هیلینگ ایمپلنت چیست و چه کاربردی دارد

هیلینگ ایمپلنت چیست و چه کاربردی دارد؟

هیلینگ ایمپلنت چیست و چه کاربردی دارد ؟

هیلینگ ایمپلنت نوعی از تجهیزات دندانپزشکی است که برای کارکرد طولانی نیاز است نوع مرغوبی از آن تهیه شود. هیلینگ را به ایمپلنت دندان متصل می کنند و آن را به شکل سیلندری گنبدی شکل در قسمت بالای لثه قرار می دهند. ارتفاع این قطعه بین 2 تا 10 میلیمتر است و جنس آن از آلیاژ تیتانیوم و یا خود تیتانیوم می باشد. کاربرد هیلینگ زیاد است و از ویژگی های اصلی آن می توان به عدم نفوذ جسم خارجی و باکتری به داخل پایه ی ایمپلنت اشاره کرد. استفاده از این تجهیزات با ایجاد بی حسی انجام می شود و بیمار در زمان کار گذاشتن آن دردی را حس نمی کند. برای جوش خوردن ایمپلنت در استخوان فک نیاز به گذراندن زمان بین 12 الی 24 هفته است. از مهم ترین مراحل عمل ایمپلنت دندان قرار گیری هیلینگ است. پزشک معالج بعد از جراحی در مرحله ی دوم و پس از قرار دادن پایه ی ایمپلنت در استخوان هیلینگ را روی دهانه ی استخوان می بندد.

کلینیک دکتر عاطفت بهترین دندانپزشک ایمپلنت در اصفهان با ارائه ی بهترین خدمات تخصصی دندانپزشکی در خدمت بیماران عزیز می باشد. این مجموعه با در نظر گرفتن نیاز مراجعان خود با بهترین تجهیزات و خدمات، آن ها را تا تکمیل مراحل درمان همراهی می کند. برای آشنایی با خدمات این مجموعه می توانید به قیمت های مرتبط در سایت مراجعه کنید.

کاربرد هیلینگ ایمپلنت

استفاده از هیلینگ در مراکز ایمپلنت دندان در اصفهان باعث رفع بسیاری از مشکلات مربوط به نفوذ باکتری ها در دندان می شود. قسمت های فوقانی دندان ایمپلنت شده در معرض انباشت آلودگی های محیط بیرونی است. با استفاده از هیلینگ شرایط بهبود سریع تر فراهم می شود. تعیین شکل و اندازه ی دندان نیز با توجه به فرم و شکل هیلینگ مشخص می شود. مدیریت بافت لثه و شکل دهی به آن از این طریق باعث طبیعی به نظر رسیدن شکل دندان می شود. مکان نهایی برای کارگذاشتن ایمپلنت را نیز هیلینگ مشخص می کند. تاثیر این قطعه در شکل گیری لثه بعد از جراحی بسیار زیاد است.

هیلینگ ایمپلنت چیست و چه کاربردی دارد

مراحل هیلینگ دندان

بعد از بستن هیلینگ ایمپلنت دو هفته زمان لازم است که بافت مورد جراحی قرار گرفته التیام پیدا کرده و برای قالب گیری آماده شود. شکل گیری قسمت های مهم از نظر زیبایی 3 الی 5 هفته طول می کشد. بعد از گذشتن این زمان لثه آمادگی کافی را پیدا کرده و فرم هیلینگ کپ آماده می شود. لثه در اطراف هیلینگ کپ شکل گرفته و بعد از ثبت شدن به قالب نهایی منتقل می شود. بعد از انجام این مراحل طراحی و اجرای رستوریشن انجام می شود. برای قرار دادن هیلینگ باید استخوان کاور اسکرو بازسازی شود. بعد از دو هفته زمان مناسب برداشتن هیلینگ  فرا می رسد و در زمان پایان درمان برای جلوگیری از رشد کردن لثه در اطراف ایمپلنت، هیلینگ کار گذاشته می شود.

عوامل موثر در بر زمان هیلینگ ایمپلنت

برای بهبود بافت لثه باید نکاتی را برای استفاده از هیلینگ ایمپلنت در نظر بگیرید.

استفاده از دخانیات، تنباکو و سیگار باعث می شود بافت لثه به خصوص در زمان استفاده از هیلینگ ایمپلنت دچار مشکلاتی شود. برای کسانی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند نیز امکان تاخیر در بهبود لثه وجود دارد. برای تخمین زمان بهبود توجه به عواملی مانند تراکم استخوان فک، تجربه ی دندانپزشک زیبایی اصفهان و تعداد ایمپلنت ها نیز تاثیر زیادی دارد.

دلایل افتادن هیلینگ ایمپلنت

افتادن هیلینگ ایمپلنت عوارضی است که ممکن است برای این تجهیزات ایمپلنت اتفاق بیفتد. شکستن هیلینگ اتفاق ناخوشایندی است ولی به ندرت اتفاق می افتد. به دلایل متعددی ممکن است هیلینگ ایمپلنت از جای خود جدا شده و بیفتد. استفاده از روش ایمپلنت یک مرحله ای برای افرادی که شرایط آن را ندارند، استفاده از هیلینگ نامناسب، بی تجربه بودن دندانپزشک و عدم اتصال درست پیچ ایمپلنت به فک از جمله دلایلی است که منجر به افتادن هیلینگ می شود. در صورتی که هیلینگ ایمپلنت بیفتد عوارض زیادی بروز خواهد کرد. این عوارض شامل مواردی از جمله اتلاف هزینه و وقت بیمار و تحمل دوره ای می شود که باید کاشت مجدد را تکرار کرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت هیلینگ ایمپلنت

عوامل موثری بر قیمت هیلینگ ایمپلنت تاثیر می گذارد. از جمله این عوامل می توان به کیفیت و تعداد مراحل اجرای هیلینگ، تخصص دندانپزشک در اجرای مراحل ایمپلنت، شرایط کلی بیمار از نظر سلامتی و عدم نیاز به تکرار این مراحل، هزینه ی لابراتوار و تفاوت قیمت دندان های جلویی و عقبی اشاره کرد. برای دریافت خدماتی مانند ایمپلنت و بلیچینگ دندان در اصفهان می توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر عاطفت مراجعه کنید.

هیلینگ ایمپلنت چیست

مراقبت های لازم پس از هیلینگ ایمپلنت

نصب کردن هیلینگ ایمپلنت مرحله ای از ایمپلنت است که به صورت سرپایی انجام می شود. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بهتر است مراقبت های لازم را در این زمینه انجام دهید تا از بروز مشکلاتی از قبیل افتادن هیلینگ جلوگیری شود. این مراقبت ها شامل قرار دادن گاز استریل برای جلوگیری از خونریزی، استفاده از مسواک، کمپرس یخ، غرغره ی آب نمک، استراحت کافی و رعایت رژیم غذایی مناسب می باشد. استفاده از غذاها و میوه هایی مانند گوجه، سیب، گردو، لیمو، ذرت و ادویه ی تند پس از استفاده از هیلینگ به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. استفاده از غذاها و میوه هایی مانند موز، خوراک لوبیا، برنج نرم، تخم مرغ، ماهی و آبمیوه های طبیعی می تواند شرایط بهبود را مناسب تر کند.

نتیجه گیری

کلینیک دکتر عاطفت از مراکز درمانی و زیبایی است و برای انجام خدمات مختلفی از جمله انواع لمینت با قیمت ویژه آماده ی خدمت رسانی به مراجعان می باشد. هیلینگ برای کسانی استفاده می شود که قصد ایمپلنت کردن دندان خود را داشته باشند. این محصول از جنس پلی اکسید متیلن، زیرکونیا و تیتانیوم است و گنبدی شکل است. استفاده از هیلینگ در دو مرحله انجام می شود و در صورت مراقبت از آن و نداشتن مشکلات زمینه ای امکان افتادن آن وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی قیمت و کیفیت هیلینگ ایمپلنت می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *