوند استخوانی محافظت می‌کند تا ناحیه‌ای از فک را که تحت تأثیر تحلیل استخوان قرار گرفته است، بازسازی کند.

پیوند استخوان دندان درمانی است که ما در مرکز کاشت دندان ایمپلنت در اصفهان انجام می دهیم تا میزان استخوان را افزایش دهیم و بتوانیم ایمپلنت دندان را در بهترین موقعیت ممکن قرار دهیم.

قرار دادن استخوان در ایمپلنت دندانی این امکان را به آن می دهد تا از پشتیبانی مناسب برای موفقیت و یکپارچگی استخوانی خود برخوردار باشد. جراحی فیلر استخوان برای ایمپلنت تقریباً یک هفته دوره نقاهت دارد. اما می تواند عوارضی مشابه جراحی دندان داشته باشد.

در گذشته برای به دست آوردن حجم کافی استخوان لازم بود از قسمت دیگری از بدن استخوان گرفته شود. در حال حاضر استخوان مصنوعی وجود دارد که به طور معمول با استخوان شما در این ناحیه مخلوط می شود تا برای نتایج بهتر درمان شود.

چقدر طول می کشد تا استخوان بازسازی شود؟

پیوند استخوان دندان تقریباً 6 ماه طول می کشد تا بازسازی شود. پس از آن زمان بازسازی، می توان حجم ایده آلی برای قرار دادن ایمپلنت دندان داشت.

این جراحی شامل قرار دادن مواد احیا کننده برای جایگزینی استخوان از دست رفته است. در طول ماه ها، این ماده به استخوان شما تبدیل می شود و به شما امکان می دهد ایمپلنت های دندانی را در جایی که قبلا نمی توانستید قرار دهید، جای گذاری کنید. هدف از این جراحی تولید استخوان در مقدار و حجم مورد نیاز برای انجام توانبخشی ایمپلنتولوژی است.

انواع استخوان برای پیوند دندان

انواع مختلفی از استخوان برای پیوند دندان وجود دارد، این استخوان ها را می توان از انسان (آلوگرافت)، از حیوانات دیگر (زنوگراف)، یا از مواد مصنوعی (آلوپلاستیک) به دست آورد. قصد این استخون های مصنوعی بازیابی توده استخوانی شماست.

هنگامی که از استخوان آلوگرافت استفاده می شود، با پیوندهای بلوکی که با پیچ های استئوسنتز ثابت می شوند، انجام می شود. استخوان آلوگرافت مخلوط با مصنوعی و پوشیده از غشای کلاژن نیز می تواند در ذرات استفاده شود.

در مطب دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان ما توصیه می کنیم که کاری که پیوند استخوان مصنوعی انجام می دهد، عملکرد ماتریکس در طول فرآیند بهبود استخوان بهتر است. بنابراین هنگامی که این مدت زمان سپری شود، استخوان خود شما جایگزین می شود. استخوان مصنوعی یک ماده بسیار ایمن و زیست سازگار با درصد موفقیت بالا است.

پیوند استخوان دندان چیست

چه زمانی پر کردن استخوان ضروری است؟

موارد اصلی که از نظر من پیوند استخوان برای ایمپلنت ضروری است عبارتند از:

برای حفظ آلوئول. که در آن می خواهیم بعد از کشیدن دندان بعد استخوانی تاج آلوئول را حفظ کنیم. این به این دلیل است که وقتی دندانی را از دست می‌دهیم، ناحیه‌ای که دندان در آن قرار داشت (به عنوان سوکت شناخته می‌شود) شروع به از دست دادن حجم به دلیل زخم می‌کند.

برای پر کردن عیوب استخوانی که در ناحیه ای که ایمپلنت تیتانیوم قرار می گیرد وجود دارد. در تکنیک های بالا بردن سینوس ماگزیلاری برای دستیابی به ارتفاع استخوان در نواحی خلفی و برای به دست آوردن استخوان در عرض و ارتفاع، از استخوان پیچیده شده در غشای کلاژن یا مسدود کردن پیوندهای استخوانی استفاده کنید.

مواد بازسازی که در کلینیک دندانپزشکی زیبایی در اصفهان قرار می گیرد با سرعت 1 میلی متر در ماه توسط استخوان شما جایگزین می شود. بنابراین پس از 6 ماه ارتفاع استخوان لازم را خواهیم داشت تا بتوان ایمپلنت های دندانی را قرار داد.

چه عواملی باعث تحلیل استخوان می شود؟

از دست دادن استخوان عمدتاً به دلیل بیماری های پریودنتال، عفونت ها یا از دست دادن خود دندان است. این از دست دادن استخوان زمانی افزایش می یابد که پس از از دست دادن دندان، ایمپلنت طولانی تر قرار نگیرد.

هر چه زمان بیشتری بدون کاشت ایمپلنت بگذرد، استخوان بیشتری از بین می رود. در این موارد، پیوند استخوان برای کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت دندان ضروری است. اگر پس از از دست دادن دندان، زمان زیادی برای گذاشتن ایمپلنت برای جایگزینی آن طول بکشد، شروع به از دست دادن استخوان می کنید.

ایمپلنت استخوان جراحی دندان

در کلینیک ‌های پرودنتال، اغلب از تکنیک‌ های پیوند استخوان دندان برای دستیابی به ارتفاع و عرض استخوانی مناسب استفاده می‌شود که موفقیت و قرار دادن ایمپلنت دندانی شما را در مکان ایده‌آل برای اجرای پروتز تحت حمایت ایمپلنت تضمین می‌کند.

عوارض پیوند استخوان دندان

ما در اینجا برخی از مرتبط ترین تردیدهای افراد در مورد بهبودی، رد یا عوارض پیوند استخوان را توضیح می دهیم.

بعد از پر شدن استخوان چقدر باید صبر کرد؟

اگر نقص استخوان قابل توجه باشد، جراحی پیوند استخوان باید قبل از کاشت ایمپلنت باشد و این کار را می توان شش ماه بعد انجام داد. اگر نقص استخوان کوچک باشد، می توان آن را همزمان با کاشت ایمپلنت انجام داد.

آیا در صورت وجود عفونت می توان پیوند را انجام داد؟

هنگامی که عفونت وجود دارد، از دست دادن استخوان تسریع می شود و نقایص بزرگتری ایجاد می کند که توانبخشی ایمپلنت را در ناحیه پیچیده تر می کند. اگر عفونت دارید، برای جلوگیری از عوارض احتمالی باید ابتدا عفونت را درمان کنید و تنها پس از آن پیوند استخوان را انجام دهید.

غشای آشکار و گرانول های استخوان سفید بیرون می آیند

اگر متوجه شدید که غشا آشکار شده است و در دهانتان جوش های سفید ایجاد می شود. شما باید در اسرع وقت با دندانپزشک خود مشورت کنید تا از عفونت جلوگیری کنید و مطمئن شوید که پیوند استخوان دندان پس زده نمی شود.

پیوند استخوان دندان چیست

آیا ناحیه جراحی دوباره متورم شد؟

اگر بعد از چند هفته درمان صورت شما دوباره متورم شد، ممکن است به این معنی باشد که شما دچار عفونت شده اید. این طبیعی نیست و شما باید در اسرع وقت برای درمان این عارضه به دندانپزشک خود مراجعه کنید و مطمئن شوید که پیوند استخوان پس زده نمی شود.

پیوند استخوان دندان چه مدت درد دارد؟

پس از مداخله طبیعی است که ناحیه کمی متورم شود و بیمار احساس ناراحتی کند. حداکثر التهاب معمولا پس از 48 ساعت طول می کشد. از روز دوم یا سوم این ناحیه شروع به تخلیه می کند و پس از یک هفته بیمار به حالت عادی باز می گردد.

اگرچه نیازی به استراحت مطلق نیست، اما توصیه می‌شود در دو مورد اول تمرینات بدنی را محدود کنید. علاوه بر این، باید توصیه های متخصص را دنبال کنید و داروهای تجویز شده را مصرف کنید. همچنین توصیه می‌شود در دو هفته اول رژیم غذایی را با غذاهای نرم ‌تر تطبیق دهید.

سخن پایانی

همانطور که قبلا ذکر کردیم، پیوند استخوان برای به دست آوردن استخوان در عرض و ارتفاع استفاده می شود. مهم است که از زمانی که پایه خوبی برای ایمپلنت دندان دارید استفاده کنید. قد، عرض و کیفیت استخوان ایده آل به میزان قابل توجهی میزان موفقیت درمان ایمپلنتولوژی را بهبود می بخشد.

عملکرد پیوند استخوان برای ایمپلنت دندانی افزایش ناحیه فاقد استخوان و افزایش میزان استخوان در ناحیه ای است که قرار است دندان ثابت قرار گیرد. اگر می خواهید بدانید که آیا این درمان در مورد خاص شما توصیه می شود یا خیر، همین حالا با مجموعه تماس بگیرید و مشاوره های لازم را دریاف کنید. شما می توانید ما را در اصفهان، خیابان توحید جنوبی، جنب کوچه کاویان پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *