تفاوت هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت

تفاوت هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت چیست

تفاوت هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت چیست ؟ اجزای تشکیل دهنده ی ایمپلنت دندان به چندین قطعه سوق پیدا می کند از جمله این قطعات میتوان به سه قسمت اصلی فیکسچر و اباتمنت و تاج اشاره نمود. اجزا و قطعاتی دیگری از جمله ترانسفر کوپینگ، کاور اسکرو و هیلینگ نیز در زمان درمان و ساخت پروتز مورد استفاده قرار می گیرند. انجام ایمپلنت دارای مراحل متعددی می باشد که هر مرحله ای در جای خود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. دکتر عاطفت بهترین دکتر ایمپلنت در اصفهان با تکیه بر دانش و تخصص بالای خود موفق شده است بیماران بسیاری را از طریق کاشت اصولی و تخصصی ایمپلنت، بخوبی درمان نماید و رضایت آنها را کسب کند. در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت اباتمنت ایمپلت و هیلینگ بیشتر بپردازیم اما درابتدا باید بصورت مختصر درمورد هریک از این اجزا توضیحی داده شود  تا بتوان تفاوت این دو قطعه را بخوبی دریافت، بنابراین در ادامه ی مطالب با ما همراه شوید.

اباتمنت ایمپلنت چیست

اباتمنت به قطعات کوچکی گفته می شود که به ایمپلنت دندان متصل می شوند و بر روی ایمپلنت دندان قرار می گیرد. بطور کلی اباتمنت به قطعه و رابطی می گویند که بین فیکسچر ایمپلنت و روکش قرار می گیرد و آنها  را به هم متصل می کند. جنس این قطعه اغلب از فلزاتی نظیر تیتانیوم و طلا، فولاد و زیرکونیوم می باشد، که هر کدام از این جنس ها دارای ویژگی و خواص منحصربفرد خود می باشند. این فلزات سازگاری بالایی با سلول های دندان طبیعی دارند و کاملا ضد زنگ می باشند. اباتمنت ها در دو مدل آماده و سفارشی در بازار موجود می باشند. در نوع پیش ساخته انواع مختلفی وجود دارد که از نظر جنس و اندازه و ابعاد و جنس باهم متفاوت می اشند اما در نوع سفارشی آن، بر اساس شرایط فک و دندان فرد توسط دندانپزشک متخصص ایمپلنت در اصفهان ساخته می شوند.

اباتمنت ایمپلنت چیست

تفاوت هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت

تفاوتی که هیلینگ و اباتمنت ایمپلنت بصورت عمده با هم دارند، در واقع مرحله ی استفاده از این دو قطعه در طی فرآیند کاشت دندان می باشد. تفاوت دیگر این دو قطعه این است که اباتمنت قطعه ای بسیار مهم و اصلی در ایمپلنت بشمار می آید در صورتی که هیلینگ با اینکه مورد استفاده قرار می گیرد اما چندان ضرورت و اهمیتی ندارد. دیگر تفاوت این دو قطعه باهم این است که اباتمنت در بطن و داخل کاشت دندان می شود و تا همیشه در جای خود باقی می ماند در حالی که هیلینگ پس از گذشت زمان از روی اسکرو برداشته می شود.

هیلینگ اباتمنت چیست

قطعه ی هیلینگ اباتمنت با توجه به تشخیص دندانپزشک پس از مدت زمان کافی بعد از قرارگیری اباتمنت به جای کاور اسکرو بسته می شود. بنابراین اولین تفاوت بین هیلینگ و آباتمنت را میتوان تشخیص داد که اباتمنت یک قطعه ی ضروری در کاشت ایمپلنت دندان می باشد و از هیلینگ برای ایمپلنت تنها با تشخیص دندانپزشک استفاده می شود. بعد از بستن قطعه ی هیلینگ اباتمنت و با گذشت مدت زمان دو هفته، دندانپزشک آنها را باز نموده و از قطعه ی ایمپرشن کوپینگ بجای آن استفاده می نماید و مجددا” هیلینگ اباتمنت را می بندد تا بیمار را آماده کند.

کاربرد هیلینگ اباتمنت

یکی از کاربردهای مهمی که برای هیلینگ اباتمنت میتوان اشاره نمود کمک به شکل گیری بافت لثه در اطراف ایمپلنت می باشد. از دیگر کاربردهای هیلینگ اباتمنت میتوان به جلوگیری از نفوذ شی و یا جسم خارجی به درون ایمپلنت اشارره نمود. هیلینگ اباتمنت در واقع موادی است که بر روی ایمپلنت قرار می گیرد و سپس برداشته خواهد شد.

انواع مختلف هیلینگ اباتمنت

هیلینگ اباتمنت در انواع مختلفی با تفاوت قطر و کلار های متنوع در بازار موجود می باشد. بطور کلی باید گفت انواع هیلینگ اباتمنت به سایز فیکسچر بستگی دارد و بنا بر اندازه ی آن مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین شرایط مختلفی که لثه ی بیماران دارند، انتخاب می شوند اما در نهایت هیلینگ اباتمنت دو نوع اصلی دارد که عبارتند از Narrow یا باریک و Regular / Wide یا پهن. از لحاظ اندازه ی عرض این قطعه از ایمپلنت عریض تر می باشد تا بتواند از این طریق به شکل گیری خط لثه کمک کند. یک جراح و دندانپزشک متخصص زیبایی اصفهان می تواند در یک یا دو مرحله این کار را انجام دهد.

هیلینگ ایمپلنت چیست و چه کاربردی دارد

تفاوت هیلینگ با اباتمنت در زمان کاشت دندان

تفاوت هیلینگ و اباتمنت در زمان کاشت دندان در روش یک مرحله ای بدین ترتیب است که ابتدا ایمپلنت در استخوان قرار می گیرد و بعد از آن هیلینگ اباتمنت به آن وصل می شود. پس از اینکه ایمپلنت و استخوان فک بطور کامل باهم ادغام شدند، هیلینگ برداشته می شود تا دندانپزشک بتواند اباتمنت را جایگزین آن کند. اما تفاوتی که هیلینگ و اباتمنت در زمان کاشت دو مرحله ای دارند، زمان اجرای آن می باشد به این معنا که پس از سوار کردن ایمپلنت بر روی لثه و جوش خوردن آن، لثه شکافته می شود و بعد از ،ن هیلینگ اباتمنت قرار داده می شود. پس از گذشت مدت زمان کافی هیلینگ برداشته شده و اباتمنت مجدا” جایگزین آن می شود. فرق هیلینگ و اباتمنت در مرحله ی کاشت دندان می باشد، چرا که اباتمنت یک قطعه ی بسیار حیاتی و ضروری برای انجام عمل ایمپلنت می باشد. بطوری که نقش اساسی در اتصال تاج به فیکسچر بر عهده دارد، اما هیلینگ اباتمنت قطعه ای است که بصورت موقت و دوره ای بر روی فیکسچر قرار می گیرد و پس از مدت زمانی برداشته می شود.

اگر در کنار ایمپلنت ها نیاز داشتید که کمی به دندان های دیگر خود هم سروسامان بدهید، و مایل نیستید هزینه لمینت را پرداخت کنید، می توانید با هزینه مقرون به صرفه تر، از درمان کامپوزیت توسط بهترین دکتر کامپوزیت دندان اصفهان نیز استفاده کنید.

پایان

امید است با توضیحاتی که درباره ی این دو قطعه در اختیار شما قرار دادیم توانسته باشیم اطلاعات مفید در مورد شناخت هرچه بهتر اجزای ایمپلنت ارائه دهیم. استفاده از قطعات با کیفیت و با دوام همچون اباتمنت که بسیار در کاشت ایمپلنت ضروری می باشد، می تواند به عملکرد خوب این دندان های مصنوعی کمک کند. رعایت بهداشت دهان و دندان به علاوه مراجعه به دندانپزشکی های معتبر و تخصصی برای انجام ایمپلنت دندانها بسیار ضروری و با اهمیت است چرا که کوتاهی در هر کدام از این موارد می تواند آسیب های جدی را در پی داشته باشد بنابراین رعایت و شناخت این نکات مهم می باشد. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت لمینت دندان در اصفهان می توانید با ما تماس حاصل فرمائید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *